Audi Allroad Quattro
Popravdě řečeno, v době, kdy jeden z velkých konkurentů Audi, značka Mercedes, již terénní vůz vyrábí, a to dokonce přímo ve spojených státech ( třída M - viz Představujeme), jde po dost pozdní reakci. V každém případě se dá předpokládat, že díky "nepříjemnému" náskoku emka se dá model Allroad Quattro brzy očekávat v autosalonech prodejců Audi. Takže vlastně nastává ideální okamžik k seznámení se.
Jednou z hlavních zbraní tohoto vozu je přestavitelná světlá výška, když lze pouhým stiskem tlačítka regulovat tento parametr ve třech úrovních s rozdílem až 50 mm. Nad povrch vozovky dokáže pneumatická regulace podvozek zvednout do maximální výše 195 mm, ve střední poloze je to 170 mm a v "dálniční" poloze vůz klesá na 145 mm. Pro srovnání - sériový A6 Avant má světlou víšku 143 mm. Zajímavým a praktickým detailem je možnost ovládat výšku i dálkovým ovladačem. Např. při nakládání zavazadel je výhodná nejnižší poloha.
Z vnějšku Allroad rozpoznáte především podle plastových rozšíření blatníků, pneumatik rozměru 225/55 R17 se speciálním designem, který je konstruován s ohledem na rychlou jízdu i občasné výlety do terénu, efektních kovových krytů př. i zadní části podvozku, chromovaných zrcátek a prolisů na střeše.
Interiér vozu vychází samozřejmě také ze série, ale je vybaven maximem co si dnes zákazník může představit. Ze zajímavostí je to potažení kůží nejen sedadel, ale i přístrojové desky (viz foto), a rozdělení zadních sedadel pouze na dvě. Satelitní navigační systém je vybaven velkým barevným displejem s možností příjmu televize.
O pohon se stará vidlicový šestiválec VR6 2,8 s výkonem 147 kW (v sérii 142 kW) a točivým momentem 280 N.m. Je vybaven pětiventilovou technikou, proměnným časováním ventilů a variabilní délkou sacího potrubí. Pohání samozřejmě všechna kola přes známý systém Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen a elektronicky ovládanými závěrami diferenciálů obou náprav. Tento systém výrazně posiluje aktivní bezpečnost vozu.
O pasivní bezpečnost se starají čtyři airbagy (2x boční), pyrotechnické předpínače bezp. pásů, a u Audi (jako obvykle) propracované deformační zóny.
O tom, zda se studie Allroad opravdu dostane do sériové výroby rozhodnou marketingové průzkumy a šéfové koncernu VW. Byla by škoda nechat takový skvost na kolech jen někde v muzeu Audi.