Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: Nový systém pozná zelenou na semaforu, ušetří tím palivo

David Bureš David Bureš 11. 3. 2014 • 01:58
31
Nový systém z dílny Audi má nejen snižovat spotřebu paliva, posádce aut navíc uspoří i čas.

Automobilky hledají různé způsoby, jak snížit spotřebu paliva u svých aut. Audi v této souvislosti představuje informační systém Audi Online traffic light information, který poprvé prezentovalo na letošní výstavě elektroniky CES.

Systém se pomocí internetu dokáže spojit s městskou sítí semaforů. Na displeji před řidičem následně zobrazí rychlost, jejíž udržování zajistí, že automobil projede na zelenou. Pokud už auto stojí na červené, systém odpočítává čas do zelené. Spolupráce se start-stop systémem navíc zajistí, že je automobil nastartován krátce (pět sekund) předtím, než na semaforu naskočí zelená.

Výrobce tvrdí, že systém může snížit emise oxidu uhličitého až o 15 procent. Je totiž dokázáno, že plynulá jízda městem dokáže výrazně snížit vypouštěné emise. Při jízdě konstantní rychlostí se totiž spotřebuje méně paliva, než při zpomalování a následném rozjíždění na semaforech. Řidiči navíc ocení plynulejší a rychlejší jízdu.

Audi Online traffic light information má zatím jednu zásadní nevýhodu, v reálu totiž nefunguje, protože ne ve všech městech se vůz může připojit k systému semaforů. Nejblíže mají jeho zavedení Spojené státy, kde je nyní toto téma intenzivně analyzováno.

Systém je nicméně plně připraven k sériovému použití. Objevit by se mohl ve všech modelech značky vybavených připojením k internetu Audi connect.

Ingolstadtská automobilka aktuálně testuje systém v několika městech světa. V Berlíně má systém Audi Online traffic light information nainstalováno ve svém autě 25 zákazníků značky, kteří jej mohou využívat na zhruba 1.000 semaforech. Testování probíhá také v italské Veroně, kde je systém schopný se spojit s 60 semafory v takřka celém centru města. Systém byl také prezentován v Las Vegas.

Témata
29. 7. 2014 12:11
Re: moderni asistenty
Souhlas. Světla a stěrače je něco, co jsem si myslel, že je naprostá hloupost - přeci umím pustit páčku nebo otočit čudlík, ale při proměnném počasí to úplně špatné není. Už bych auto bez toho nechtěl.Dnes se víceméně montuje v lepším základu. Rozjíždění do opravdu příkrého kopce s asistentem je lahoda. Stejně tak beru i automatickou převodovku a obyčejný tempomat. Tyto věci při cestě 700 km a více šetří nohy.
Parkovací asistent - hodně jsem použil u nového auta, po čase už ho nepotřebuju, protože to mám "v oku", ale při couvání v noci se hodí.
Zajímalo by mě jak funguje lane assist, když já sotva rozeznám ne některých úsecích čáry :-)
Avatar - The Spešl Uan
24. 3. 2014 18:38
Re: moderni asistenty
Je to divný,ale tyhle asistenty nás ve finále zahubí.Představte si, že bychom začali 100% důvěřovat technologiím.Pak přijde nějaký HACKER,na dálku nám to všechno vypne,a... Vy důvěřujete na max třeba nouzovému brždění,jenže to je vyplý.Jste na dálnici,pustíte volant,telefonujete s tím že : VONO TO ZABRZDÍ ZA VÁS.Jenže,co se nestane, nezabrzdí.Na dálnici hromadná havárka,auta brzdí a pak tam vjdete ve stodesítce vy,nezabrzdíte,jste na kaši,stejně jako dobrých 5,6 aut,a co pak?Když se tento scenář zopakuje 10 000x,vždy budou v 1 autě 3 lidi,tak máte 180 000 mrtvých a kdo to bude řešit.
14. 3. 2014 21:51
Re: Strašné.
VOTVÍREJTE ŠAMPAŇSKÝ, 14 ROKŮ PO 2TISÍCÍM A VONI TOMU KONEČNĚ PŘIMONTOVALI FOTODIODU >:D
12. 3. 2014 12:03
Re: moderni asistenty
Obejdu se bez nich, i když pár jich je fajn. A je velký rozdíl mezi systémy, které mě informují a které mi zasahují do řízení. Proti té první skupině nic nemám, pokud neprezentuje informace způsobem, který by mě obtěžoval. Spíš se bojím toho, aby se časem nestaly povinnými. Čistě proto, že bys pak musel ty, které nechceš, vypínat po každém nastartování. A mám rád, když je možnost přepnout se do "hloupějšího" režimu. Je to taková jistota.

Celkem úspěšně používám adaptivní tempomat, dále automatické stěrače, světla, asistent pro sjíždění z kopce, rozjíždění do kopce.
12. 3. 2014 11:53
Re: feták
vlastní zkusenost? Jinak nevim, kde jsi na to prisel...