Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3, Q5 a A5: Nové motory a převodovky

Diskuze (129)
První drobné inovace v roce 2012 zacelují mezery v nabídce.

Audi od počátku roku 2012 rozšiřuje nabídku motorů a převodovek pro modely Q3, Q5 a A5.

Nejmenší SUV se čtyřmi kruhy obohacuje benzinovou polovinu portfolia. Ta dosud obsahovala motor 2,0 TSI quattro ve dvou provedeních: se 125 kW a manuální převodovkou nebo se 155 kW a dvouspojkovým S tronicem.

První novinka roku se jmenuje 2,0 TSI quattro 125 kW S tronic a uspokojí tedy zájemce o slabší verzi s dvouspojkovou převodovkou.

Audi Q5 s motorem 2,0 TFSI o výkonu 155 kW opouští sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic ve prospěch měničového automatu s osmi stupni. Hmotnost vyšší o 15 kg se projevuje nárůstem emisí CO2 o 2 gramy na 199 g/km, dynamické parametry se nemění. Alternativou i nadále zůstává šestistupňový manuál.

Model A5 po faceliftu nabídne dvě dosud opomíjené varianty. Čtyřválcový diesel 2,0 TDI o výkonu 130 kW bude možné kombinovat i s pohonem všech kol quattro. Atmosférický 3,2litr nadobro zmizel, ale mezi 2,0 TFSI (155 kW) a S5 (245 kW) zbývá dost volného prostoru. Vyplní jej už dříve naznačovaný kompresorový šestiválec 3,0 TFSI s rovnými 200 kW.

Obě zmiňované varianty zatím chybí v seznamu motorů pro faceliftovanou A4, jejich zařazení je ale nejspíš jen otázkou času.




Diskuze (129)
5. 1. 2012 17:57
Re: Chcelo by to motor 2.2 TDI
Až budeš tahat nebrzděných 750 kilo, tak rozdíl zřejmě poznáš. U takhle velkých a masivních aut je jeden člověk (pokud neváží tři metráky) celkem zanedbatelný rozdíl. To auto může mít legálně nějakých 3235 kg včetně nebrzděného přívěsu. Při běžném používání má ohromné rezervy.

U roadsteru/ kupé, který váží nějakých 1100 kilo, můžeš mít pochyby, jestli má smysl kupovat elektricky ovládané sedačky nebo střešní okno. Můžeš se zabývat tím, o kolik ti to zhorší jízdní vlastnosti. U takovýhle tanků to hraje mnohem menší roli. U takového Elise, který váží nějakých 750 kilo, je důležité každé kilo navíc. Je ohromný rozdíl, jestli v tom jede 50 kilová slečna, nebo dva 100 kiloví buřti.

Kvalitní čtyřkolky jsou opravdu dobré svezení. Zadokolka to není, ale zábava s nimi může být. Hlavně se ovládají jinak. Člověk se nesmí bát plynu. Na druhou stranu, jsou tím trochu zrádnější. U tak civilního auta jako je A6 to asi nepoznáš, ale u strojů jako STi nebo Evo je to doslova o život.
5. 1. 2012 00:01
Re: Chcelo by to motor 2.2 TDI
Tak to mas pravdu, 1 nebo 2, auto jelo stejne ;-) Ve 4 jsem nezkousel, ale ani to asi s A6 a V6 nehne, to v malem aute to je citit hodne, hlavne v zatacce na mokru, nezkuseny by se divil, co udela nalozene auto ;-)
PS: ja mam ted jen predohrab a nestacil jsem se divit, co to quattro dokaze, i kdyz je pravda, ze ted novy otcuv kaskaj je take supr vozitko, to 4x4 je proste podle mne dobry, ja tam proste rozdil vidim i citim...i na suchu pod plynem.
4. 1. 2012 20:15
Re: Chcelo by to motor 2.2 TDI
Když si vezmeš, kolik může přidat příplatková výbava, tak to opravdu není tak zásadní. A S6 má přeplňovanou V8, to taky nebude nejlehčí motor. Audi se moc nechlubí tím, co všechno upravuje. Musel by jsi obě A6 rozebrat, aby jsi zjistil všechny rozdíly a kde ty jednotlivé kilogramy leží. Můžeš tam mít víc izolačních materiálů, vzhledem k větším základním kolům mohou být i kotouče větší, opravdu těžko říct.

Co se opotřebení, nákladů a toho všeho týče, hmotnost naštěstí není v druhé mocnině, takže nárůst o 10% je pořád jen nárůstem o 10%. Auto hlavně musí být dimenzované na nejvyšší povolenou hmotnost, kterou má mimochodem verze s BiTDI větší. I kdyby neměla, tak to prostě znamená, že dovnitř nemůžeš tolik naložit. Vzhledem k tomu, že můžeš naložit až 630 kg, tak se strachovat o přírustek 65 kg opravdu postrádá smysl. Takže bude o něco horší, ale ne horší, než bylo zamýšleno.

Jestli budeš ještě A6 projíždět, tak se schválně podívej na spotřebu a brzdnou dráhu, když jedeš sám a když jedeš se spolujezdcem. Podle mě si rozdílu stěží všimneš.
4. 1. 2012 18:19
Re: Chcelo by to motor 2.2 TDI
V dnesnim svete je mozne vse, ja uz se nicemu nedivim >:D
4. 1. 2012 18:19
Re: Chcelo by to motor 2.2 TDI
Asi to chce fakt vyzkouset ;-) Jinak pak samo je horsi spotreba, vetsi opotrebeni brzd, horsi brzdna draha....