Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q3: Světová premiéra v Šanghaji

22. 4. 2011 • 06:57
77
1
Zobrazit náhledy (77)
Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3 Audi Q3
Jednou z hlavních hvězd autosalonu v Šanghaji je nové kompaktní SUV od Audi, model Q3.

Audi zveřejnilo první fotografie sériové podoby modely Q3. Design novinky není žádným překvapením – vždyť od čtyři roky starého konceptu Audi Cross Coupé quattro se liší jen v detailech! To ale neznamená, že by Q3 nepůsobila svěžím dojmem.

Designéři rozpracovali příď v méně agresivním duchu. Maska chladiče single-frame je nového šestiúhelníkového tvaru. Přetažení prolisů z kapoty do nárazníků, stejně jako tvarové řešení okolí mlhovek kopíruje větší Q5.

Příplatková přední světla xenon plus dostanou pás diod pro denní svícení. Novinkou pro Audi jsou trubicové LED, které obklopují hlavní světelnou jednotku z horní, vnitřní a spodní strany.

Z profilu zaujme strmější zadní sloupek a kratší zadní převis – praktická stránka přece jen o něco ustoupila extravaganci designu. Tvar prosklení nebo uspořádání prolisů se ale věrně drží designové studie.

Záď také doznala jen nejnutnějších změn – pilovalo se jen řešení jednotlivých částí, členění celku je ale shodné s konceptem Cross Coupé quattro.

Interiér přináší několik nových řešení. Konkrétně se jedná o umístění výdechů ventilace a kombinaci velkého interiéru s volantem a výklopným displejem malého A1. Možná zde máme také první nápovědu, jak bude vypadat interiér nové generace A3…

Motory – jen 2,0 TFSI a 2,0 TDI

Pohonné jednotky budou mít ve všech případech objem 2,0 litru. Zážehové TFSI nabídne výkon 125 nebo 155 kW. Turbodiesel TDI pak nejprve 130 kW, později i 103 kW.

Slabší TDI dostane pohon předních kol a šestistupňovou manuální převodovku. Díky tomu se bude moci pochlubit kombinovanou spotřebou na úrovni 5,2 l/100 km.

Silnější TDI a obě TFSI se spolehnou na systém pohonu všech kol quattro, v tomto případě řešeném pomocí vícelamelové hydraulické spojky Haldex. Pro 2,0 TFSI/125 kW bude kombinován s manuální převodovkou, 2,0 TFSI/155 kW a 2,0 TDI/130 kW dostanou standardně sedmistupňovou dvouspojkovou S tronic.

Podvozek se může pochlubit čtyřprvkovou nápravou vzadu. Díky velkým 16- až 19palcovým kolům (standard 215/65 R16) dosahuje světlá výška 17 cm.

Model Q3 si Audi nechá vyrábět ve Španělsku u SEATu, v továrně Martorell nedaleko Barcelony. Prodej bude zahájen v červnu, základní cena pro německý trh činí 29.900 Euro – v přepočtu 730 tisíc korun.

Související články

Témata
23. 4. 2011 20:57
Q3
Q 3 - vypadá hezky otázka bude ceny
Články odjinud