Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7: Druhá generace pod detroitskými světly

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Audi uvolnilo první informace o druhé generaci velkého SUV před měsícem, nyní se představuje oficiálně veřejnosti v Detroitu, takže je tu jejich další várka.

Audi Q7 ztratilo dost ze své dřívější mohutnosti a odpustilo si stylistické výstřelky, vlnky a podobně. A to i přesto, že rozhodně malé není, délkou o pět centimetrů přesahuje pětimetrovou hranici, je 1,97 m široké a 1,74 m vysoké. To znamená že se ve srovnání s předchůdcem o 37 mm zkrátilo a 15 mm zúžilo. Vnější design se součinitelem odporu vzduchu 0,32 je proti „jedničce“ určitě krokem kupředu, i když se ozývají dosti také kritici. Auto působí uhlazeně a decentně – s výjimkou přídě. Té dominuje nová single frame maska, světla mohou být moderní Matrix a nebo klasické diody včetně denních, Audi také ještě úplně nezarazilo xenonové výbojky.

Nabídka motorů začíná zážehovým čtyřválcovým dvoulitrem TFSI se 185 kW a 370 N.m, ten si budou moci koupit hlavně Američané a Asiaté, v Evropě se jej nedočkáme. Šestiválec s kompresorem má objem 3,0 l, 245 kW a 440 N.m. Z 0 na 100 km/h s ním dokáže velké audi do lehkého terénu zrychlit během 6,1 s jede dvěstěpadesátkou a žádá 7,7 l benzinu.

Turbodiesely zastupují taktéž třílitrové šestiválce TDI, první s výkonem 160 kW a 500 N.m přijde později, druhý je silnější (200 kW, 600 N.m). Ten dokáže zrychlit z klidu na stovku během 6,3 s a jede 234 km/h. Výkonově ještě lépe je na tom plug-in hybrid s tradičním názvem e-tron Quattro. Ten kromě třílitrového „nafťáku“ ukrývá pod kapotou i elektromotor a osmistupňovou převodovku Tiptronic. Kombinovaný výkon celého systému leží na hranici 275 kW a na všechna kola se přenáší až 700 N.m. Hybrid zvládá sprint z klidu na stovku za rovných 6 s a jede až 225 km/h. Akční rádius čistě na elektřinu činí 56 km lithium-iontové baterie mají kapacitu 17,3 kWh. Audi se chlubí normovanou spotřebou 1,7 l/100 km, která je v reálném provozu samozřejmě těžko dosažitelná. Kombinaci naftového motoru s elektrickou jednotkou použilo mimochodem v sériové výrobě vůbec poprvé.

Nezapomeňme, že kromě umírnění vnějšího designu nová Q7 zhubla až 325 kg díky hliníku a vysokopevnostní oceli, samotné šasi ubralo na váze 100 kg a karoserie 71 kg. Spotřeba klesla o 28 % u benzinových a o 23 % u naftových verzí. Auto s třílitrovým turbodieselem váží pod dvě tuny: 1995 kg a ve verzi s 200 kW spálí pouhých 5,7 l nafty na každých 100 km. S benzinovým šestiválcem je ještě o 20 kg lehčí.

Podvozek dostal pětiprvkové závěsy místo dřívějších dvojitých lichoběžníků, kola mají průměr 18-21 palců, parkovací brzda je elektromechanická. V terénu se může auto spolehnout na moderní elektroniku a světlost až 235 mm díky příplatkovému adaptivnímu vzduchovému odpružení, v základu je ocelové. Řízení všech kol pomůže i na silnici, Q7 je samozřejmě stálou čtyřkolkou s uzamykatelným centrálním diferenciálem. Tiptronic má řazení páčkami pod volantem nebo voličem. Moderní elektroniku zastupují i různí bezpečnostní pomocníci včetně adaptivního tempomatu, multikolizní brzdy kamer, head-up displeje, nočního vidění a tak dále. Samozřejmostí je připojení na internet včetně podpory Apple Car Play a Google Android Auto.

Díky rozvoru 2,99 m je v sedmimístném interiéru dostatek prostoru. Pochopitelně zde vládne vysoká kvalita a luxus, jak jsme u Audi zvyklí. Na výběr má zájemce mnoho druhu čalounění od látky přes Alcantaru po kůži, dokonce i jejich kombinace. Osvětlení zajišťují i zde LED, kabina může být obložena hliníkem nebo dřevem. Audi upgradovalo známý informační systém MMI s navigací, Q7 dostala i virtuální kokpit, tedy digitální přístrojový štít, který umí promítat třeba i navigační data. Dvouzónová klimatizace má svůj vlastní displej a páčkové přepínače. Příplatková výbava je bohatá včetně desetipalcových tabletů pro pasažéry ve druhé řadě a audia značek Bose a Bang & Olufsen. V kabině má být i při jízdě příkladné ticho, takže se investice do špičkové zvukové aparatury určitě vyplatí. Zavazadelník nabízí 295 l i při obsazení všech sedmi sedadel, v pěti lidech má 890 l a když z Q7 uděláte dvoumístnou dodávku, budete mít k dispozici 2.075 l. S druhou řadou se dá navíc hýbat.

Kdo si takhle velké auto pořídí hlavně na tahání přívěsů (a i takových klientů je dost), může být spokojen, připojí osobní či nákladní až do 3,5 tuny hmotnosti. Němci si novou Q7 koupí už na jaře 2015 za minimálně 61 tisíc eur (1,73 milionu korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - AUDIRS6
13. 1. 2015 22:24
Re: Prerastene kombi
nekritizuj to, ma to skratku tvojho nicku v najnovsej podobe: MMI all in touch >:D
Avatar - Eddy82
13. 1. 2015 20:21
Re: Ovladač MMI
Jo je to tak, a je to veľmi príjemné a ten Touchpad sa veľmi dobre ovláda. Celkovo ten interiér je úžasný keď som v nej prvýkrát sedel tak som sa nevedel nabažiť >:D
13. 1. 2015 20:20
Re: Audi A6 Allroad
Výškově stavitelný podvozek bude snad v základní výbavě.
Avatar - Eddy82
13. 1. 2015 20:17
Re: Stále je to obr....
Tie ovládače klimatizácie sú dvojaké pre rôzne výbavy, inak tie páčkové sa mi veľmi zapáčili keď som ich prvý krát ohmatával >:D
13. 1. 2015 17:56
Re: Audi A6 Allroad
mne to pripada mat nizku svetlost (na SUV). aj na par videach to uz spominaly. hlavne ze predny a zadnu naraznik su nizsie ako pri sucasnej generacii. mne to pripomina viac MPV ako SUV.