Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 e-tron končí. Nikdo ho nechce

Audi
Audi
Audi
Audi
16 Fotogalerie
Diskuze (31)
Co asi vede automobilky k přesvědčení, že za čtyři roky budou všichni do elektromobilů zbláznění? Zatím to vypadá, že zákazníky moc nezajímají...

Snad všechny automobilky se dnes bijí do prsou, co všechno nebudou mít buď už v roce 2018 nebo nejpozději 2020 elektrické - městská auta, SUV, sedany, vznikají nové, na elektromobily specializované divize zavedených značek i samostatní výrobci, mezitím však dnes umírá jeden elektromobil (ale i plug-in hybrid) za druhým.

V Evropě skončil mimo jiné Opel Ampera, trio městských miniaut na bázi Mitsubushi MiEV, Tesla Roadster a mohli bychom pokračovat dále. Dokonce i průkopník kategorie elektromobilů Nissan Leaf možná nebude mít nástupce a největší světový výrobce elektromobilů Tesla je permanentně ve ztrátě. Nyní se do party ukončených elektrifikovaných modelů propracoval i jeden velmi prestižní model - Audi R8 e-tron.

Audi představilo R8 e-tron s velkou slávou současně s klasickým R8 jako výsledek dlouhého vývoje, datovaného už do éry minulé generace R8 a patrně namlsáno zájmem o drahé tesly očekávalo, že si najde spoustu zákazníků. Ale nenašlo. Poté co si jej koupilo jen "méně než 100 zákazníků", se automobilka rozhodla ukončit výrobu. Oproti BMW i8, které se prodává po tisících, je to dost zoufalý výsledek.

Největším problémem R8 e-tron je bezpochyby cena, milion euro je opravdu trochu moc peněz za auto s výkonem 340 kW, točivým momentem 920 N.m a maximálkou 210 km/h, jakkoli zrychlení na stovku za 3,9 s vypadá jako docela zajímavý údaj.

Vstoupit do diskuze (31)