Audi R8 e-tron: 462 koní a 920 N.m ze dvou elektromotorů

 

Audi neutuchá ve vývoji elektrického supersportu R8. Ženevský kousek pochopitelně dostal kabátek nové generace.

Koncept e-tron na základě první generace byl představen už na podzim 2009, vývoj pak pokračoval až do loňska. Malosériová produkce byla jednou potvrzena, pak dementována a nakonec znovu potvrzena, dodávky prvním zákazníkům měly začít letos. Jenže my už známe podobu R8 nové generace a spolu ní přichází v Ženevě i další elektrická verze. Budou si ji moci konečně postavit do garáží konečně také bohatí klienti? Doložených prototypů „jedničky“ existuje mimochodem určitě alespoň desítka.

Novotou vonící R8 e-tron je stejně jako předchozí vývojové kusy vybaven dvojicí elektromotorů. Ty tentokrát poskytují celkový výkon 340 kW a k dispozici je i točivý moment 920 N.m. To znamená, že každá jednotka má přesně polovinu: 170 kW a 460 N.m. Baterie jsou uloženy ve tvaru písmene T ve středovém tunelu a za buňkou pro dvoučlennou posádku, což samozřejmě snižuje těžiště celého auta. Mají kapacitu 92 kWh a zařízením CCS (Combined Charging System) se naplní zpět za maximálně dvě hodiny. CCS zvládne stejnosměrný i střídavý proud.

Akční rádius vyšplhal z prapůvodních 215 na více než dvojnásobný počet kilometrů: 450, články originálního skoro šest let starého konceptu měly 42 kWh a musely si poradit se čtveřicí motorů. Dojezd byl navíc i během dalšího vývoje nedostatečný a nepodařilo se jej zvýšit. Zrychlení z klidu na stovku za 3,9 s vypadá alespoň na papíře působivě. Maximální rychlost je však omezena pouze na 210 km/h kvůli spotřebě elektrické energie.

Modifikovaná karoserie s novými koly vykazuje součinitel odporu vzduchu 0,28. Oproti nedávno odhaleným verzím s konvenčním atmosférickým motorem V10 5.2 FSI se toho vizuálně změnilo dost. Jiné je žebrování na obou náraznících, přibyl větrací otvor v kapotě, integrované křídlo vzadu a radikální úpravou prošel i zadní difuzor. Modré střele samozřejmě chybí výfuky.

Supersportovní e-tron poslouží nejen jako pojízdná testovací laboratoř, protože čtyři kruhy se chystají konkurovat americké Tesle s čistě elektrickým sedanem. Jenže elektrickou R8 jsou schopni ručně postavit movitému klientovi i na objednávku. Pokud bude mít samozřejmě někdo zájem. Objednat ještě nejde, Audi se ale jistě pochlubí i patřičně vysokou cenovkou ještě během letošního roku.

JAKE.AUTO.CZ: Audi R8 (přehled všech článků)

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's Úvěrová spolehlivost Británie padá, výhled je negativní, uvádí Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) za leden až…

 
Zdroj: Carscoops, Wikipedia

Štítky Audi Elektromobil Ženeva 2015 Kupé Supersport

 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 e-tron: 462 koní a 920 N.m ze dvou…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

Zadokolky od Audi pro normální smrtelníky? První bude R8 GT! Zadokolky od Audi pro normální smrtelníky? První bude R8 GT!

Pohon zadních kol u Audi R8 z okruhů dostane i na…

 



 
Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Dnes 12:00

Co vznikne, když malinký Fiat 500 od základů překopáte a napěchujete motorem ze sporťáku? Auto s příslibem velké zábavy!




Blesk.cz

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu: Vytahovali ho jeřábem

Kůň na Brněnsku spadl do úzké šachty u bazénu:…

Hasiči a veterináři v neděli ráno zachránili koně, který se propadl do technologické šachty bazénu v…

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů, proč sledovat volby u našich sousedů

Dnes se rozhoduje o budoucnosti Německa. Pět důvodů,…

Na první pohled by se mohlo zdát, že nedělní volby do německého Spolkového sněmu budou hodně nudné.  Všechny…

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či skočil z Karlova mostu do Vltavy

Herec Jan Tříska bojuje o život. Včera spadl či…

Herecká legenda Jan Tříska (80) bojuje ve vážném stavu o život na anesteziologicko-resuscitačním oddělení (ARO)…