Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 e-tron: 462 koní a 920 N.m ze dvou elektromotorů

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Audi neutuchá ve vývoji elektrického supersportu R8. Ženevský kousek pochopitelně dostal kabátek nové generace.

Koncept e-tron na základě první generace byl představen už na podzim 2009, vývoj pak pokračoval až do loňska. Malosériová produkce byla jednou potvrzena, pak dementována a nakonec znovu potvrzena, dodávky prvním zákazníkům měly začít letos. Jenže my už známe podobu R8 nové generace a spolu ní přichází v Ženevě i další elektrická verze. Budou si ji moci konečně postavit do garáží konečně také bohatí klienti? Doložených prototypů „jedničky“ existuje mimochodem určitě alespoň desítka.

Novotou vonící R8 e-tron je stejně jako předchozí vývojové kusy vybaven dvojicí elektromotorů. Ty tentokrát poskytují celkový výkon 340 kW a k dispozici je i točivý moment 920 N.m. To znamená, že každá jednotka má přesně polovinu: 170 kW a 460 N.m. Baterie jsou uloženy ve tvaru písmene T ve středovém tunelu a za buňkou pro dvoučlennou posádku, což samozřejmě snižuje těžiště celého auta. Mají kapacitu 92 kWh a zařízením CCS (Combined Charging System) se naplní zpět za maximálně dvě hodiny. CCS zvládne stejnosměrný i střídavý proud.

Akční rádius vyšplhal z prapůvodních 215 na více než dvojnásobný počet kilometrů: 450, články originálního skoro šest let starého konceptu měly 42 kWh a musely si poradit se čtveřicí motorů. Dojezd byl navíc i během dalšího vývoje nedostatečný a nepodařilo se jej zvýšit. Zrychlení z klidu na stovku za 3,9 s vypadá alespoň na papíře působivě. Maximální rychlost je však omezena pouze na 210 km/h kvůli spotřebě elektrické energie.

Modifikovaná karoserie s novými koly vykazuje součinitel odporu vzduchu 0,28. Oproti nedávno odhaleným verzím s konvenčním atmosférickým motorem V10 5.2 FSI se toho vizuálně změnilo dost. Jiné je žebrování na obou náraznících, přibyl větrací otvor v kapotě, integrované křídlo vzadu a radikální úpravou prošel i zadní difuzor. Modré střele samozřejmě chybí výfuky.

Supersportovní e-tron poslouží nejen jako pojízdná testovací laboratoř, protože čtyři kruhy se chystají konkurovat americké Tesle s čistě elektrickým sedanem. Jenže elektrickou R8 jsou schopni ručně postavit movitému klientovi i na objednávku. Pokud bude mít samozřejmě někdo zájem. Objednat ještě nejde, Audi se ale jistě pochlubí i patřičně vysokou cenovkou ještě během letošního roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
4. 3. 2015 10:44
Elektromobil vs sporťák
Pořád mi dává větši smysl elektrický sporťák než elektrický sedan. Smyslem toho auta je vyzkoušet si to a ukázat náskok díky technice. Prodá se jich pět a to stejnak mezi fandy, kteří si k tomu koupí i klasickou V10.
Docela by mě ale zajímala hmotnost, protože 92 kWh bude mít možná 1a1/4 tuny...

Ale jak říkám, je to showcar do velkoměsta před klub, na okruh to nedává smysl a na ježdění taky ne.
Avatar - fOE
4. 3. 2015 09:38
Re: zachrana v hodine dvanastej...ale e-tronom ?!
Souhlas. Furt to neni dokonale, ani na dohled dokonalosti, ale tato elektricka verze vypada jednoznacne lip nez jeji spalovaci bratricci.
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2015 22:20
Re: zachrana v hodine dvanastej...ale e-tronom ?!
Kdy si naposled jel 2000 km v kuse? A kolikrát třeba za poslední 2 roky? ;-)

Jo tohle je fakt asi budoucnost. Víš že stejně jako ty argumentovali před sto lety o automobilech se spalovacim motorem?

Projeď se nějakym. Stačí dokonce i to i3 :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2015 22:17
Re: pochybuju že to někdo bude chtít
No hlavně je to zatim furt eště v prvopočátcích. Ale ropy fakt víc nebude a už tahle generace vozů jako je Tesla, asi R8 e-tron nebo SLS Electric Drive sou auta s fantastickym záběrem. A ta Tesla se zlepšuje skoro v přímym přenosu. Takže třeba eště ty 2-3 generace, další zrychlení nabíjení a budou to komplexně plnohodnotný auta. Nebejt v česku poslední verze Tesly bych málem i zvažoval
Avatar - Hammunasakra
3. 3. 2015 22:14
Re: pochybuju že to někdo bude chtít