Audi R8 e-tron: 462 koní a 920 N.m ze dvou elektromotorů

 

Audi neutuchá ve vývoji elektrického supersportu R8. Ženevský kousek pochopitelně dostal kabátek nové generace.

Koncept e-tron na základě první generace byl představen už na podzim 2009, vývoj pak pokračoval až do loňska. Malosériová produkce byla jednou potvrzena, pak dementována a nakonec znovu potvrzena, dodávky prvním zákazníkům měly začít letos. Jenže my už známe podobu R8 nové generace a spolu ní přichází v Ženevě i další elektrická verze. Budou si ji moci konečně postavit do garáží konečně také bohatí klienti? Doložených prototypů „jedničky“ existuje mimochodem určitě alespoň desítka.

Novotou vonící R8 e-tron je stejně jako předchozí vývojové kusy vybaven dvojicí elektromotorů. Ty tentokrát poskytují celkový výkon 340 kW a k dispozici je i točivý moment 920 N.m. To znamená, že každá jednotka má přesně polovinu: 170 kW a 460 N.m. Baterie jsou uloženy ve tvaru písmene T ve středovém tunelu a za buňkou pro dvoučlennou posádku, což samozřejmě snižuje těžiště celého auta. Mají kapacitu 92 kWh a zařízením CCS (Combined Charging System) se naplní zpět za maximálně dvě hodiny. CCS zvládne stejnosměrný i střídavý proud.

Akční rádius vyšplhal z prapůvodních 215 na více než dvojnásobný počet kilometrů: 450, články originálního skoro šest let starého konceptu měly 42 kWh a musely si poradit se čtveřicí motorů. Dojezd byl navíc i během dalšího vývoje nedostatečný a nepodařilo se jej zvýšit. Zrychlení z klidu na stovku za 3,9 s vypadá alespoň na papíře působivě. Maximální rychlost je však omezena pouze na 210 km/h kvůli spotřebě elektrické energie.

Modifikovaná karoserie s novými koly vykazuje součinitel odporu vzduchu 0,28. Oproti nedávno odhaleným verzím s konvenčním atmosférickým motorem V10 5.2 FSI se toho vizuálně změnilo dost. Jiné je žebrování na obou náraznících, přibyl větrací otvor v kapotě, integrované křídlo vzadu a radikální úpravou prošel i zadní difuzor. Modré střele samozřejmě chybí výfuky.

Supersportovní e-tron poslouží nejen jako pojízdná testovací laboratoř, protože čtyři kruhy se chystají konkurovat americké Tesle s čistě elektrickým sedanem. Jenže elektrickou R8 jsou schopni ručně postavit movitému klientovi i na objednávku. Pokud bude mít samozřejmě někdo zájem. Objednat ještě nejde, Audi se ale jistě pochlubí i patřičně vysokou cenovkou ještě během letošního roku.

JAKE.AUTO.CZ: Audi R8 (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
Zdroj: Carscoops, Wikipedia

Štítky Audi Elektromobil Ženeva 2015 Kupé Supersport

 

Přidat názorDiskuse: Audi R8 e-tron: 462 koní a 920 N.m ze dvou…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5… Audi driving experience: Když se sejde R8 a RS5…

Když na pit lane stojí několik zaparkovaných R8, ještě…

Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku Audi R8 V10 RWS je očekávanou zadokolkou se čtyřmi kruhy ve znaku

Audi si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…