Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 LMS: V Neckarsulmu vyrobili auto s pořadovým číslem 200

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Audi udělalo dobře, že před sedmi lety postavilo speciál třídy GT3. Zakázky se jen hrnou, už jich dokázali v Neckarsulmu vyřídit na dvě stovky. A s novou generací se hrnou další...

FIA se s vypsáním kategorie GT3 trefila do černého. Podařilo se jí přilákat značné množství automobilek a s vozy se závodí skoro všude po světě. Navíc prozřetelně nepovoluje účast továrních týmů, aby náklady nešplhaly astronomicky nahoru. Výrobci tak staví vozy pro soukromníky. A Audi se podařilo vyrobit dvoustý exemplář svého R8 s přídomkem LMS.

Jistě, jedná se o součet závodních speciálů na bázi obou generací supersportu. Ale i tak jde samozřejmě o úspěch. Čtyři kruhy, respektive konkrétně společnost quattro GmbH, se jejich stavbě věnují od roku 2009. Vznikají spolu se sériovými modely na 900 m dlouhé výrobní lince v Neckarsulmu, šasi se rodí v Böllinger Höfe v Heilbronnu. Sdílejí s nimi více než 50 procent komponentů včetně uprostřed umístěného atmosférického motoru V10 FSI objemu 5,2 l s výkonem naladěným na 430 kW (585 k). V první generaci si zákazníci objednali 136 kompletních aut, ve druhé od loňska tedy zatím 54. Tuto divizi Audi mimochodem vede v současnosti bývalý šéf Lamborghini Stephan Winkelmann.

„Dvojka“ LMS je o 55 kg lehčí než „jednička“. Dostala pár bezpečnostních prvků navíc. Kupříkladu otevírací střechu, která se náramně hodí při havárii, když nemůže pilot opustit auto dveřmi... Pedály se nastavují rychle pákou, závodní volant lze seřídit dokonce ve dvou osách. Sedačku Protection Series PS1 si vyvinuli u Audi sami a montují ji přímo na šasi. Šestistupňová převodovka se ovládá pádly.

Audi eviduje zisk 28 titulů v různých šampionátech a sériích, dalších 34 v jednotlivých třídách. Důležité jsou pro něj také individuální triumfy ve skutečně vytrvalostních závodech, ty dosud R8 LMS urvaly čtyři v kláních na 12 hodin a dokonce devítku ve čtyřiadvacetihodinovkách. Tentokrát má bavorský výrobce na mysli vítězství celková, tedy v absolutní klasifikaci.

Pro R8 LMS si zákazníci nejezdí pouze přímo do Neckarsulmu. Zákaznický servis Audi Sport vede sice v současnosti Chris Reinke, ale má své pobočky i v australském Melbourne, v Japonsku, Číně a Severní Americe. Jubilejní dvoustý exemplář však zůstal v Německu, putoval k týmu Wolfganga Landa s oficiálním sponzorským názvem „Montaplast by Land-Motorsport”. Nejde o žádné pomatené garážisty, ten, kdo sleduje závody GT pravidelně, ví, že momentálně s německo-americkou posádkou Christopher Mies/Connor de Phillippi stáj vede po šesti závodech ADAC GT Masters.

Mies také není žádný zelenáč, je mu sedmadvacet, v roce 2009 vyhrál titul evropského mistra GT3, před čtyřmi lety pak byl šampionem Blancpain Endurance Series. Letos se svým zámořským kolegou zatím pilně sbírají body za druhá a třetí místa, ale vyplácí se to...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)