Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi rozhodlo o budoucnosti A4. Levnější techniku nakonec nepoužije

Audi A4 Avant
Audi A4 Avant
Audi A4 Avant
Audi A4 Avant
34 Fotogalerie
Diskuze (43)

Příští generace Audi A4 měla využít platformu MQB. Nový šéf prodejů a marketingu ale rozhodl jinak.

Audi A4 v současné páté generaci, interně označované B9, se prodává od roku 2015. Letos prošlo faceliftem, a tak už se pomalu začíná mluvit o nástupci, který je připravován někdy pro rok 2022, 2023. Spekulovalo se, zda nepoužije levnější platformu s motorem vpředu napříč, nakonec ale bylo rozhodnuto jinak.

 

V minulých měsících se hovořilo o tom, že A4 v nadcházející šesté generaci přejde na architekturu MQB, kterou by nahradila stávající platformu MLB s motorem vpředu podélně. Automobilka by tímto krokem citelně ušetřila, údajně až miliardu dolarů (23 miliard korun) během životního cyklu auta, hlavně díky rozložení nákladů. MQB dnes už najdeme v celé záplavě modelů koncernu VW Group, zatímco MLB je vyhrazeno jen prémiovým modelům. Zároveň by ale A4 přišla o kus své identity.

A právě to nechtěla nová členka představenstva Audi, zodpovědná za prodeje a marketing, Hildegard Wortmannová, dopustit. A prý hned první den v nové práci (k Audi mimochodem přišla od konkurenčního BMW) rozhodla, že příští A4 setrvá u nákladnější (ale prémiové) platformy MLB.

 

Z kuloárů vyplývá, že rozhodnutí vedení pomohly i designérské návrhy týmu Marca Lichteho. Vize A4 na bázi MQB sice prý vypadala dobře, zároveň ale proporcemi až příliš připomínala menší A3. Naopak A4 s MLB vyhlížela mnohem lépe, jako zmenšená, sportovnější A6, a to díky větší mase plechů mezi podběhy a čelním sklem – díky podélně uloženému agregátu.

 

 

Více informací o příští Audi A4 s interním označením B10 zatím nemáme, na to je vůz zatím příliš vzdálený. Určitě ale očekávejme nějakou formu elektrifikace – mildhybridní pohon bude takřka jistotou. V nabídce se pak dozajista objeví i plug-in hybrid. Vedle konvenčních variant by se pak nemělo zapomenout ani na sportovně laděné varianty S4 a RS 4.

 

Odstoupení od platformy MQB v nadcházející A4 však neznamená, že by Audi s touto platformou vůbec nepočítalo. Vždyť už dnes ji používá ve svých nejmenších modelech (A1, A3, Q2, Q3), na čemž se nic nezmění ani do budoucna. Navíc by ji mohly užít i další modely, třeba nástupce kabrioletů A3 a A5, čímž by Audi výrazně ušetřilo na technice vozů, u kterých se nějaké prodejní zázraky nečekají. Šetřit se navíc může i tím, že A5 Sportback a A7 Sportback mohou být do budoucna nahrazeny jediným modelem.

Vstoupit do diskuze (43)