Víme první: Ultimátní BMW M2 CS má 530 koní a maximálku přes 300 km/h
Na Concorso d'Eleganza Villa d'Este se představila nová generace ještě ostřejšího BMW M2 s tradičním přídomkem CS, které vedle vyššího výkonu nabídne i nižší hmotnost.
Oficiální premiéra nového BMW M2 CS sice proběhne až minutu po půlnoci ve středu 28. května, veřejnosti se ovšem sportovní kupé představilo již v pátek. A vybralo si ideální místo. Veřejnosti se totiž novinka ukázala v rámci letošního ročníku exkluzivní automobilové přehlídky Concorso d'Eleganza Villa d'Este, jež se tradičně koná na březích italského jezera Como.
Jestliže předchůdce se od svých méně výkonných sourozenců na první pohled tolik nelišil, u druhé generace jsou rozdíly patrnější. Novinku totiž zdobí výrazné víko zavazadelníku, které má místo přítlačného křídla velkou integrovanou odtrhovou hranu (tzv. ducktail neboli kachní ocas), který odkazuje na totožný prvek u dnes již legendárního BMW M3 CSL. S ohledem na snížení hmotnosti se dá očekávat, že celý tenhle prvek bude velmi pravděpodobně z uhlíkových vláken. Ta pravděpodobně najdeme i na dalších částech karoserie.
Ačkoliv BMW v tiskové zprávě zatím nezveřejnilo žádné technické údaje, nám se ovšem zřejmě i díky nechtěnému úniku z oficiálního zdroje podařilo dohledat naprostou většinu dat.
Přeplňovaný řadový šestiválec o objemu 3,0 litru se dočká výrazného posílení. Z původních 353 kW se výkon vyhoupl na 390 kilowattů neboli 530 koní. Točivý moment dosahuje 650 Nm, což je o sto více než u standardního modelu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 3,8 s (o dvě desetiny dříve než konvenční varianta s osmistupňovým automatem), maximální rychlost ovšem vyskočí z elektronicky omezených 250 na 302 km/h.
BMW M2 CS - Technické údaje | |||
BMW M2 CS | BMW M2 | BMW M4 Competition Coupé | |
Motor | R6, benzin, turbo | R6, benzin, turbo | R6, benzin, turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 |
Výkon [kW/min] | 390/6250 | 353/6250 | 375/6250 |
Točivý moment [N.m/min] | 650/2750-5730 | 550/2650-6130 | 650/2750-550 |
Převodovka | 8 AT | 8 AT | 8 AT |
Max. rychlost [km/h] | 302 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,8 | 4 | 3,9 |
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 10 | 9,6-9,8 | 9,7-9,9 |
Vnější rozměry [mm] | 4587 x 1887 x 1395 | 4580 x 1887 x 1403 | 4801 x 1887 x 1397 |
Zavazadlový prostor [l] | 390 | 390 | 440 |
Pohon zadních kol zůstává, manuální převodovka ovšem k dispozici nebude. Zmíněná osmistupňová samočinná převodovka od ZF je ovšem naprosto špičková skříň, což se o manuálech BMW úplně říci nedá, takže není důvod k smutku.

Kompletní informace o novém BMW M2 CS přineseme příští středu. Podle první ochutnávku se ovšem máme na co těšit.
Zdroj: BMW, video: BMW