Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: Nová platforma MQB je na světě

27. 10. 2010
49
Volkswagen začal s ostrými testy nové platformy MQB, která bude od roku 2012 základem více než 30 modelů.

Skupina VW patří k průkopníkům širokého sdílení podvozkových platforem. Další fází je zavedení nové variabilní platformy MQB (Modulare Querbaukasten), která se v nejbližších letech stane základem většiny Volkswagenů. S motorem napříč totiž dokáže vyhovět požadavkům na konstrukci modelů od malých aut po střední třídu.

Sdílení konstrukčních skupin pomáhá snižovat náklady na vývoj a výrobu. Konkrétně v případě Volkswagenu se stane platforma MQB základem všech modelů kromě nejmenšího up/Lupo a luxusního Phaetonu a Touaregu. Celková úspora má představovat proti současnému stavu asi 20 % nákladů na příslušné díly.

V současné době Volkswagen využívá tři konstrukční řady platforem: PQ25 pro Polo, PQ35 pro Golf a další modely a PQ46 pro Passat. Jedním z prvních aut na základě MQB má být Golf VII, druhá generace New Beetle ještě příští rok dostane PQ35. Vůbec prvním modelem MQB ale bude nové Audi A3, představené na začátku roku 2012. Postupně se tato konstrukce rozšíří napříč značkami i modely, počítá se s ní například pro nástupce všech aktuálních SEATů a Škodovek. Celkem se stane základem asi 30 různých modelů.

Konstrukce MQB bude flexibilní ve smyslu délky, šířky, výšky karoserie, rozvoru náprav i rozchodu kol. Bude tedy stejně univerzální jako konstrukce MLB s motorem podél, používaná od roku 2007 v nových modelech Audi.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

SVĚTOVÁ FORMA
| 28. 10. 2010
Nejsem fanda žádné automobilky, i když uznávám, že jisté výkyvy mám, o těch tu ale zpravidla nepíši. Ano, máš pravdu, Volkswagen je v rámci své konkurence vždy a ve všem nejlepší. Tos nevěděl?
SVĚTOVÁ FORMA
| 28. 10. 2010
Sbal to, Bruno, a dej si jeden klub. Alberte... do klubu... >:-[] :yes:

Koleos, Fluence... tím jsi řekl vše, úplně vše ;-)
SVĚTOVÁ FORMA
| 28. 10. 2010
Najlacnejšia - to by som bral, najlepšia, to si ešte počkáme. A povedal si to už x-krát aj sám, že najlacnejšie jednoducho najlepšie byť nemôže.
Globálne vzaté...
| 28. 10. 2010
Univerzál = kompromis. To platilo a platí. Ak sú si istí, že ušetrené peniaze ten kompromis ospravedlnia, proste to tak robiť budú. Ťažko povedať, ako má vyzerať konštrukcia platformy, aby vyhovovala pre mini, aj auto strednej triedy. Najskôr asi tak, že pre malé auto bude "holá" základná platforma a pre väčšie a ťažšie kusy zas skladačka doplnená o množstvo výstuží a spevňovacích plechov.
Čiže malá platforma bude malá, ľahšia a z malého počtu výliskov, kdežto veľká výraznejšie vzrastie na váhe a počet zbodovaných a popriváraných plechov bude výrazne vyšší. V prípade šikovne navrhnutých uzlov by to tak mohlo fungovať, pri zachovaní kompatibility dielov a univerzálnosti stavebnice - lebo o nič iné, ako o stavebnicu, prakticky nejde.
SVĚTOVÁ FORMA
| 28. 10. 2010
Krásná reakce.
Diskuse je milej zlatej v tvém podání pouze v případě, že s tebou někdo souhlasí. Přečti si, co to vlastně ta diskuse je.Takže ani já s tebou nemohu diskutovat, neboť to prostě nejde.

Kýč je z německého kitch, opět můžeš nastudovat co je kýč. To jsou mj. koule a trpaslíci v německých zahradách a za okny. No když tak opěvuvuješ VW, co myslíš že jsou tuny plechu na předních maskách tvého božstva?

Je mi jedno, že mimo evropu jde Koleos na dračku, stejně jako že se tady neprodává. Není mi jedno, že opět tendečně svými žvásty shodíš něco, o čem nemáš ani ponění. Odborník si nejdříve ověří pravdivost argumentů.

Chápu, že jsi zvyklý o jistých pohledech nediskutovat. Já jsem zase zvyklý každému neurvalci vysvětlit, že takový způsob nemá ve vyspělé společnosti místo.

I mě unavuje to věčné datlování, ovšem stím rozdílem, že svá tvrzení nevydávám za všeobecně známé a veřejností uznávané pravdy.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku