Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 4 také jako Avant a Cabriolet

Ondřej Láník
Diskuze (52)
Rok od premiéry sedanu Audi RS4 se dočkáme dalších dvou variant karosérie, do kterých v Ingolstadtu zabudují vidlicový atmosférický osmiválec.

Rok od premiéry sedanu Audi RS4 se dočkáme dalších dvou variant karosérie, do kterých v Ingolstadtu zabudují vidlicový atmosférický osmiválec.

První Audi RS4 bylo vyráběno pouze jako kombi, protože to byla varianta, kterou Audi vyhodnotilo jako nejvhodnější. Během roku a půl výroby tohoto modelu bylo prodáno přes šest tisíc automobilů, což byl velký úspěch a později také motivace pro dalších výkonový růst.

Původní šestiválec 2.7 l se dvěma turbodmychadly se odporoučel a na jeho místo přichází další klasik pod kapotami Audi - motor 4.2 V8. Jeho parametry byly vylepšeny řadou inovací, dostává například přímé vstřikování benzínu FSI, takže nejvyšší výkon činí 309 kW. Proti předchozí strategii přeplňování, pro kterou jsou typická maxima točivého momentu v nízkých otáčkách a plochá momentová křivka, jde nyní Audi ve šlépějích konkurenčního BMW. Tato značka totiž dlouhodobě prosazuje cestu vysokootáčkových motorů plněných atmosféricky. Nejvyšší otáčky motoru Audi o objemu 4163 cm3 dosahují hodnoty 8250 ot./min, maximum točivého momentu 430 Nm je k dispozici při 5500 ot./min, když 90 % této hodnoty je připraveno již mezi 2250 a 7600 ot./min.

Mohutný zvuk osmiválce bude nejblíže čtyřem cestujícím v novém Audi RS4 Cabriolet. Elektrohydraulicky ovládaná střecha se otevírá samočinně za 21 sekund a k této proceduře přitom nemusíte zastavovat, stačí jen přibrzdit na 30 km/h.

Loni představený sedan RS4 zrychluje na 100 km/h z klidu za 4,8 sekundy, nyní představené verze potřebují 4,9 s, 200 km/h se na rychloměru ukáže v sedanu nejdříve za 16,6 sekundy po rozjezdu, u kombi za 16,9 s a v případě kabrioletu trvá ďábelský sprint 17,5 s. Omezovač všech tří vozů zastavuje akceleraci na 250 km/h.

Výhodou AUdi proti ostatním silným konkurentům je stálý pohon všech kol se svorným mezinápravovým diferenciálem. Rozdělení hnací síly je za běžných podmínek provedeno v poměru 40:60 (přední/zadní). Náklony karoserie v zatáčkách omezuje systém Dynamic Ride Control (DRC). ESP poslední generace zasahuje později a rázněji než je obvyklé, lze jej však také dvoustupňově vypnout. V prvním kroku je deaktivován pouze protiprokluzový systém ASR, ve druhém i funkce dynamické stabilizace.

Zajímat by vás mohly také naše loňské první jizdní dojmy z vozu Audi RS4.

Ondřej Láník
Diskuze (52)
22. 2. 2006 20:27
Re: Ať si kdo chce co chce říká
Dokonalá síla, dokonalá technika, dokonalý audi.
22. 2. 2006 20:24
CO BYCH SHRNOVAL
:-) tady to shrnulo AUDI samo. Trochu mě teda překvapilo, jak málo obliby má přední maska AUDI. Zapracuju na tom. Novinkou pro mne je, že Jirka ;-) je bejvalej řidič autobusu :-) ;-) :yes: bravo za postřeh. Ciello dnes trochu klimbal... a ty rejpance do předků AUDI mu vrátím i se sáábovskými úroky ;-) Škoda, že Willy posuzuje auta stejně jako poprsí jeho platonickejch lásek - čím větší, tím lepší. V tomhle bych ho rád lehce poučil... důležitý u ženský je zejména, jak s tebou umí smejknout zleva doprava a zezadu dopředu... ostatně tohle plati i u aut. Tak BRAVO AUDI... vždyť kdo z nás si může dovolit říci o sobě, že má čitelnou tvář... :yes:
22. 2. 2006 20:16
Re: TVÁŘ DOBY
Tohle je přesně smýšlení, kterému nerozumím. Ty si jako budeš kupovat A6, aby ses odlišil od levnejch vozů? ;-\ Přece... A6 si koupíš proto, že se ti líbí, že ti vyhovuje stylem i rozměrem. Nebo si jako myslíš, že ti v A3 jsou zase přešťastný, že se podobaj drahé A6? Willy... to je pohled zpoza tyče z metra. Koupit si vždy jen to, co chceš... to má být tvůj cíl. Ne si kupovat auto, aby ses odlišil od těch levnejch...