Audi RS1 quattro: Pohon všech kol pro A1 v roce 2012
Důvod, proč se bude novinka jmenovat Audi RS1 a nikoliv Audi S1, je velmi jednoduchý. Tak jako BMW neuvažuje o nové M1 a místo toho chystá 1 M Coupé, Audi chce jako poctu slavnému závodnímu autu ponechat označení S1 jen v historických záznamech. Právě taková zkratka totiž náleží Audi sport quattro S1, rallyovému speciálu skupiny B.
Zároveň by ale novinka neměla dělat ostudu písmenům RS – ty náleží jen těm nejrychlejším Audi. V Ingolstadtu proto pracují na úpravě podvozkové platformy PQ25 (původem z VW Polo) tak, aby do ní bylo možné zabudovat motor z VW Golf GTI.
Kdyby konstruktéři Audi zůstali u stejného výkonu, jaký má motor 2,0 TFSI v Golfu a dalších modelech, už tak by vznikl dle dnešních měřítek nejsilnější malý hot-hatch. S výkonem 155 kW (211 kW) dokáže držet krok jedině stejně silný Mini John Cooper Works, poháněný přeplňovanou šestnáctistovkou.
Volkswagen a Audi ale mají v zásobě i několik silnějších variant 2,0 TFSI s výkony 177, 195 nebo 200 kW. AutoBild předběžně odhaduje výkon motoru v RS1 na 220 koní, tedy 162 kW.
Jako všechna Audi s logem S nebo RS, i RS1 dostane pohon všech kol, konkrétně mezinápravovou spojku Haldex. Technické změny doplní i stylistická vylepšení, především rozšíření blatníků, které zdůrazní širší rozchod kol. K zákazníkům vyrazí nový hot-hatch nejdříve v první polovině roku 2012.