Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS1 quattro: Pohon všech kol pro A1 v roce 2012

Diskuze (81)
Od jara se spekuluje o malém hot-hatchi Audi S1, německý AutoBild ale tvdí, že nejsilnější verze řady A1 ponese název RS1 a začne se prodávat až v roce 2012.

Důvod, proč se bude novinka jmenovat Audi RS1 a nikoliv Audi S1, je velmi jednoduchý. Tak jako BMW neuvažuje o nové M1 a místo toho chystá 1 M Coupé, Audi chce jako poctu slavnému závodnímu autu ponechat označení S1 jen v historických záznamech. Právě taková zkratka totiž náleží Audi sport quattro S1, rallyovému speciálu skupiny B.

Zároveň by ale novinka neměla dělat ostudu písmenům RS – ty náleží jen těm nejrychlejším Audi. V Ingolstadtu proto pracují na úpravě podvozkové platformy PQ25 (původem z VW Polo) tak, aby do ní bylo možné zabudovat motor z VW Golf GTI.

Kdyby konstruktéři Audi zůstali u stejného výkonu, jaký má motor 2,0 TFSI v Golfu a dalších modelech, už tak by vznikl dle dnešních měřítek nejsilnější malý hot-hatch. S výkonem 155 kW (211 kW) dokáže držet krok jedině stejně silný Mini John Cooper Works, poháněný přeplňovanou šestnáctistovkou.

Volkswagen a Audi ale mají v zásobě i několik silnějších variant 2,0 TFSI s výkony 177, 195 nebo 200 kW. AutoBild předběžně odhaduje výkon motoru v RS1 na 220 koní, tedy 162 kW.

Jako všechna Audi s logem S nebo RS, i RS1 dostane pohon všech kol, konkrétně mezinápravovou spojku Haldex. Technické změny doplní i stylistická vylepšení, především rozšíření blatníků, které zdůrazní širší rozchod kol. K zákazníkům vyrazí nový hot-hatch nejdříve v první polovině roku 2012.

Diskuze (81)
Avatar - kari.laz
11. 11. 2010 09:34
Re: Úplně jinde
Tak jestli je pro tebe mini pro chlapy, tak musíš být opravdu kus chlapa >:D
Asi by jsi mezi ty barbie blondýnky za volanty mini krásně zapadl >:D

Tak jsem ti vyyoutubil, jak dieselová Fabia RS porazila Mini. A víš v čem to je? Když vemeš základní mini, tak si nemá co s tou A1 co vyčítat. To že mini tu je delší dobu a má několik odvozenin a výkonových úprav je pravda, ale proto pracuje Audi na RS1

[odkaz]
Avatar - kari.laz
11. 11. 2010 09:26
Re: Úplně jinde
Já tu nebudu obhajovat ani shazovat něco, co ještě nejezdí. Takže to, že clio bude rychlejší je zatím jen tvé zbožné přání. A jestli se vyplní si musíš počkat.
Avatar - kari.laz
11. 11. 2010 09:23
Re: Stačí nafoukat?
Tak nemusí to být přímo rodina. Může to být klidně jenom bezdětný pár, nebo jednotlivec, kterému je na nic velké auto, který to velké auto z nějakého důvodu nechce. Ten co s autem jezdí, ale chce jezdit i ostře.
Avatar - kari.laz
11. 11. 2010 09:21
Re: malá raketa
Tak nikdo po BMW nechce, aby nepřinášelo nové modely, nebo invace. Například to, že nabízí i 4x4 ve svých modelech podle mě dobrý tah. Ale přecijenom by se měla držet nějaké své zažité filozofie značky. Mě na BMW nejvíce vadí právě obludy X5/6 M, protože jsem si myslel, že modely z divize M jsou vždycky vyjímečné. Takhle jsou sice vyjímečné, ale jen tím, že to jsou sporvoní modely s dvěapůl tunou hmotnosti a výškou jak tažný kůň. Zde jsem chtěl jen podotknout, že postoj Audi ke svým modelům S/RS je mi bližší, protože pro ně mají dané určité mantinely.
10. 11. 2010 22:14
Re: malá raketa
Mas pravdu, se zadokolkou musis malinko myslet a umet. Uprimne, radsi bych jakoukoli zadokolku, nez drtivou vetsinu beznej predokolek, viz treba tvoje Felda, pod natlakem tezkyho naftaku takrka postradajici adhezi. Dneska taky jezdi i ti, kteri by v dobach nedavnych na ridicak radsi ani nepomysleli, proto treba i BMW zacina vyrabet takovy srac*y... Smutne, ale je to tak, to se shodnem.