Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S3 a S3 Sportback nyní i s převodovkou S tronic

Ondřej Láník Ondřej Láník 18. 11. 2008 • 12:47
49
32
Zobrazit náhledy (49)
Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3 Audi S3
Sportovní vrchol řady A3 - model S3 - dostává právě v těchto dnech novou kombinaci motoru a převodovky. Dvouspojkové DSG se u Audi jmenuje S tronic.

Známý čtyřválec 2.0 TFSI (ano Audi zůstává u čtyřpísmenného označení, zatímco další značky VW Group již přešly na TSI) vyladěný na 195 kW při 6000 ot./min a 350 Nm mezi 2500 a 5000 ot./min lze nově kombinovat se známou dvouspojkovou převodovkou DSG, se kterou jsou Audi dodávána již od jara roku 2003.

Opuštění standardní šestistupňové ručně řazené skříně a instalace té šestistupňové dvouspojkové znamená, vedle příplatku (1950 euro) v pořizovací ceně, také o 2 desetiny sekundy kratší časy pro zrychlení z 0 na 100 km/h (5,5 s místo 5,7 s) a přinejmenším papírově nižší kombinovanou spotřebu (8,3 l/100 km místo 8,5 l/100 km.

Audi S3 S tronic
Motor2.0 TFSI (195 kW)2.0 TFSI (195 kW) S tronic
Zdvihový objem [cm3]19841984
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]195/6000195/6000
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]350/2500-5000350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,75,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,58,3
Pohotovostní hmotnost [kg]14551455
Cena v Německu [euro]36.95038.900

S3 Sportback je ve sprintu o desetinu sekundy pomalejší a spotřebuje v kombinovaném cyklu 8,4 l/100 km.

Doporučujeme
TEST Audi S3 - Kulturní šok (5/2007)

Související články

Témata
20. 11. 2008 08:12
Re: Trochu opomíjená
+ ATTESA ETS Pro ( v GT-R33 a výše )
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 14:20
Re: Trochu opomíjená
Jo, 1,8 TFSI je paráda, je to soft turbo jako byl starý 1,8T, ale moderní prvky, přímý vstřik, jiné sání, variabilní časování tomu přidají těch pár koníků i linearitu, je to fakt super motor, jenže v praxi ho dost lidí dobastlí čipem, aby to jelo, a charakter je... víš kde. ;-)
K sedmě jsem ti své napsal pod Insignii.
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 11:57
Re: Trochu opomíjená
No, mě to eLSD docela zaskočilo, když jsem jezdil s tou zkušební S3kou (s haldexem, který pak dostala TT-S), tak u toho mluvili o všem možném, ale o přesunu krouťáku zleva doprava ani slovo. ;-)
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 11:54
Re: Trochu opomíjená
No, to tedy nevím, motor Renaultu má mnohem větší turboefekt, a nemá zdaleka tak lineární průběh, jsou tam dvě vlny krouťáku, pro které je ten samosvor téměř nutný, zkus megane sport ať vidíš rozdíl, proč se např. leon Cupra s podobným výkonem bez samosvoru obejde, v tom je kouzlo motoru TFSI.
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 08:03
Re: Trochu opomíjená
Prý ten nový 155kW je ještě lepší, ale ještě jsem s ním nejel. Ale verzí softwaru B&B s výkonem kolem 170kw jsem jel několik a řekl bych, že to bylo pro ten motor optimum, turbodíra byla sice citelnější, ale turboefekt naprosto minimální. Samozřejmě to je pořád řeč o origo verzi 147kW ten motor v S3 s ním má prakticky shodný jen objem, jinak je to úplně jiný motor, posílený blok, jiné ojnice, písty jiná hlava, větší vstřiky, jiné turbo, chlazení, na svůj výkon se chová z hlediska turbomotorů naprosto skvěle, i s SW vytaženým na 300 koní byl lineárnější a na plyn rychleji reagující než motor v STi. ;-)
Články odjinud