Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S3 a S3 Sportback nyní i s převodovkou S tronic

Ondřej Láník
Diskuze (32)
Sportovní vrchol řady A3 - model S3 - dostává právě v těchto dnech novou kombinaci motoru a převodovky. Dvouspojkové DSG se u Audi jmenuje S tronic.

Známý čtyřválec 2.0 TFSI (ano Audi zůstává u čtyřpísmenného označení, zatímco další značky VW Group již přešly na TSI) vyladěný na 195 kW při 6000 ot./min a 350 Nm mezi 2500 a 5000 ot./min lze nově kombinovat se známou dvouspojkovou převodovkou DSG, se kterou jsou Audi dodávána již od jara roku 2003.

Opuštění standardní šestistupňové ručně řazené skříně a instalace té šestistupňové dvouspojkové znamená, vedle příplatku (1950 euro) v pořizovací ceně, také o 2 desetiny sekundy kratší časy pro zrychlení z 0 na 100 km/h (5,5 s místo 5,7 s) a přinejmenším papírově nižší kombinovanou spotřebu (8,3 l/100 km místo 8,5 l/100 km.

Audi S3 S tronic
Motor2.0 TFSI (195 kW)2.0 TFSI (195 kW) S tronic
Zdvihový objem [cm3]19841984
Válce/ventily4/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]195/6000195/6000
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]350/2500-5000350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,75,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,58,3
Pohotovostní hmotnost [kg]14551455
Cena v Německu [euro]36.95038.900

S3 Sportback je ve sprintu o desetinu sekundy pomalejší a spotřebuje v kombinovaném cyklu 8,4 l/100 km.

Doporučujeme
TEST Audi S3 - Kulturní šok (5/2007)

Ondřej Láník
Diskuze (32)
20. 11. 2008 08:12
Re: Trochu opomíjená
+ ATTESA ETS Pro ( v GT-R33 a výše )
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 14:20
Re: Trochu opomíjená
Jo, 1,8 TFSI je paráda, je to soft turbo jako byl starý 1,8T, ale moderní prvky, přímý vstřik, jiné sání, variabilní časování tomu přidají těch pár koníků i linearitu, je to fakt super motor, jenže v praxi ho dost lidí dobastlí čipem, aby to jelo, a charakter je... víš kde. ;-)
K sedmě jsem ti své napsal pod Insignii.
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 11:57
Re: Trochu opomíjená
No, mě to eLSD docela zaskočilo, když jsem jezdil s tou zkušební S3kou (s haldexem, který pak dostala TT-S), tak u toho mluvili o všem možném, ale o přesunu krouťáku zleva doprava ani slovo. ;-)
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 11:54
Re: Trochu opomíjená
No, to tedy nevím, motor Renaultu má mnohem větší turboefekt, a nemá zdaleka tak lineární průběh, jsou tam dvě vlny krouťáku, pro které je ten samosvor téměř nutný, zkus megane sport ať vidíš rozdíl, proč se např. leon Cupra s podobným výkonem bez samosvoru obejde, v tom je kouzlo motoru TFSI.
Avatar - Dinar
19. 11. 2008 08:03
Re: Trochu opomíjená
Prý ten nový 155kW je ještě lepší, ale ještě jsem s ním nejel. Ale verzí softwaru B&B s výkonem kolem 170kw jsem jel několik a řekl bych, že to bylo pro ten motor optimum, turbodíra byla sice citelnější, ale turboefekt naprosto minimální. Samozřejmě to je pořád řeč o origo verzi 147kW ten motor v S3 s ním má prakticky shodný jen objem, jinak je to úplně jiný motor, posílený blok, jiné ojnice, písty jiná hlava, větší vstřiky, jiné turbo, chlazení, na svůj výkon se chová z hlediska turbomotorů naprosto skvěle, i s SW vytaženým na 300 koní byl lineárnější a na plyn rychleji reagující než motor v STi. ;-)