Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S3 - Síla a sportovní charakter v kompaktním formátu

Tomáš Zajíček
Novým model S3 představuje v historii automobilky Audi další mezník ve výrobě modelů s přívlastkem "S" a systematicky pokračuje ve filozofii nabízení silných, sportovních modelů, které tvoří vrcholné modely u všech kategorií.

Audi S3 se bude ucházet o přízeň řidičů kombinací motoru přeplňovaného turbodmychadlem s vysokým točivým momentem a pohonem Quattro zaručující excelentní jízdní vlastnosti. Model S3 umožňuje akceleraci v každé situaci a díky vyspělé technice také vysoký stupeň aktivní bezpečnosti. Konstrukce automobilu zaručuje dostatečnou výkonovou rezervu v každé situaci.

Nové nápravy zvyšují dosavadní šířku vozu na 1,763 mm. Výkonový potenciál vozu je zvenku charakterizován zejména většími vstupy vzduchu a speciálně tvarovanými nárazníky. Standardní xenonové světlomety, které se skrývají za čirým sklem a mlhové světlomety umístěné v dolní části nárazníků pouze zdůrazňují agresivní vzhled.

17-palcové hliníkové disky s designem Avus dodávají vozu při pohledu z boku sportovní nádech. Pneumatiky velikosti 225/45 R 17 W dodávají vozu klasický vzhled představitelů třídy "S" a v kombinaci s pohonem Quattro optimální trakční schopnosti a výborné brzdné vlastnosti.

Sportovní tlumiče a celková výška 1,415 mm spolu se střešním spoilerem harmonicky dotváří kompaktní vzhled vozu. Sportovní tlumič výfuku z nerezové ocely pouze dotváří celkový charakter vozu. Barvy, které se standardně dodávají u sériových modelů A3, byly doplněny o novou červenu barvu "Absolute Red", která se dodává bez příplatku a žlutou "Imola Yellow", která je dodávána za příplatek.

Po otevření dveří upoutá zejména hliníkové obložení prahů, které doplňují celkový vzhled interiéru. §Standardní sportovní sedadla Recaro poskytují řidiči a spolujezdci na předním sedadle velmi dobré držení těla a optimální podporu při průjezdu zatáčkou. Zákazníci budou mít možnost volit mezi třemi různými barvami interiéru: standardně jsou dodávány potahy Jacquard Satin, další v nabídce jsou potahy v kombinaci umělého semiše Alcantra a kůže, nebo celokožený interiér dodávané za příplatek. Možnost je výběr v 5 barvách.

Standardní výbava čítá takové speciality, jako je DIS systém (Informační systém) s funkcí automatické kontroly všech "životně" důležitých funkcí. Dále by mohl výčet pokračovat palubním počítačem, alarmem s pohybovým čidlem, dálkově ovládaným centrálním ovládáním a dvěmi make-up zrcátky na vnitřní straně slunečních clon. Jako zvláštní výbava je možno dodat automatickou klimatizaci, výkonný audio systém, široká škála mobilních telefonů a nejde zapomenout na navigační systém.

Srdcem vozu Audi S3 je motor o objemu 1,8 litru, který je přeplňován výfukovým turbodmychadlem, který produkuje maximální točivý moment 270 Nm při pouhých 2,100 ot./min. Hodnota točivého momentu neklesá ani kolem hodnoty 5,000 ot./min., což zaručuje dostatečnou akceleraci a flexibilitu v každé situaci.

Akceleraci z 0-100 km/h zvládá tento "sportovec" za pouhých 6,8 sekund. Na 5. rychlostní stupeň zrychlí z 80 km/h na 120 km/h za 11,5 sekund. Výkon je k dispozici již od nízkých otáček, bez typického "turbo efektu" a dosahuje maxima 154 kW (210 koní) při 5,800 ot./min. Spotřeba paliva činí podle metodiky 93/116/EU v průměru 9.1 litru/100 km. Motor splňuje limit EU III D pro obsah zplodin ve výfukových plynech.

Motor bude dodáván v kombinaci s manuální 6stupňovou převodovkou, která umožňuje využít výkonového potenciálu vozu. Řazení je přesné a páka se pohybuje po velmi krátké dráze. Stejně jako u Audi TT Quattro bude síla přenášena pomocí vícekotoučové hydraulické spojky na zadní a přední nápravu. Stály pohon všech kol je kombinován s EDL (automatická uzávěrka diferenciálu) na přední nápravě zaručuje optimální trakční schopnosti.

Typické sportovní odpružení zaručující pouze velice malé naklánění v zatáčkách, nabízí posádce na sportovní vůz relativně komfortní jízdu.

Audi S3 je automobilem pro každodenní použití. Obsah zavazadlového prostoru je 270 litrů, ale sklopením zadních sedadel dělených 1:2 lze tento objem zvětšit až na 1,020 litrů.

Brzdová soustava je vybavena větranými kotouči na přední i zadní nápravě, s výjimečnými hodnotami zpomalení. Řidič má k dispozici ABS a elektronickou distribucí brzdného tlaku (EBD)

Audi A3 získal v květnu 1998 nejvyšší známku (4 hvězdičky) v povinném Euro-NCAP bariérovém testu. Samozřejmostí jsou airbagy před řidičem a spolujezdcem, kterým sekundují boční airbagy a pyrotechnické napínače bezpečnostních pásů. Boční dveře jsou vybaveny hliníkovými výztuhami, které chrání posádku při bočním nárazu.

Tento model bude v Německu představen na jaře 1999 a bude nabízen za cenu DM 56,800,-

Motor
Válce/ventily4/5
Zdvihový objem (cm3)1781
Max. výkon (kW/ot)154/5800
Max kroutící moment (Nm/ot)270/2100-5000
Max. rychlost (km/h)238
Zrychlení 0-100 Km/h (s)6,8
Spotřeba - Natural 98 (nová norma ES/93/116)
Město (l/100 km)12,2
Mimo město (l/100 km)7,2
Kombinovaný (l/100 km)9,1
Emise CO2 (g/100 km)218
Palivová nádrž (l)62
Rozměry (d*š*v)4159*1763*1415
Pohotovostní hmotnost (kg)1375
Nosnost (kg)560

Tomáš Zajíček