Audi TT ultra quattro concept: 310 k, 410 N.m a 1111 kg
Už se nám blíží každoroční GTI Meeting Wörthersee (8.-11.5.), které postupem času přerostlo ze srazu majitelů Golfů GTI v největší tuningový sraz příznivců značek Audi, Volkswagen, Škoda a Seat, přičemž ta prvně jmenovaná odkrývá své karty už teď. Tedy minimálně jednu z nich.
Jmenuje se TT ultra quattro concept a jeho hlavním lákadlem bude masivní snížení hmotnosti. Oproti výchozímu modelu studie zhubla o masivních 300 kg a při současném zvýšení výkonu motoru 2.0 TFSI na 310 k (228 kW) a točivého momentu na 400 Nm v rozmezí 1900-5000/min se může pochlubit poměrem hmotnosti a výkonu necelých 3,6 kg na koně.
Tyto parametry zajistí tétéčku za asistence šestistupňové převodovky zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhých 4,2 s a ultraquattro se rozjede na maximálku 280 km/h.
Motor byl kompletně přepracován, má novou klikovou hřídel, vyvažovací hřídele, setrvačník, klikovou skříň, šrouby a další drobnosti, důvodem však určitě nebyla honba za 310 koňmi, to vše se dělo s cílem snížit váhu. Úspora jen na motoru činí 25 kg.
Masivních 206 kg zhubla samotná karoserie kupé a to díky rozsáhlému využití uhlíkovými vlákny vyztužených plastů (CFRP) a skelnými vlákny vyztužených polymerů (FRP). CFRP se objevuje i na středovém tunelu, sloupcích karoserie a střeše, zatímco na podlaze byl ve značné míře využitý hořčík. TT dostalo také sedadla z R8 GT z FRP, které ubraly dalších 22 kg.
Lehké materiály našly využití i na dalších místech - brzdové kotouče jsou keramické, třmeny z hliníku a výfuk je kompletně titanový. Z kombinace CFRP a hliníku jsou také 20" kola konceptu.
Vůbec nejlepší na tom celém je to, že byste to do TT vůbec neřekli - vůbec nepůsobí "vybydleným" dojmem závodních speciálů, vypadá prostě jako každé jiné TT, včetně kompletní výbavy, jen je zatraceně lehké. Ba co víc, namísto klasických zrcátek má kamery, zobrazující dění za vozem na displejích v kabině.