Audi vyvíjí elektrickou platformu pro supersporty, má ji dostat příští R8
Platforma SSP sice má zvládnout až 1.700 koní, pro sporťák a supersport značky Audi však má vzniknout nový technický základ, který bude z SSP využívat jen některé prvky. Prozradil to technický ředitel Audi Oliver Hoffmann.
Ingolstadtský člen německého trojlístku prémiových automobilek bude mít pro své elektromobily platformu PPE, kterou vyvíjí spolu s Porsche, také platformu SSP, v budoucnu používanou celým koncernem Volkswagen, a používá i MEB v modelu Q4 e-tron. Britský magazín Autocar však z Olivera Hoffmanna, technického ředitele Audi, na mnichovském autosalonu vymámil střípky informací o další chystané platformě.
Ptal se totiž na to, jak bude některá z těchto platforem vhodná pro sportovní auta vyráběná v malých objemech, tedy nástupce modelů TT a R8. Hoffmann naznačil, že žádná – že Audi investuje do vlastní, unikátní architektury. Ta má využít díly platformy SSP, která je zase fúzí technických základů MEB a PPE.
„Mám na mysli ikonická auta – sporťáky a tak podobně. Použijeme systémy a moduly z platformy SSP, nebo chcete-li ze sady nástrojů, a tam je nějaký prostor,“ cituje magazín Hoffmanna. Neprozradil však nic o tom, jak bude speciální platforma vypadat.
Nerozvedl ani, jací by mohli být nástupci dua sporťáků TT a R8. Oba tyto modely letos ve výrobě končí a na nástupcích se pracuje. Že budou jezdit na elektřinu, je v podstatě jisté, ovšem tím znalosti lidí mimo automobilku Audi končí.
„V následujících dvou letech představíme téměř dvacítku nových produktů a přes polovinu budou tvořit bateriové elektromobily. To je naše zaměření, ale abych byl upřímný, pracujeme na různých konceptech a projektech,“ nechal se také slyšet Hofffmann.
Oliver Blume, generální ředitel koncernu Volkswagen, už dříve uvedl, že platforma SSP zvládne pohonná ústrojí o výkonu až 1.700 koní, což naznačuje možné použití i u supersportů. Bude ovšem moci být základem i SUV – prvním modelem, stojícím na její verzi SSP Sport, má být velké SUV značky Porsche, dosud označované K1. To má v hierarchii modelů značky stát nad cayenne.
Podle Hoffmanna budou elektromobily Audi na platformě SSP přicházet na trh „v raných fázích“ životního cyklu tohoto základu. „Koncem této dekády uvidíte širší portfolio založené na SSP,“ dodal.
Co se týče elektrického nástupce Audi R8, nejmenované zdroje magazínu zevnitř automobilky Audi uvedly, že práce na něm je v pokročilém stadiu a že vůz zůstane věrný receptu na supersport – dvoje dveře, automobilovými závody inspirovaná charakteristika a víc výkonu, než nabídne cokoliv jiného se čtyřmi kruhy ve znaku. Také má vůz být stavěný částečně ručně, stejně jako dosavadní R8, aby mu zůstal punc vlajkové lodi a snáze se dala ospravedlnit vysoká cena.