Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aukce Ferrari končí za několik dní, už teď je ale nejdražší

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Ještě dlouho není konec příhozům, přesto známe nejdražší auto renomovaného aukčního portálu. Sto milionů je jistých stejně jako zájem potenciálních kupců.

Trvalo necelý den, než červené Ferrari překonalo dosavadní známé rekordy. Za 24 hodin zveřejnění ultra vzácného LaFerrari dosáhly nabídky čtyř milionů dolarů, což je závratná částka za pětileté provedení Aperta. Ohlas inzerátu na zánovní roadster šokoval i aukční portál Bring a Trailer zvyklý čelit rozmarným nabídkám odvážných investorů.

Internetová aukce končí za několik dní, už teď je doprovázena stovkami komentářů nejen k dosavadnímu nejvyššímu příhozu 4,7 milionu amerických dolarů. Vzhledem k zájmu širšího publika i skutečných sběratelů lze očekávat překonání aktuálních 110 milionů korun. Nepředstavitelná hromada peněz za jedno auto ještě poroste, zatím navyšuje evidovaný rekord o 1,9 milionu USD (44 milionů Kč).

Nejvyšší mety překonává ikonické dílo navrženo s cílem stát se určujícím modelem značky Ferrari, precizně vyšperkovaná vlajková loď měla vévodit technologické vitríně maranellských inženýrů oslavujících 70. výročí založení automobilky. Nástupce Enza za tehdejších 1,5 milionu dolarů se v roce uvedení 2013 ukázalo být takovým hitem, že o tři roky později následovala opět kusově omezená edice s odnímatelnou střechou. Varianta Aperta vyšla v roce 2016 na 2 miliony dolarů, nedávno se v tuzemsku objevil jeden z 210 vyrobených kusů snadno dosahující titulu nejdražšího prodávaného automobilu v Česku.

Trend demolice ceníků pokračuje nabídkou Bring a Trailer na exemplář lakovaný rudým odstínem Rosso Corsa kříženým černou kůží a alcantarou uvnitř. Kde neprostupují všudypřítomná uhlíková vlákna, dominuje sladěná specifikace červené a černé kombinace. Stopy prachu či otisků prstů odpovídají nájezdu 161 mil (259 km), nečistoty neexistují ani v nejužších záhybech chirurgicky čistého kokpitu.

Zrcadlový lesk doprovází fascinující tvary prvního hybridu od Ferrari. Pod nízkou aerodynamickou stavbou pro dva pasažéry se skrývá závratně výkonné kombinované ústrojí složené z dvanáctiválce 6,3 V12 dopovaného elektřinou na ohromující úroveň 963 koní (708 kW) na hranici motocyklových 9.000 ot./min. Masivní točivý moment 700 Nm pomáhá cvičit s necelou tunou a půl nekompromisního poježdění. Nekonečný přísun výkonu putuje na asfalt přes zadní kola spojená samosvorným diferenciálem, udržet stálou trakci zadních gum je vyšší liga navzdory pneumatikám 345/30 R20. Prodávané LaFerrari zatím posloužilo statickému potěšení, pár set kilometrů těžko probíhalo pod plným plynem schopným vystřelit hybridní hypersport na stovku za tři sekundy. Rozlet rudé střely končí při 350 km/h.  

Už teď nejdražší vozidlo historie Bring a Trailer může být teoreticky i nejdražším LaFerrari Aperta. Uznávané vyznamenání nyní patří poslednímu postavenému příkladu, který se v roce 2017 prodal za 10 milionů dolarů. Ceny vyhnal do nebes slíbený charitativní účel abnormálního výtěžku. Jasno bude poslední den aukce vypsané do pondělí 9. května.

Mirek Mazal
Diskuze (0)

Doporučujeme