Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Unikátní prototyp LaFerrari míří do aukce, včetně maskování

Ferrari LaFerrari Prototype (2012)
Ferrari LaFerrari Prototype (2012)
Ferrari LaFerrari Prototype (2012)
Ferrari LaFerrari Prototype (2012)
40 Fotogalerie
Diskuze (0)

Výrazně upravené Ferrari 458 Italia bylo využíváno pro první fázi vývoje modelu LaFerrari mezi lety 2011 a 2012.

Osud prototypů a vývojových automobilů nebývá zrovna slavný. V tom lepším případě si automobilka vozy nechá a využívá je k dalšímu vývoji, ve většině případů jsou však zničeny během bezpečnostních testů, nebo jednoduše sešrotovány. Najdou se však i výjimky.

Jednou z nich je toto extrémně upravené Ferrari 458 Italia, interně označované jako testovací prototyp M6, které automobilka využívala mezi květnem 2011 a prosincem 2012 pro vývoj první fáze projektu „F150“, ze kterého se nakonec stalo LaFerrari. Změny povedené na prototypu jsou přitom skutečně rozsáhlé.

Automobilka například musela výrazně upravit hliníkové šasi vozu, aby do něj mohla uložit motor V12, který nahradil jinak standardní motor V8. Automobilka přitom během vývoje nejprve pracovala s motorem F140 EB, používaným v modelu FF, nakonec však vůz dostal motor F140 FE, který byl jeho evolucí a nabídl vyšší výkon.

Video placeholder
Ferrari LaFerrari • Zdroj: auto.cz

Na prototypu M6 nicméně probíhalo i testování dalších mechanických komponent. Automobilka se zaměřila na brzdy, řízení, podvozek, rozložení hmotnosti, vývoj systému ESP a nechyběly ani rozsáhlé testy prototypu hybridního systému.

Už na první pohled je přitom patrné, že u prototypu výrazně převyšovala funkčnost nad vzhledem. V karoserii je například nespočet různě improvizovaně zakrytých i zcela otevřených otvorů, které měly zajistit rychlý přístup k důležitým komponentům. Dost specifická je i přední kapota nebo výfukový systém.

Speciální poslání tohoto prototypu se však automobilka v době testování snažila zamaskovat zakázkově vyrobenými kusy karoserie, které zakrývaly přední nárazník, kapotu, část střechy, celý motorový prostor, část boků a zadní nárazník. Všechny použité panely se přitom k vozu dochovaly. Ptáte se jak?

Po ukončení testování se totiž automobilka rozhodla, že testovací prototypy nabídne ke koupi svým nejvíce loajálním zákazníkům. Tento konkrétní kus byl prodán v roce 2016, přičemž zájemce musel akceptovat, že vůz kvůli chybějící homologaci nesmí na veřejné silnice ani závodní okruhy. Díky funkčnímu pohonu ho však majitel může používat na vlastním pozemku.

V současnosti má vůz na svém tachometru nájezd 3.322 kilometrů, takže se s ním zřejmě majitel párkrát projel. Ostatně není se čemu divit – pohonný systém je plně funkční, a to včetně hybridního systému KERS.

Vůz se navíc nyní objevil v nabídce aukční společnosti RM Sotheby’s, která ho bude dražit 14. dubna na aukci v monackém Monte Carlo. Vyvolávací cena vozu nebyla zveřejněna, přesto jsme si celkem jistí, že prodejní cena bude závratně vysoká.

Začít diskuzi