Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Australská rallye po 2. dnu: Mikkelsen out, vede Neuville

Michal Štěpanovský
Diskuze (3)
Belgičan Thiery Neuville vede s vozem Hyundai i20 WRC po druhé etapě Australské rallye, která je závěrečným podnikem letošního mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Aktuální lídr průběžného pořadí by se zásluhou takového výsledku mohl stát vicemistrem světa. Účastníky čeká v noci na zítřek závěrečná etapa.

Během druhého dne soutěže poznamenala závod dvě odstoupení jezdců ze špičky pořadí. Nejprve musel vzdát vedoucí jezdec Nor Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 Coupe WRC) a v dalším průběhu dne se ocitl mimo hru i Brit Kris Meeke (Citroën C3 WRC). Později musela být zrušena čtrnáctá zkouška, protože na její trati byl poškozený most a průjezd přes něj by představoval pro všechny posádky velké nebezpečí.

Po třech to nejde

Program soboty začal nejdelší zkouškou letošního ročníku (měřila 48,89 km), kterou vyhrál Neuville, ačkoliv si v cíli erzety stěžoval: „Strašně jsem se potil a dost to narušovalo moji koncentraci.“ Přesto dokázal stáhnout náskok vedoucího Mikkelsena o 4,5 sekundy na 15,6. Norský závodník zdůvodňoval svoji ztrátu tím, že si chtěl ušetřit měkké pneumatiky na pozdější průběh soutěže. Ke své smůle však neměl příležitost to dokázat.

Video se připravuje ...

Desátý měřený test se mu totiž stal osudným. „Asi dva kilometry po startu jsem se v pravé zatáčce dostal na horizontu asi na třetí nebo čtvrtý rychlostní stupeň na okraj tratě a něco trefil levou částí auta. Nejsem si jistý, zda budu pokračovat dál, protože mám jen jednu rezervu,“ vysvětloval jezdec. Rychlostní zkoušku sice dokončil se ztrátou minuty čtyřicet, spadl však na osmé místo. S tím se však musel ihned rozloučit. Poškození levého boku sice bylo na pohled závažné, ale i s tím by možná mohl Mikkelsen pokračovat. Na třech kolech to ovšem nešlo.

Bude dvacet sekund stačit?

Na první místo se tak dostal Neuville, který usiluje o celkové stříbro v letošním šampionátu. Jelikož jediným soupeřem, který může jeho snahu překazit, je šestý Ott Tänak (Ford Fiesta RS WRC´17), vypadá to pro Belgičana zatím příznivě. „Mrzí mě, co se přihodilo Andreasovi. Byl to pěkný souboj. Stalo se mu to ve stejném místě, kde jsme vyjeli z trati i my,“ popsal Neuville svoji situaci.

Ovšem Belgičanova sebejistota měla své výkyvy. „Cítil jsem se díky pneumatikám dobře, takže se mi dařilo na suchu pořádně tlačit,“ říkal po dvanácté zkoušce. Ovšem v cíli té následující už to sebevědomé nebylo: „Bylo to docela kluzké, což mě překvapilo. Nebylo to tak zábavné, ale čas je dobrý. Zkusíme pokračovat podobným způsobem,“ prohlásil Belgičan.

Přesto vyhrál během soboty čtyři z osmi rychlostních zkoušek a do závěrečného dne bude nastupovat s náskokem 19,6 sekundy na druhého Fina Jari-Matti Latvalau, jenž jede s továrním vozem Toyota Yaris WRC. „Ráno bylo na některých místech vlhko a místy dokonce dost mokro, takže správnou volbou byly měkké pneumatiky. Do odpoledne všechno vyschlo, takže jsme chtěli zvolit všechny tvrdé pneumatiky, ale členové týmu nám hlásili z tratě nějaké přeháňky. Rozhodli jsme se proto vzít raději dvě měkčí gumy a naše volba byla správná. Mrzí mě, že zrušili jednu zkoušku, protože se mi mohla hodit při útoku na Neuvilla. Těším se na poslední den,“ prohlásil Latvala.

Video se připravuje ...

Mistrovi se nedaří

Z boje o stupně vítězů vypadl po dvanácté zkoušce také Kris Meeke (Citroën C3 WRC). „Na začátku erzety jsme se protahovali přes úzký most a něco trefili. Vypadá, že je to zlomené,“ říkal britský pilot po dvanáctém měřeném testu. Ke své smůle diagnostikoval problém správně. Rameno pravé zadní nápravy bylo vážně poškozené a náhradní díl Meeke ke své smůle s sebou neměl. Pro sympatického ostrovana to představovalo smutné rozloučení se sezonou, na kterou zřejmě moc rád vzpomínat nebude. O tom, zda nastoupí závěrečný den s penalizací, se měl on a tým rozhodnout později.

Velkým zklamáním je soutěž pro Sebastiena Ogiera (Ford Fiesta RS WRC´17), který se první den potýkal s elektronikou převodovky. Také sobota nebyla pro Francouze o moc zábavnější. „Minuli jsme jednu křižovatku, asi mi chybí více soustředění. Bohužel už nemáme šanci získat dobrý výsledek,“ vykládal Ogier na začátku sobotní etapy.

Do cíle dvanácté zkoušky přijel bez předního nárazníku. „Necelý kilometr před cílem jsem byl na kluzké trati příliš široký a předkem jsem něco trefil. Nevypadá to dobře, snad budeme moci pokračovat,“ vysvětloval. Po další zkoušce dodal: „Řízení není poškozené tolik, jak jsem si myslel. Budeme se snažit tento den dokončit.“

Již pětinásobný mistr světa bude každopádně po skočení Australské rallye středem pozornosti. Poté, co údajně odmítl nabídku týmu Citroën pro příští sezonu, měl by na tiskové konferenci oznámit své další plány.

Závěrečný den soutěže je na programu zbývajících pět rychlostních zkoušek, které mají dohromady 64,64 kilometrů. Závěrečná Power Stage, ve které bere prvních pět jezdců bonusové body (od 5 do 1), je na programu ve 3.18 v neděli ráno středoevropského času. Na cílovou rampu by měly první posádky dorazit v půl šesté ráno.

Video se připravuje ...

Průběžné pořadí (po 16 z 21 RZ): 1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 2:04:09,7; 2. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +19,6; 3. Tänak, Jarveoja (Est./Ford Fiesta WRC´17) +40,7; 4. Breen, Martin (Irl., Brit./Citroën C3 WRC) +1:05,2; 5. Paddon, Marshall (N. Zél, Brit./Hyundai i20 Coupé WRC) +1:20,9; 6. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC´17) +1:47,6; 7. Lefebvre, Moreau (Fr./Citroën C3 WRC) +2:59,9; 8. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC´17) +3:21,1; 9. Lappi, Ferm (Fin./Toyota Yaris WRC) +4:19,5; 12. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) +14:46,3.

Zbývající program Australské rallye

3. etapa – Sobota (18. listopadu) – 21.38 RZ17 (10,03 km); 21.36 RZ18 (31,90 km); 23.08 RZ19 (6,44 km). Neděle (19. listopadu) RZ20 – 1.46 RZ (10.03 km); 3.18 RZ21 (6,44 km).

Michal Štěpanovský
Diskuze (3)
Avatar - wakantanka
18. 11. 2017 16:00
Re: no hnujdaj, no stress
Zeby dvaja byvali zamestnanci z Nosovic? Preco vas vykopli? Zlodejina ci nedostatok inteligencie?
Avatar - bystron
18. 11. 2017 13:04
Re: no hnujdaj, no stress
Se seriovou plečkou nema nic společného, seriové auto je pro homo-debilis-hovnilis >:D
Avatar - rokyta.p
18. 11. 2017 12:48
no hnujdaj, no stress
takže běžte do háje s tím hnusem. No hnujdaj, no stress