Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2012 (vozy stáří 10-11 let): Jedno Porsche a čtyři Toyoty v TOP 10

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 18. 12. 2011 • 13:41
1
38
Porsche 911 je na prvním místě i v žebříčku 10 až 11 let starých automobilů. Za ním jsou opět seřazeny vozy japonských značek, které v první desítce doplňují dva modely značky Mercedes-Benz.

Stejně jako v kategoriích s mladšími vozy i u automobilů ve stáří od 10 do 11 let konstatovali technici společnosti TÜV SÜD zvýšení kvóty podstatných závad. V loňském roce to bylo 26,0 % a letos je uváděno 26,8 %.

S drobnými závadami dorazilo na technickou kontrolu 32,6 % a zcela bez závad bylo 40,5 % vozidel.

Průměrný nájezd kilometrů je u vozidel v této kategorii podle společnosti TÜV SÜD 126.000 km.

Nejčastější závady u 10 až 11 let starých vozů představují osvětlovací zařízení (28,6 %), přední a zadní nápravy (13,4 %), výfukový systém (7,7 %), vedení brzd a hadice (7,1 %), vůle řízení (4,2 %), účinnost nožní brzdy (3,5 %) a koroze nosných dílů (2,6 %).

Auto Bild TÜV Report 2012: Kategorie vozů starých 10 až 11 let

S kvótou závad 9,5 % je na prvním místě stejně jako vloni Porsche 911 modelové řady 996 (výroba 1997 až 2005). V loňském hodnocení měl tento model kvótu závad 8,7 %.

Druhé, třetí a čtvrtá pozice v letošním žebříčku patří vozům značky Toyota. Přímo za Porsche je tak RAV4 s kvótou závad 10,0 % (2011 – 2. místo, 10,5 %). Následuje Yaris s kvótou závad 16,8 % (2011 – 4. místo, 13,9 %). Čtvrtý je letos Avensis s kvótou závad 17,6 % (2011 – 7. místo, 16,6 %).

Mazda MX-5 letos skončila s kvótou závad 17,9 % na páté pozici, zatímco v loňském roce byla se 16,8 % na 8. místě.

O šesté místo se s kvótou závad 18,1 % dělí Mercedes-Benz SLK a Toyota Corolla. Dvoumístné kupé-kabriolet byl v loňském roce s 15,9 % na 6 místě a zástupce japonské značky byl s 14,9 % na pátém místě.

Suzuki Vitara je s 18,4 % na osmé pozici a za ní je na devátém místě Mercedes-Benz třídy S s kvótou závad 20,7 % (2011 – 11. místo, 19,4 %). Letošní TOP 10 uzavírá Honda Accord s kvótou závad 21,0 % (2011 – 13. místo, 20,9 %).

Značku Škoda i letos v žebříčku 10 až 11 let starých automobilů zastupují dva modely. Octavia je s 24,2 % na 25. místě (2011 – 28. místo, 24,6 %). Fabia letos poprvé střídá Felicii a je s kvótou závad 24,5 % na 27. místě, zatímco její předchůdkyně byla v loňském roce s 35,7 % třetí od konce.

I letos je stejně jako v loňském roce na posledním místě Ford Ka s kvótou závad 38,9 %. Druhé, třetí a čtvrté místo od konce seznamu obsadila trojčata Ford Galaxy (37,9 %), SEAT Alhambra (36,7 %) a VW Sharan (36,5 %). V loňském roce byl Galaxy na 65. místě (32,9 %), Alhambra na 67. místě (35,0 %) a Sharan na 61. místě (30,7 %).

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2012?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2010 a končícím červnem 2011. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,78 milionu kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Chybí mi tady srovnání od Ham.
| 19. 12. 2011
Nikde zde nevídím šampionát "červených", že by se sem už tolik nehodil? 8-s Sakra takový stálice poruchovosti, jako byly např. Laguny, nebo Megany a jejich elektronika, kdy i sama automobilka přiznala problémy se spolehlivostí, drtí apoštola?! JAK je to možné Ham.? Před několika dny sem o tom napsal hodně a ZNOVU to opakuji, TÜV statistiky mají s reálnou poruchovostí pramálo společnýho!!! A je úplně jedno, kdo je zrovna v červených...
Abych to uvedl na pravou míru
| 19. 12. 2011
Statistika je to celkem jasná, jen je třeba si uvědomit, co ta čísla znamenají.
Bavíme se o tom, komu na německé STK něco našli a komu ne.
I v případě těch nejlepších (Porsche, Toyota) u cca každého desátého kusu byl nějaký problém - čili při troše smůly to mohl být ten váš. A i ty nejhorší kousky prošly více než z poloviny - čili máte nadpoloviční šanci na vůz, který i 12letou garančkou prošel bez závad... Čili statistika dělaná s německou důkladností - o její pravdivosti netřeba pochybovat. Jenom nevím, jestli zachycuje zrovna ty nejpodstatnější aspekty, ale to by bylo na jinou debatu.
Zde hojně zmiňovaný VW Passat má skutečně mezi dvacetiletými vozy slušnou pozici, protože tenkrát je ještě dělali dost spolehlivé. A hodně Čechů si pamatuje situaci před 20 lety, protože tehdy začali pokukovat po prvních ojetinách v Německu a těch Golfů a Passatů bylo mezi nimi poměrně dost... Ovšem to moc nevypovídá o tom, že by stejnými držáky byly i vozy, které jsou dnes 12leté, neřkuli novější. Protože od té doby VW začal výrazněji šetřit na výrobě právě v místech, kde na srovnatelnou konkurenci získával spolehlivostí a ztrácel výrobními náklady. Ale ani tak to není žádná katastrofa, jen ta kára už nevydrží to, co její předchůdci. A s těmi velkými Citröeny je prakticky srovnatelná.
Avatar - Hammunasakra
Aááá jejda
| 19. 12. 2011
Ano - pokud bude řeč o ZNAČCE tak opravdu asi většina řekne Toyota - my se ale bavíme o MODELECH a tam (klidně i titíž lidé :-) ) NEřeknou Auris a Avensis, ale Golf a Passat ;-)
1) není to cena kufr výbava? :-)
2) no to je ale "země NEomezených možností" (= tam je možné VŠECHNO ;-)
NEchci mluvit o "spikleneckých teoriích" ale vím co "je možné" v jiném oboru a co se děje "v zákulísí" časopisu a NEvěřil byste CO je "vůbec možné" (čím NEchci naznačovat že se totéž děje v autočasopisech - to opravdu NEvím, sama jsem pár článků publikovala a s ničím takovým jsem se NEsetkala...
.. nicméně CO jsou schopni distributoři schopni udělat třeba aby se "hezky" psalo o jejich filmu či ... to "byste (asi) NEvěřil" :-)
PS: Myslím že ale nejsou potřeba nějaké "úplatky"/tlaky apod. že (třeba) Passat je dělaný přesně tak že testům "vyhovuje" - někde ho "správně" nazvali GÉNIUS PRŮMĚRNOSTi = a testy snad i většiny časopisů jsou "matematicky" nastaveny že "z principu" NE(o)cení jakýkoli "mimořádný" vůz (vůz který je třeba i v NĚKOLIKA parametrech - klidně NEJ"lepší" na světě) ale preferují "vyrovnaně ve všem průměrný vůz" - tedy rozhodně NE špatný, ale takový co ... co je jako vw Passat :-)
Avatar - rohYpnol
Aááá jejda
| 18. 12. 2011
Nevím ale když řeknu etalon spolehlivosti, tak mé okolí vesměs vyřkne značku Toyota, což už taky zdaleka není co bývalo. Ano, Passat je vnímán jako etalon - na tom se shodneme. Ale ne jako etalon spolehlivosti. O to mi šlo. A prodeje naznačují co? Že je to etalon spolehlivosti?
1) kolik zákazníků uvede jako jedno ze 3 hlavních kritérií pro koupi spolehlivost? (myslím, že v ČR to bude cena, výbava, kufr >:D )
2) v Rusku byla dlouho nejprodávanější Lada 2101 a byl to nějak spolehlivý vůz?

VW Passat/Golf je vnímán jako etalon nejen obecnou veřejností, ale i motoristickými novináři. A předpokládám, že se můžeme shodnout, že spiklenecké teorie v podobě podplacených periodik koncernem VW je nesmysl.
Problém Passatu není ve voze samotném, ale v některých jeho variantách.
Avatar - Hammunasakra
Zajímavé výsledky
| 18. 12. 2011
Tou "primitivní vlastní směšnou teorií" máte na mysli mé citace z letošních tabulek TÜV? ;-)
Zde vycházejí "na pokračování", tak snad (zítra?) vyjde i ta s "průměry" za celých 11 let :-)
ad PS: Ok - no problem: "počítadlo ujetých km" (jsou tací kteří chybu "uznají" ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku