Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2011 (vozy stáří 10-11 let): 911 vs. RAV4

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
U statisticky nejstarších, jedenáctiletých aut kvóta podstatných závad vzrostla na 26 %. V předchozím roce to bylo 24,1 %.

Na špičce jedenáctiletých vozů je vůz Porsche 911 s kvótou závad ve výši pouhých 8,7 %, čímž je na lepší pozici, než leckterý nový vůz. Za ním následuje Toyota RAV 4 (kvóta závad 10,5%) a Porsche Boxster (kvóta závad 11,2%).

Podobně jako v kategorii 8-9letých automobilů i zde je japonská Toyota nejúspěšnější značkou. Včetně modelu RAV4, který je na druhém místě, má v první desítce celkem čtyři zástupce. Malý hatchback Yaris skončil na pátém místě. Corolla zastupující nižší střední třídu je šestá a Avensis skončil sedmý.

Z německých vozů se do první desítky kromě dvou Porsche podařilo vklínit ještě Mercedesu SLK na šestou pozici a Volkswagenu Polo na desáté místo. Tradiční členy TOP10 představují Mazdy MX-5 a Premacy na 8. a 9. místě, které dosáhly kvalitního umístění i v mladších kategoriích.

Kilometrickým rekordmanem jsou Volva S70 a V70, která mívají po 10 až 11 letech provozu v průměru 201 tisíc km.

Českou republiku i v této kategorii zastupují dva modely značky Škoda. Prvním z nich je Octavia na 28. místě, která je mírně nad letošním průměrem. Druhým vozem z Mladé Boleslavi je Felicia. Tento v našich končinách stále populární model skončil s 35,7 % na třetím místě od konce.

Horšího výsledku než Felicia dosáhly již jen dva Fordy. Na 69. místě skončilo Mondeo a 70. místo patří malému Ka.

Nejčastější závady u 10-11letých vozů představují osvětlovací zařízení (30,3 %), přední a zadní nápravy (13,3 %), výfukový systém (8,2 %), vedení brzd a hadice (7,4 %), účinnost nožní brzdy (4,0 %), koroze nosných dílů (3,7 %) a vůle řízení (3,5 %).

Auto Bild TÜV Report 2011, kategorie 10-11 letých aut, průměr kat. 26,0 %
PořadíVýrobce a modelpodíl aut s vážnou závadoupočet ujetých tisíc km
1.Porsche 9118,796
2.Toyota RAV410,5117
3.Porsche Boxster11,288
4.Toyota Yaris13,9113
5.Toyota Corolla14,9119
6.Mercedes-Benz SLK15,995
7.Toyota Avensis16,6138
8.Mazda MX-516,8104
9.Mazda Premacy18,5131
10.VW Polo19,1112
11.Mercedes-Benz třídy S19,4151
12.Citroën Xantia20,8151
13.Honda Accord20,9127
14.VW Golf21,7129
14.Audi TT21,7122
14.VW Lupo21,7114
14.BMW Z321,795
18.Smart Fortwo21,988
19.Honda Civic22,0126
20.Mazda 32322,7113
21.Nissan Almera22,8119
22.Nissan Primera22,9137
23.Seat Arosa23,0119
24.Audi A323,2143
25.Ford Focus23,4132
25.Renault Mégane23,4117
27.Mercedes-Benz třídy C23,7137
28.Škoda Octavia24,6159
29.Peugeot 40624,8145
30.Opel Corsa24,9104
31.Opel Astra25,2125
31.Mitsubishi Colt25,2120
33.VW New Beetle25,3123
34.Mazda 62625,8137
35.Seat Ibiza25,9121
36.Mercedes-Benz třídy M26,0143
37.Mercedes-Benz třídy A26,1118
37.Opel Vectra26,1134
39.Seat Leon26,3137
40.Peugeot 10626,6108
41.Mercedes-Benz třídy E27,2173
42.Audi A427,5155
42.Opel Zafira27,5144
44.BMW 727,6171
45.Citroën Saxo28,1109
45.Renault Scénic28,1135
47.Nissan Micra28,2101
48.Renault Espace28,6153
49.Audi A628,7175
50.BMW 528,8167
51.VW Passat29,2173
52.Volvo S40/V4029,3162
53.Peugeot 30629,5127
54.Renault Laguna29,9142
55.BMW 330,0135
56.Citroën Xsara30,2130
57.Ford Fiesta30,375
58.Fiat Punto30,4110
58.Renault Clio30,4107
60.Volvo S70/V7030,6201
61.VW Sharan30,7174
62.Renault Twingo31,0110
63.Fiat Bravo31,5122
64.Citroën Berlingo32,1144
65.Ford Galaxy32,9166
66.Alfa Romeo 15634,1140
67.Seat Alhambra35,0176
68.Škoda Felicia35,7105
69.Ford Mondeo36,3150
70.Ford Ka38,959

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2011?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích.

Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červenci roku 2009 a končícím červnem 2010. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7.253.709 kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil, na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Součástí žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie. Vozy z horní poloviny žebříčky mívají najeto v průměru stejný počet kilometrů jako vozy ze spodní poloviny žebříčku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
28. 12. 2010 10:28
Psy stekaju, karavana ide dalej
Psy stekaju, karavana ide dalej
Palec hore Toyote,
som zvedavy co zase vymyslia koncernisti na uspech Toyoty.
to sa zasmejeme >:D