Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 10-11 let): Desetiletá auta mají najeto obvykle přes 120 tisíc km

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 10-11 let): Desetiletá auta mají najeto obvykle přes 120 tisíc km

Auto Bild TÜV Report 2009 (vozy stáří 10-11 let): Desetiletá auta mají najeto obvykle přes 120 tisíc km Zdroj: acz

Diskuze (8)
Desetiletá auta mají při průjezdu německou technickou kontrolou v průměru 126 tisíc km na počítadle. U každého čtvrtého až pátého z nich se objeví závada, která brání bezproblémovému udělení známky na následující období.

Průměrný podíl závad v této věkové kategorii činí 23,3 % a jen málo modelů přežije desetiletý provoz s méně než 100 tisíci najetými kilometry.

Do TOP 10 pronikly jen 3 německé sportovní vozy (Porsche 911, Mercedes-Benz SLK a BMW Z3), které lze považovat za sváteční automobily svých majitelů. Naopak japonští dříči mají bez výjimky více než pětimístný kilometrový proběh. A to včetně miniaut jako je Toyota Starlet. Toyota Carina, Mitsubishi Space Wagon nebo Pajero (všichni z první desítky) mají mezi 143 a 159 tisíci km.

Kilometrickým rekordmanem je Volvo 850, které po 10-11 letech provozu mívá v průměru 198 tisíc km a přesto je mírně nadprůměrným hříšníkem z pohledu TÜVu.

Pole poražených se od ostatních věkových kategorií neliší významně. Poslední místa patří Fordu Ka, Renaultu Twingo, Alfě Romeo 145(146, Škodě Felicia, ale také SEATu Toledo.

V této tabulce jsou vyhodnoceny modely, které byly do provozu uvedeny v letech 1996 a 1997.

Auto Bild TÜV Report 2009, kategorie 10-11letých automobilů
PořadíModelpodíl aut s vážnou závadoupočet tisíc ujetých km
1.Porsche 9115,6%88
2.Toyota RAV49,0%122
3.Toyota Starlet10,0%108
4.Mercedes SLK11,7%94
5.BMW Z315,2%92
6.Toyota Corolla15,7%117
7.Mitsubishi Space Wagon15,9%143
8.Toyota Carina16,0%143
9.Mazda MX-516,6%102
10.Mitsubishi Pajero16,7%159
11.Suzuki Vitara17,5%110
12.Saab 9-317,8%146
13.Honda Civic18,2%122
14.Opel Corsa18,4%107
15.VW Polo18,5%113
16.Audi A318,6%140
16.Citroen Xantia18,6%146
18.Nissan Almera19,4%126
19.Mercedes C-Klasse19,5%137
20.Škoda Octavia19,7%142
21.Peugeot 40619,9%138
21.Mazda 32319,9%121
23.Mercedes A-Klasse20,0%114
24.Suzuki Swift20,4%61
24.Daihatsu Cuore20,4%89
26.Seat Arosa20,6%112
27.Mitsubishi Carisma20,7%132
28.Mazda 62620,8%135
29.Jeep Grand Cherokee21,4%137
29.Honda Accord21,4%137
31.Opel Vectra21,6%132
32.BMW 721,7%175
32.Peugeot 10621,7%108
34.Mercedes E-Klasse21,8%161
35.Seat Ibiza/Cordoba21,9%123
36.Nissan Primera22,1%134
37.Audi A422,6%154
38.Citroen Saxo22,8%110
39.VW Sharan22,9%172
40.VW Golf/Vento23,0%135
41.Volvo 85023,2%198
42.Opel Astra23,3%127
42.Volvo S40/V4023,3%161
44.Mitsubishi Colt/Lancer23,4%121
45.Audi A624,2%150
46.VW Passat24,6%152
47.BMW 524,7%158
48.Opel Omega25,4%148
49.Peugeot 30625,5%121
49.Renault Espace25,5%157
51.Fiat Bravo/Brava26,3%117
51.Nissan Micra26,3%103
53.Ford Galaxy26,7%164
54.BMW 326,9%139
55.Ford Mondeo27,7%142
56.Renault Clio27,8%104
57.Renault Scénic28,2%138
58.Renault Laguna28,3%145
59.Ford Escort29,1%64
60.Citroen ZX29,2%128
60.Fiat Punto29,2%111
62.Ford Fiesta29,3%60
63.Renault Mégane30,2%116
64.Seat Toledo30,3%145
64.Skoda Felicia30,3%109
66.Alfa Romeo 145/14631,8%132
67.Renault Twingo32,6%114
68.Ford Ka33,1%61

Jak vznikla statistika Auto Bild TÜV Report 2009?

Německé technické kontroly prováděné organizací TÜV v jednotlivých spolkových zemích jsou každoročně cenným zdrojem informací o kvalitě vozového parku, který se pohybuje na německých silnicích. Letošní žebříček čerpá z údajů sebraných v období 12 měsíců začínajícím v červnu roku 2007 a končícím červencem 2008. Statistika obsahuje jen ty modely, u nichž bylo provedeno dostatečné množství kontrol (více než 10.000) a mohou tak být srovnávány s ostatními (jde o statistickou významnost a srovnatelnost dat).

Celkem bylo do šetření zahrnuto 7,7 milionů kontrol. Výsledkem každé z nich je protokol, obsahující lehké, vážné a nebezpečné závady. Jejich význam je obdobný jako u české STK. Vozidlo s lehkou závadou (to je ta, která neohrožuje bezpečnost provozu) dostává známku stvrzující způsobilost k provozu, vozidlo s vážnou závadou dostane známku až po odstranění závady a pokud máte automobil na kterém technici naleznou nebezpečnou závadu, po vlastní ose neodjedete.

Novinkou letošního žebříčku jsou průměrné počty najetých kilometrů daného modelu v dané věkové kategorii. Pochopitelně s rostoucím věkem kilometry přibývají a tím se také zvětšuje opotřebení a nutnost důkladnější údržby. Na druhou stranu výsledky podle TÜVu nenaznačují, že by byl počet ujetých kilometrů statisticky významným parametrem ovlivňujícím výsledky v rámci jedné věkové kategorie.

Vstoupit do diskuze (8)