Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Auto Tip Kooperativa Day - To byla jízda!

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)
Na Autodromu Sosnová u České Lípy proběhl další Auto Tip Kooperativa Day. Tentokrát tato čtenářská akce časopisu Auto Tip proběhla ve znamení rychlosti.

Když jsme zhruba před deseti lety začali organizovat akce pro naše čtenáře, nikdo netušil, že jejich popularita dosáhne takové míry, že budeme pořádat dva do roka. Stejné to bylo i letos, když na jaře jsme jeli do Mostu trénovat na místním polygonu bezpečnou jízdu za ztížených podmínek a na podzim zamířili do Sosnové u České Lípy, kde na místním autodromu čekaly spíše „adrenalinové“ disciplíny.

Na dvě desítky čtenářů a spousty dalších hostů čekal pestrý program. Někdo začal na počítačovém závodním trenažéru, ale pak už se šlo ven – na silniční okruh, terénní polygon, šotolinovou dráhu, závodní trať nebo motokáry. Každá z disciplín samozřejmě lákala i tím, jaké vozy tam na účastníky čekaly. Na 26kilometrový okruh se mohli vydat v Citroenu C5 2.2 HDi, Fiatu Dobló 1.9 JTD, Mazdě 6, Mercedes-Benzu ML 63 AMG, Mini John Coooper Works, Saabu 9-3 Sportcombi, Subaru Forester LPG a Škodách Fabia Combi 1.9 TDI, Roomster Scout, respektive Superb 2.0 TDI. V terénu byly k dispozici SsangYong Rexton a Hummer H3, na šotolině pak Škody Octavia Scout 2.0 FSI a Fabia 1.6...

Ovšem největší nálož byla připravena u závodního okruhu. V depu tam stály Mitsubishi Lancer Evolution GSR, Ford Focus ST, okruhový speciál Ford Fiesta a Škoda Octavia RS 2.0 TDI. A vedle nich Václav Pech a David Vršecký. První z nich mnohonásobný mistr republiky v rallye, druhý čerstvý mistr Evropy v závodech trucků s českým týmem Buggyra. Lidé si samozřejmě s výjimkou lanceru mohli zařádit se všemi zmíněnými vozy, ale to pravé bušení srdce se dostavilo, až když usedli na místo spolujezdce vedle obou pilotů.

Václav Pech přijel do Sosnové Lancerem IX, takže mohl hned přímo srovnat toto starší provedení s čerstvou novinkou, s kterou jel naopak poprvé: „To auto je vynikající. Dojem, že je měkčí než devítka, je možná dán tím, že nemá jasnou výkonovou špičku, ale táhne naplno od dvou do sedmi tisíc otáček. Proti devítce je to neskutečný posun, s produkčním vozem si tady můžu dovolit skoro stejné věci jako s enkovou verzí za tři miliony nebo WRC za třicet.“

Pokud seděli za volantem čtenáři, naprosto je uhranulo Mini John Cooper Works, ale bodoval také Saab 9-3 Sportcombi Turbo X nebo Mercedes-Benz ML 63 AMG. A samozřejmě také nový superb... Mimochodem účastníci prokázali i spoustu znalostí o přítomných automobilech (a nejen o nich), nezřídka se stávalo, že přesně citovali články Auto Tipu včetně čísla, v kterém zmíněný test vyšel.

Koneckonců slušná sečtělost přítomných se projevila i v obligátním vědomostním testu. Ten byl na podzim docela těžký, přesto se však ti nejlepší dostali nad 70procetní úspěšnost. A když k tomu přidali i výborný čas na virtuální čtyřkilometrové pouštní erzetě s Peugeotem 207 při jízdě na trenažéru v prostředí hry Colin McRae Dirt, mohli se těšit na některou z hodnotných cen, jako například špičkové sluneční brýle TAG Heuer nebo kosmetika F1 a Body Basics.

Ale s prázdnýma rukama neodchází nikdy žádný ze čtenářů-účastníků Auto Tip Kooperativa Day, to je jeden z charakteristických znaků této akce – stejně jako to, že se bude konat zase na jaře...

Auto Tip Klassik
Diskuze (0)