Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autobusy Student Agency přepravily rekordní počet cestujících

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Žluté autobusy společnosti Student Agency mají na svém kontě za rok 2014 rekordních 6,7 milionu cestujících.

Na tuzemských a mezinárodních linkách využilo autobusy Student Agency přes 6,7 milionu cestujících, což je nejvyšší číslo v historii společnosti. Denně její autobusy využilo v průměru o 1935 klientů více než v roce 2013.

Obrat autobusové divize vloni dosáhl částky téměř 1,2 miliard korun a meziročně tak vzrostl téměř o patnáct procent. Autobusy Student Agency během roku 2014 na vnitrostátních a mezinárodních linkách urazily 28.780.486 kilometrů.

Na vnitrostátních linkách překonala společnost Student Agency v loňském roce vůbec poprvé hranici 5,5 milionu přepravených cestujících, což představuje nárůst oproti předchozímu roku o 12,5 procenta.

Nejvyužívanější je stejně jako v předešlých letech linka Praha – Brno. Nic na tom nezměnila ani rekonstrukce dálnice D1 a naopak došlo k nárůstu cestujících o více než čtyři procenta.

Skokany loňského roku jsou linky z Brna do Českých Budějovic a z Prahy do Mostu a Chomutova, na nichž Student Agency spustila provoz v dubnu 2013. U první linky došlo k meziročnímu nárůstu počtu cestujících o 150 procent, u druhé potom o více než 130 procent.

Počet cestujících výrazně vzrostl v loňském roce i na mezinárodních linkách Student Agency, na nichž bylo přepraveno 1,06 milionu klientů. Oproti roku 2013 vloni žluté autobusy využilo v průměru každý den o 206 cestujících více.

Největší zájem je o spoje, které míří do Vídně, Berlína, Budapešti nebo v letní sezóně do Paříže a Říma. Právě kvůli velkému zájmu cestujících rozšířila společnost Student Agency na těchto linkách počet spojů a navíc je posiluje na hlavní turistickou sezónu. V roce 2014 bylo vypraveno více než 19.000 spojů, tedy o sedm procent více než v předchozím roce.

V letošním roce plánuje Student Agency především investice do vozového parku a rozšiřování dalších linek, které se aktuálně týká například Slovenska, kde byla pod hlavičkou společnosti RegioJet letos v únoru spuštěna vnitrostátní linka, která se setkala se zájmem cestujících a od 9. března je rozšířena o další spoje.

Souběžně se spouštěním nových nebo posilování stávajících linek Student Agency také investuje do obnovy vozového parku. V letošním roce plánujeme koupit další autobusy ve stylu Fun & Relax.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)