Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
15 Fotogalerie

Autobusy Student Agency přepravily rekordní počet cestujících

Žluté autobusy společnosti Student Agency mají na svém kontě za rok 2014 rekordních 6,7 milionu cestujících.

Na tuzemských a mezinárodních linkách využilo autobusy Student Agency přes 6,7 milionu cestujících, což je nejvyšší číslo v historii společnosti. Denně její autobusy využilo v průměru o 1935 klientů více než v roce 2013.

Obrat autobusové divize vloni dosáhl částky téměř 1,2 miliard korun a meziročně tak vzrostl téměř o patnáct procent. Autobusy Student Agency během roku 2014 na vnitrostátních a mezinárodních linkách urazily 28.780.486 kilometrů.

Na vnitrostátních linkách překonala společnost Student Agency v loňském roce vůbec poprvé hranici 5,5 milionu přepravených cestujících, což představuje nárůst oproti předchozímu roku o 12,5 procenta.

Nejvyužívanější je stejně jako v předešlých letech linka Praha – Brno. Nic na tom nezměnila ani rekonstrukce dálnice D1 a naopak došlo k nárůstu cestujících o více než čtyři procenta.

Skokany loňského roku jsou linky z Brna do Českých Budějovic a z Prahy do Mostu a Chomutova, na nichž Student Agency spustila provoz v dubnu 2013. U první linky došlo k meziročnímu nárůstu počtu cestujících o 150 procent, u druhé potom o více než 130 procent.

Počet cestujících výrazně vzrostl v loňském roce i na mezinárodních linkách Student Agency, na nichž bylo přepraveno 1,06 milionu klientů. Oproti roku 2013 vloni žluté autobusy využilo v průměru každý den o 206 cestujících více.

Největší zájem je o spoje, které míří do Vídně, Berlína, Budapešti nebo v letní sezóně do Paříže a Říma. Právě kvůli velkému zájmu cestujících rozšířila společnost Student Agency na těchto linkách počet spojů a navíc je posiluje na hlavní turistickou sezónu. V roce 2014 bylo vypraveno více než 19.000 spojů, tedy o sedm procent více než v předchozím roce.

V letošním roce plánuje Student Agency především investice do vozového parku a rozšiřování dalších linek, které se aktuálně týká například Slovenska, kde byla pod hlavičkou společnosti RegioJet letos v únoru spuštěna vnitrostátní linka, která se setkala se zájmem cestujících a od 9. března je rozšířena o další spoje.

Souběžně se spouštěním nových nebo posilování stávajících linek Student Agency také investuje do obnovy vozového parku. V letošním roce plánujeme koupit další autobusy ve stylu Fun & Relax.