Autosalon Moskva: neznámé modely známých značek
Jednou z hlavních atrakcí letošního moskevského autosalonu je evropská premiéra značky Infiniti. Skutečnost, že si luxusní divize Nissanu vybrala právě Rusko pro svůj vstup do Evropy, svědčí o tom, že poměry na ruském trhu jsou poněkud jiné než v západní části našeho kontinentu. „Náš image v Rusku je vynikající. Je to jediná země v Evropě, kde prodáváme tolik velkých sedanů jako byla například dřívejsí Maxima a tolik vozů 4x4“, říká Pierre Loing, generální ředitel pro modelovou strategii a plánování v evropské centrále Nissan Europe.
Aby Nissan vyhověl potřebám ruského trhu, nabízí na něm také modely, které v našich zeměpisných šířkách neznáme. Na jaře letošního roku byl na ruském a trochu později i ukrajinském trhu představen Nissan Almera Classic s motorem 1.6 litru. Pokud se vám na tomto modelu něco nezdá, jste na správné cestě. Tento Nissan totiž pochází z Jižní Koreje, kde se v automobilce Renault Samsung Motors vyrábí jako Samsung SM3. Model SM3 byl ovšem zkonstruován ve spolupráci s Nissanem.
Nissan chce letos prodat přibližně 30 000 Samsungů SM3 pod vlastní značkou. Kromě Ruska a Ukrajiny se tento korejský Nissan prodává například také na Blízkém Východe, zde však pod jménem Sunny. Jiným v Rusku nabízeným Nissanem, který u nás není k dostání, je z Japonska dovážený Nissan Teana. Tento vůz, který je prodáván s motory 2.3 nebo 3.5 litru, má částečně nahradit v Rusku oblíbený model Maxima QX.
Mitsubishi, jedna z nejúspěšnějších zahraničních značek na ruském trhu, na autoshow v Moskvě poprvé ukazuje Mitsubishi Galant vyráběný v USA. Na automobilu určeném pro ruský trh bylo ve spolupráci s importérem Rolf Holding provedeno 308 změn. Nejlevnější verze Mitsubishi Galant s motorem 2.4 litru bude v Rusku stát 29 900 dolarů. Z jiného soudku i jiné geografické oblasti pochází další specifická novinka Peugeot 206 Sedan.
Není to sice žádný krasavec, ale na trzích, které si potrpí na vozy se stupňovitou zádí, má velké šance. Výhradním výrobcem nového Peugeotu je íránská automobilka Iran Khodro. Verze sedan byla vyvinuta ve spolupráci firem Iran Khodro, Peugeot a známé německé vývojářské firmy EDAG. Peugeot 206 Sedan byl jako prototyp poprvé vystaven na loňském autosalonu ve Frankfurtu. Sériová výroba naběhla na jaře a do konce srpna bylo vyrobeno okolo 4.000 vozů.
Na začátku září opustila první exportní zásilka brány automobilky Iran Khodro. Peugeot bude nabízet model 206 sedan ve vlastní prodejní síti ve více než třiceti zemích. Velké šance vidí Francouzi v Rusku a Turecku, dále se Peugeot 206 Sedan bude prodávat v řade zemí Střední Asie, Blízkého Východu a Severní Afriky.
Peugeot 206 Sedan je vůbec první automobil vyráběný pouze v Iránu a prodávaný globálním výrobcem pod vlastní značkou.
Další články z moskevského autosalonu
- Lada má velké plány, ale nejasnou strategii