Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Moskva: Velcí hráči i nové čínské značky

Peter Homola
Diskuze (18)
Moskva zažívá svůj nejlepší autosalon a Auto.cz vám z něj nabídne exkluzivně sérii článků včetně živých fotografií. Uvídíte i modely, o kterých nemá západní a střední Evropa ponětí.

Moskva zažívá svůj nejlepší autosalon. Po loňském roce, kdy se v krátkém časovém sledu konaly dvě výstavy ve dvou významných komplexech, má letošní ročník v Krokus Expo atmosféru velké mezinárodní autoshow. Přispěla k tomu i světová premiéra Mercedesu CL a několik významných evropských premiér. Moderní výstavní prostory a velký potenciál ruského trhu přinesl účast většina značek, které hrají na zdejším trhu významnou roli.

Domácí výrobce AvtoVAZ je sice se svou značkou Lada nadále jasnou jedničkou ruského trhu, ale tlak z jedné strany levnějších modelů globálních výrobců a z druhé strany ambiciózních Číňanů sílí. Hlavní atrakcí nejvetší ruské automobilky je Project C, který ukazuje, jak by mohl vypadat nový model značky někdy roku 2009. Další důležitou ruskou novinkou je prototyp malého užitkového vozu GAZ 2332.

Růst prodejů osobních automobilů v Rusku jde však zatím na vrub především zahraničním producentům. Slovem „inomarka“, neboli zahraniční značka, označují Rusové i automobily vyráběné v Rusku, jako například Ford Focus nebo Renault Logan (u nás Dacia Logan).

Lada vede, Hyundai dotahuje

Po prvních sedmi měsících tohoto roku byla na ruském trhu značka Hyundai s 56 294 prodanými vozy na druhém místě za Ladou. Část vozů Hyundai je montována v automobilce TagAZ v Taganrogu. Na dalších místech následují Chevrolet (včetne ruského modelu Chevrolet Niva) a Ford. Nejúspěšnější značkou, která v Rusku žádná auta nemontuje ani nevyrábí, je Toyota. K důležitým zahraničním hráčům na ruském trhu patří také Mitsubishi, uzbecké UzDaewooAvto, Renault a Nissan.

„Rusko znamená pro Nissan neuvěřitelný úspěch“, pochvaluje si Pierre Loing, generální ředitel pro modelovou strategii a plánování v evropské centrále Nissan Europe. Nissan letos zaznamenal nárůst prodejů o 45 %, některé značky si dokonce polepšily ještě víc. Ford, General Motors a Renault v Rusku už vyrábí, Nissan, Toyota a Volkswagen se na vlastní výrobu připravují. Vozy jiných značek jsou montovány nezávislými ruskými automobilkami.

Nepřehlédnutelná je rostoucí prezence čínským firem. Počet čínských automobilů prodaných v Rusku ještě není velký. Andrej Matvejev, mluvčí firmy Irito, největšího ruského dovozce čínských vozů, odhaduje pro letošní rok prodej všech čínských značek dohromady na 15 000 až 20.000 vozů. Avšak čínská invaze teprve přijde. Jen na letošním autosalonu je zastoupeno devět čínských výrobců osobních automobilů a pick-upů.

Rusko: více značek než v Evropě

Paradoxem je, že v dnešním Rusku je větší výběr automobilových značek než ve zbytku Evropy. Vedle téměř všech značek, jaké známe ve střední a západní Evropě, obsahuje ruská nabídka i domácí a čínské automobily jakož i vozy z Indie, Iránu nebo Ukrainy. Tento trend potvrzuje i oficiální začátek prodeje značky Infiniti, pro kterou představuje Rusko první evropský trh vůbec.

Vzhledem k úspěchu Lexusu a velkému počtu neoficiálně dovezených vozů Infiniti se Nissan rozhodl v Rusku nabízet svoji luxusní značku zcela oficiálně. To, že zatím není k dispozici velký diesel, což je jedna z hlavních příčin pozdního nástupu Infiniti v Evropě, v Rusku moc nevadí. I značky u nás zavedené nabízejí v Rusku některé modely, které u nás nejsou k dostání. Takovými novinkami moskevského salonu je třeba Peugeot 206 Sedan, který se vyrábí v Iránu a bude prodávat v síti delaerů Peugeot nebo Mitsubishi Galant vyráběné v USA.

Toto je první ze série článků, které vám z moskevského autosalonu přineseme. Články doplníme fotografiemi přímo z místa dění. Vše naleznete exkluzivně na Auto.cz.

Peter Homola
Diskuze (18)
4. 9. 2006 22:48
Re: OT: facelift C-Max
Děkuju za informaci :yes: Pod GT jsem to přehlédl.
4. 9. 2006 21:35
Re: OT: facelift C-Max
Stále stejné, stále příliš jednoduché. jinak nemůže nebodovat... právě proto.
4. 9. 2006 19:32
NO, JSEM TOMU RÁD,
že žiju "daleko od Moskvy"... přeci jen... měřítka, která uplatňuji na auta, a zde nemohu nezmínit velké zásluhy Škodovky na tomhle postoji... jsou opravdu jiná. Velmi oceňuji tu voskovou figurinu u maskované Lady... jen mě napadá... proč nezamaskovali i tu figurinu. Ta by to potřebovalo možná víc.