Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon v Šanghaji zatím velký rozmach elektromobilů nevěští

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Automobilovou velmoc číslo jedna, kterou je již dva roky Čína, zatím zřejmě nečeká nějaký výrazný rozmach ekologických vozidel či aut na elektrický či hybridní pohon.

Automobilovou velmoc číslo jedna, kterou je již dva roky Čína, zatím zřejmě nečeká nějaký výrazný rozmach ekologických vozidel či aut na elektrický či hybridní pohon. Podle expozic automobilek na autosalonu v Šanghaji převládá spíše snaha uspokojit rostoucí poptávku prodejem co nejvíce vozů.

Zatímco evropské autosalony v Ženevě či Paříži kladou velký důraz na ekologii a alternativní pohony, v Šanghaji tuto iniciativu drží jen převážně zahraniční značky. Jednou z výjimek by mohla být čínská BYD, která chtěla naopak v Evropě nabízet svůj elektromobil. Kvůli předchozím aférám s plagiátorstvím některých modelů, zejména od Hondy a Toyoty, i zatím nízkou kvalitou, to však zatím není jisté. Desetinu firmy nedávnou koupil americký finančník Warren Buffett.

Autosalonu dominují renomované světové značky, které v Číně vyrábějí prostřednictvím společných podniků. Tito licenční výrobci v samostatných expozicích nebo místní výrobci nabízející mnohdy modely nápadně podobné originálům z Evropy či USA.

Prodej automobilů v Číně se v březnu meziročně zvýšil o 6,5 procenta na 1,35 milionu vozů. Jeho růst tak zrychlil z únorových 2,6 procenta, stále však zaostává za loňským růstem 76 procent za první čtvrtletí, kdy poptávku stimulovala vláda. Letošní růst čínského trhu by se měl podle šéfa Škody Auto Winfrieda Vahlanda pohybovat kolem osmi až 12 procent.

Ze svých výrobních kapacit v Číně těží například právě Škoda Auto nebo mateřský Volkswagen. Volkswagen vyrábí v Číně čtvrt století a o jeho oblíbenosti svědčí, že značku VW má například většina šanghajských taxi.

Velké expozice mají v Šanghaji místní výrobci jako GAC nebo SAIC. GAC vyrábí licenčně vozy japonských automobilek Toyota, Honda nebo Fiat, SAIC zase auta koncernu VW. SAIC pak spolu s americkým GM a firmou Wulin vytvořil další značku SGMW, která dodává licenční americké vozy na čínský trh. Své zastoupení na veletrhu má i nejstarší značka FAW, která rovněž vyrábí v kooperaci mimo jiné s VW.

Další automobilka Brilliance spolupracuje s několika světovými výrobci včetně německého BMW, v jehož stánku se vůz vyráběný v Číně vystavuje. Brilliance se v minulých letech nepříliš úspěšně snažila proniknout i na český trh.

S výrazně podobnými modely jako některé renomované značky vystupují na autosalonu čínské značky Great Wall nebo JAC. Na stánku JAC je k vidění například model, který se nápadně podobá limuzíně od mercedesu E předchozí generace, jiný má zase přední chladič ne nepodobný Audi Q7 a dodávka jako by z oka vypadla Mercedesu Sprinter. Great Wall již v minulosti napadl Fiat, že okopírovala jeho model Panda. Holding je přitom jedním z největších čínských výrobců aut a na veletrhu má i jeden z nejrozlehlejších stánků.

Příští rok se největší asijská přehlídka osobních vozů přesune z Šanghaje do Pekingu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)