Autosalon Ženeva 2019 živě: SsangYong Korando je zmenšený Rexton s novými motory
Nová generace kompaktního SUV od SsangYongu sází na nové motory, benzinovou patnáctistovku a naftovou šestnáctistovku. A dorazí i čistě elektrická verze.
SsangYong na letošním ženevském autosalonu představuje klíčovou novinku pro následující léta, novou, již čtvrtou generaci SUV segmentu C, modelu Korando. Konkurent takových modelů jako Škoda Karoq vypadá jako zmenšený Rexton, do prodeje se dostane v polovině roku 2019 a sází na novou generaci pohonných jednotek.
Nové Korando je s délkou 4.450 mm, šířkou 1.870 mm a výškou 1.620 mm delší, širší a nižší než předchůdce poprvé představený v roce 2010. Natáhl se i rozvor, na 2.675 mm.
Hlavně ale sází na hranatější tvary, konkrétně maskulinní příď se inspirovala velkým, až sedmimístným, Rextonem, a to natolik, že by se Korando mohlo nazývat takovým baby Rextonem. Naopak záď je tvarovaná odlišně, nutno ale podotknout, že masa plechů působí trochu těžkopádně, byť se jí snaží opticky rozbít stříbrná linka propojující koncová světla.
SsangYong Korando – srovnání rozměrů s předchůdcem | ||
Model | Korando (2019-) | Korando (2010-2019) |
Délka (mm) | 4450 | 4410 |
Šířka (mm) | 1870 | 1830 |
Výška (mm) | 1620 | 1675 |
Rozvor (mm) | 2675 | 2650 |
Objem zavazadelníku (l) | 551 | 485 |
Vnitřek pak na jednu stranu sází na moderní digitální přístrojový štít se slušným rozlišením, na druhou stranu obrazovka multimediálního systému (s navigací TomTom) je na dnešní poměry poněkud nízko. Na rozdíl od aktuálního trendu není volně stojící, ale zakomponována do palubní desky, navíc je umístěna až pod otvory ventilace. Použité plasty jsou pak tvrdé, působí ale bytelně.
Výhodou je každopádně vnitřní prostor. Nad hlavou je habaděj prostoru jak vpředu, tak vzadu. Cestující na zadních sedadlech mají navíc více než velkorysou rezervu před koleny.
Slušný je i zavazadelník s objemem 551 litrů, který po sklopení zadních sedadel lze zvětšit až na 1248 litrů. Kvitujeme hlavně praktické dvojité dno, které nejenže umí vyrovnat schod po sklopení zadních sedadel, ale také rozdělit zavazadelník na dvě části. Nechybí tu ani háčky na nákupní tašky, víko se pak otevírá ideálně vysoko.
Nové Korando bude na evropských trzích dostupné s novými motory, splňujícími nadcházející normu Euro 6d-TEMP. Benzinové jednotky zastupuje přeplňovaný čtyřválec 1.5 GDI s filtrem pevných částic o výkonu 120 kW a točivém momentu 280 N.m, zatímco na straně turbodieselů je tu šestnáctistovka se vstřikováním kapaliny AdBlue naladěná na 100 kW.
Oba agregáty budou spárovány buď s šestistupňovým manuálem nebo automatem se stejným počtem převodů od Aisinu, dostupný bude i pohon všech kol. Časem navíc dorazí i čistě elektrická varianta.
SsangYong Korando – základní technická data nabízených motorů | ||||
Motor | 1.5 GDI | 1.5 GDI | 1.6DT | 1.6DT |
Pohon | 4x2 | 4x2 | 4x2 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 1497 | 1497 | 1597 | 1597 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 120/5500 | 120/5500 | 100/4000 | 100/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 280/1500-4000 | 280/1500-4000 | 300/1500-3000 | 324/1500-2500 |
Převodovka | 6M | 6A | 6M | 6A |
Max. rychlost [km/h] | 191 | 193 | 180 | 181 |