Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Bitter Vero Sport - Konkurent BMW M5 s technikou Holden a Corvette

11. 3. 2009 • 22:02
41
3
Zobrazit náhledy (41)
Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero Bitter Vero
Na ženevském autosalonu představuje německý malosériový výrobce Bitter Cars nový model Vero Sport, který je odvozený od australského Holdenu. Novinkou je také přeplňování osmiválcového motoru, které zvýší výkon na 600 koní (441 kW).

Erich Bitter se zabývá výrobou aut na bázi různých modelů značek General Motors už od 70. let. Prvním a dnes nejcennějším modelem je kupé Bitter CD vyráběné v letech 1973 až 1979. Auta na zkrácené platformě Opelu Diplomat s motorem 5,4 V8 (na přání i 5,7 V8) se vyrobilo celkem 395 kusů. Poměrně známý je také jeho nástupce Bitter SC, který se nabízel s karoseriemi kupé, kabriolet a sedan. Základem byl tentokrát Opel Senator a pohon obstarával řadový šestiválec 3,0 l nebo jeho zvětšená verze o objemu 3,9 l. Během let 1980-1989 se vyrobilo jen 488 kusů, většina z nich s ve verzi kupé.

V současné době Bitter provádí rozsáhlé úpravy na základě modelů australské značky Holden a je jedinou firmou, která v Evropě nabízí tato auta legální cestou a s plnou zárukou GM. K 5,2 metru dlouhému Bitteru Vero (výchozí model Holden Statesman), který se poprvé představil v roce 2007, letos přibude v Ženevě prezentovaný Vero Sport.

Obě auta jsou vpředu shodná. Vero Sport vychází z Holdenu VE Commodore, který je kratší variantou modelu Statesman, a tak má kratší celkovou délku 4895 mm. Od dlouhého Vera se liší hlavně interiérem a délkou rozvoru a zadního převisu. Firma Bitter používá vlastní dynamicky pojatý design přídě a k tomu přidává sportovní doplňky. Přední kapota, oba nárazníky a boční prahy jsou vyrobeny z karbonu.

Klíčovou motorizací je osmiválcový motor LS2 o objemu 6,0 litru, který má výkon 268 kW. Letošní novinkou je kompresorem přeplňovaná verze, která má s manuální převodovkou 441 kW (600 koní) a s automatem 405 kW (550 koní). Jízdní výkony zatím zveřejněny nebyly, ale vzhledem k hmotnosti jen 1762 kg očekáváme velmi dobré hodnoty (např. BMW M5 je o 93 kg těžší a má o 68 kW nižší výkon).

Úpravy firmy Bitter zahrnuji vedle ladění motoru také nový výfuk, silnější brzdy (pro kompresorovou verzi vpředu s průměrem 365 mm a vzadu 350 mm) a upravené nezávislé zavěšení obou náprav s ryze sportovním, nebo komfortnějším nastavením. Interiér je kompletně přečalouněný kůží, včetně dveřních výplní a potažení palubní desky, má novou výdřevu, přední skořepinová sedadla a strop potažený Alcantarou.

Základní cena atmosférického osmiválce Bitter Vero Sport je 90 tisíc Euro, varianta s kompresorem stojí 115 tisíc Euro. V nabídce je také šestiválec 3,6 l (195 kW) se čtyřstupňovým automatem za 85 tisíc Euro. Dlouhý Bitter Vero V8 je s atmosférickým i přeplňovaným motorem o 5 tisíc Euro dražší.

Od letošního roku má Bitter také zastoupení v České republice. Pro české zákazníky jsou dostupné Bitter Vero Sport i Bitter Vero s oběma osmiválcovými motory a automatickou nebo manuální převodovkou.

Tyto dvě varianty doplní odvozené kombi Vero Campo. Erich Bitter navíc v rozhovoru pro magazín AutoWeek potvrdil plány ohledně nového levnějšího modelu přezdívaného „Junior“. Auto s cenovkou kolem 25 tisíc Euro bez daní bude mít karoserii roadster a pohánět ho bude, jak velí tradice, motor původem od General Motors.

Související články

Témata
11. 3. 2009 22:38
Re: kompresor
Souhlas. Krome toho M5 patri uznani za celkove vyvazeny a svebytny design (at si kdo chce, co chce rika, ale bangleho vytvory jsou originalni a vkusne narozdil od trendu unifikace v posledni dobe), kompletne novy motor, prevodovka a samosvor, spousta elektroniky a celkove to jeste navic funguje. Proto si myslim, ze je u M5 i ospravedlnitelna cena, narozdil od tohoto ne prilis povedeneho derivatu Holdenu. Holden je jinak velmi pekna aleternaviva Opelu s americkymi neznicitelnymi V8 a taky je i levny.
Avatar - delphino
11. 3. 2009 08:23
skica vs. realita
na těch skicách to auto vypadá dobře, ale v reálu? už tak ne změna poměru výšky a šířky je dost poznat...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud