Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Kia MPV Concept No.3 vyjede z Nošovic ještě letos

Ondřej Láník Ondřej Láník 7. 3. 2009 • 22:25
27
155
Zobrazit náhledy (27)
Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga Kia Venga
Číslo 3 znamená, že podobný model bude třetím v hierarchii značky Kia, po Picantu a Riu. Výroba je potvrzena na rok 2009 do továrny v Nošovicích.

Čtyřmetrové luxusně vyhlížející MPV s prosklenou střechou bylo velkým lákadlem stánku Kia Motors na ženevském autosalonu. Pohled shora ukazuje netradiční řešení prosklení střechy s automatickou protisluneční clonou, které ale nemá moc šancí na postup do výroby. Podobné je to i s diodově zvýrazněným obrysem masky, s novým charakteristickým zúžením ve střední části a devatenáctipalcovými koly.

Studie dlouhá 4035 mm se svým luxusním pojetím nejvíce blíží současné Lancii Musa, sériové provedení ale bude Kia chtít nabízet běžným zákazníkům a zákaznicím. Rodinný charakter auta prý nebude v tomto případě v rozporu se zábavou za volantem. Rozvor studie měří 2615 mm, výška 1600 mm a šířka 1760 mm.

Design studie Kia No. 3 byl vytvořen designérem Gregory Guillaumem ve frankfurtském designovém středisku pod vedením šéfa designu Kie Petera Schreyera.

Nová příď a další variace na moderní pojetí masky chladiče mají nalákat návštěvníky a snad dále posunout image značky směrem k netuctovému a bohatě individualizovatelnému zboží. Hlavní designérskou boční linii zvýrazňuje na tmavém autě vysoce kontrastní bílé orámování prosklení. Světlomety využívají diodovou techniku.

Sériový model bude přímou konkurencí novému Opelu Meriva, Hondě Jazz nebo stávajícímu Renaultu Modus. Malé MPV se v Ženevě představí zatím jako studie, ale snad ještě na konci letošního roku se dočkáme sériové verze.

Podle oficiálních informací jde o předskokana modelu, který bude pro evropské trhy vyráběn v továrně Hyundai v Nošovicích, paralelně s modelem Hyundai i30.

Interně má novinka kódové označení YN, očekává se technická příbuznost se Soulem a Hyundaiem i20 (podvozek, motory, systém Idle Stop&Go). Potvrzeny jsou tři čtyřválce 1,4 l a 1,6 l, jeden z nich spalující naftu. Potvrzena je také výroba odvozeného modelu se značkou Hyundai.

Ve fotogalerii níže jsou vedle oficiálních snímků studie a fotografií ze Ženev. Zveřejnili jsme také špionážní fotografie z testování předsériových vozů.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME KIA SOUL

Související články

Témata
17. 3. 2009 19:57
Re: Milý (aut neznalý) Hendly!
Ono největší váš problém bude asi vstřebávání čteného textu viz. vaše reakce nekorespondující s předchozím příspěvkem. Třebas s tím ENCAP by jste si to měla přečíst pořádně. Takže jak Label dobře radil, Hezky den.
PS: Slova jako holocaust bych do toho opravdu netahal! Opravdu se sem nehodí a o to víc jestli, jak tvrdíte, jste německého původu. Ono právě takové věci vznikají spoléháním na tvrzení "odborníků".
Avatar - Hammunasakra
17. 3. 2009 10:58
Re: Milý (aut neznalý) Hendly!
A "zvládnete" mi prozradit/vysvětlit PROČ tedy ten superb I. NEodstřelíte, tak jak profíci v EuroNCAP, či tak jako profesionální motorističtí novináři, nebo zde v česku ten p. Vaculík?
Prostě ne Hendly a white label, ale ONi (PROFÍCi) pravdu mají. Tečka/punkt :-)
Ach - a Pěkný den - všem NEdemagogům (ale jak jsem již níže napsala, najdou se i tací co holocaust POPíRAJí - takže ...) ;-)
Avatar - white label
17. 3. 2009 02:00
Re: Milý (aut neznalý) Hendly!
Tak vidíš Hendly, dokázal jsem podrobně předpovědět velmi blízkou budoucnost a i když to na první pohled nemělo žádnou logiku, vše se vyplnilo do puntíku... Chyběl už jen ten "Pěkný den"...

Tady názorně vidíš, že "reakce" na tvůj, nebo můj příspěvek, se dá napsat i bez ohledu na obsah původního příspěvku na který reaguje. Takže, někteří zde mají schopnost diskutovat souvislým dokola se opakujícím monologem, který je pro ně pouze opticky rozdělen "nepatřičnými" reakcemi na něj.
Můžeš se ale dozvědět něco o svých skrytých touhách, např. to, že naše společné auto snů je SuperbI, což by mne do teď opravdu nenapadlo ani ve snu... 8-s
Avatar - Hammunasakra
16. 3. 2009 23:56
Re: Milý (aut neznalý) Hendly!
5. Tady jste opravdu HODNĚ "out" ;-)
Doporučuji (jako OBVYKLE) si NEJDŘÍVE o problematice něco PŘEČíST a až PAK ... "machrovat" (zbytečně těm "znalejším" tady pak NEbudete "pro smích") - tady to prostě máte za "5" (a možná 2x podtrženou - za to že jste ve škole pozor NEdával - to asi když jste slovo "kinetická" v googlíku hledal)
Ty vozy co vy v "ODKAZ" předvybral opravdu "bezpečnostní hrůzy" jsou, ale pokud se v nich čelně chcete (třeba s white label(em) - dva jednou ranou, TO by bylo pěkné - no já "měkkota" - TO bych vám NEpřála, snad kdybyste alespoň minulý Citroën C5 měl) střetnout, tak OBA jsou "nic/moc" a ten VĚTŠí (co má o něco MÉNĚ bodíků) by v reálu byl při čelní srážce v podobné rychlosti asi BEZPEČNĚJŠí (právě PROTOže je větší/těžší ;-) )
4. Máte představu KOLIK vysokoškolsky v oboru vzdělaných lidí dělá desetiletí v Deutschland tuto dle vás ZBYTEČNOU/NEvypovídající práci?
2. dle výsledků EuroNCAP nikoliv - to jste NEvěděl, že pár kliknutími se to dá "dohledat"?
Čelní náraz v superb I. byl v roce 2003 (?) kdy prošel testem jeden z NEJHORŠíCH (ostatně i STARŠí testy octavia a dokonce fabia dopadly LÉPE) - jakpak si to "vysvětlujete"?
Vaše označení "... bezpečností odpovídal PRŮMĚRU své třídy" je čistý VÝMYSL (ale jestli byl úplně "poslední" to opravdu nevím - jistojistě PODprůměr, resp. jeden z nejhorších ... čelně v něm opravdu raději NEbourat!)
3. Jízdní vlastnosti Superb I. OPRAVDU "... zcela odpovídaly zaměření vozu a jeho ceně" - v china
1. Ano superb I. je opravdu JEN NEvhodně/"amatérsky" o 100 mm prodloužený starý passat B5 (a do evropy se NEměl nikdy dostat - ale prý je tu takových NEnáročných zákazníků jako Hendly a white label DOST, tak proč to "nezkusit" - už víte KOLIK se jich za těch 7 či kolik let se prodával PRODALO? 100 tisích? 200 tisíc?
Vy tak nějak NEchcete pochopit "nuanci" mezi VŠICHNI napsali a "někdo/někde" - já tedy NIKDY v auto-moto tisku NEčetla nic jiného (vím že VELMi "vstřícný" bývá Svět motorů a za "chvalozpěv" na vw je tu placena GTi - vy KDEKOLIV četl CHVÁLU na superb I?)
Stále se "vyhýbáte" tomu že STEJNí lidé (třeba i p. Vaculík v čechách) superb I. "kritizují" a superb II: více či méně chválí - že vy CHYTŘEJŠí/znalejší než kluci z ADAC/TÜV/GTÜ atd. to už vím, že vy CHYTŘEJŠí/znalejší než kluci z EuroNCAP to už TAKÉ vím .. jak že je to s těmi profíky/autorecenzenty, v česku třeba p. Vaculík/Hyan?
Avatar - Hammunasakra
16. 3. 2009 22:54
Re: Milý (aut neznalý) Hendly!
Už mám ten text p. Vaculíka. To o NĚM mluvíte jako o "... totálně neznalý konstrukce automobilů"? :-)
PS: Vy také nikdy NIC NEčetl o superb I.? Nebo JEN ve Svět motorů?
Články odjinud