Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Opel Ampera – Místo voltů ampéry

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 3. 2009 • 13:05
35
35
Zobrazit náhledy (35)
Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel Opel
Opel představuje v Ženevě koncept Ampera, svůj příspěvek do rodiny hybridních vozů. Jedná se o evropské dvojče amerického Chevroletu Volt.

Automobil používá systém Voltec, který byl vyvinut ve vlastní režii koncernu General Motors. Ten používá elektřinu jako primární pohon, pokud dojdou baterie, je v záloze malý zážehový motor, který kromě benzinu může spalovat i směs etanolu E85. Funguje také jako generátor, takže vyrábí elektřinu pro pohon kol. Ampera tedy není klasickým hybridem, kde je spalovací motor podporován elektromotorem, ale patří do kategorie E-REV (Extended-Range Electric Vehicle) s opačným principem pohonu a možností jízdy pouze s využitím elektrické energie.

Elektromotor disponuje výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm. Je napájen z 220 lithiových článků uspořádaných ve tvaru písmene T. Ty mají celkovou kapacitu 16 kWh a váží 180 kg. Lze je samozřejmě nabíjet z běžné elektrické zásuvky o evropském napětí 230 V.

Automobil je schopen čistě na elektřinu ujet 60 kilometrů, což většině uživatelů například na denní dojíždění do zaměstnání plně postačuje. Celkový akční rádius vozu činí velice slušných 500 km, na delší cesty je samozřejmě třeba využít konvenčního spalovacího agregátu. Pětidveřový hatchback pojme čtyři cestující a velikostí odpovídá větším vozům nižší střední třídy, na délku měří 4404 mm, je 1798 mm široký a 1430 mm vysoký. Podvozek disponuje rozvorem náprav 2685 mm, konstrukčně nijak nevybočuje – vpředu najdeme vzpěry McPherson, vzadu pak klikovou nápravu.

Ampera jezdí na sedmnáctipalcových kolech z hliníkové slitiny s pneumatikami s nízkým valivým odporem. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 9 sekund a po německých dálnicích je schopna jet až 161 km/h. Z této rychlosti je schopna bezpečně zastavit díky kotoučovým brzdám na všech kolech. Do zavazadlového prostoru se i přes přítomnost baterií pod podlahou vejde 301 l nákladu, což je mimochodem údaj srovnatelný se současnou generací Subaru Impreza. Ampera má ovšem na rozdíl od Subaru poháněná jen přední kola.

Zatímco Chevrolet Volt se začne prodávat v Severní Americe již příští rok, my Evropané se Opelu Ampera nejspíše dočkáme až v roce 2011. Britská verze (od r.2012) s volantem vpravo pak samozřejmě ponese tradiční značku Vauxhall.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/hE83X3F0TAQ&hl=cs&fs=1" style="auto"}

Související články

Témata
7. 3. 2009 07:44
Re: Cena?
Hledat?Proč,když vím kdo e-flex vyvinul. :-)
6. 3. 2009 22:29
Re: Cena?
Hledej a najdeš ;-)
Např.na jednom konkurenčním serveru.
6. 3. 2009 20:36
Re: Cena?
Touto odpovedi jsi jen potvrdil nznalost fungovani koncernu.A neinformovanost ohledne ,,prispivani" Opelu smerem k GM, tim te neurazim, jen bych si pral aby jsi se na to podival blize.
6. 3. 2009 18:14
Re: Cena?
To jsi vzal kde,že bylo vyvinuto v Rüsseelsheimu?
Jako první s pohonem e-flex byl představen koncept Chevrolet Volt,pak teprve koncept od Opelu.Kdyby e-flex vyvíjeli opravdu v Opelu,tak mají koncept jako první. [odkaz]
6. 3. 2009 16:35
Re: Cena?
Chevrolet Volt/Opel Ampera je jedno auto a vyvinuto bylo hádejte kde?V Rüsseelsheimu.A tam sídlí jaká automobilka?Opel.Takže Opel má na tomhle autě vysokej podíl a říkat,že někdo lepí cizí logo na auto je trochu scestný.Beztak se odpočátku vývoje počítalo s tim,že se to bude prodávat pod různejma značkama GM.
Články odjinud