Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva: Opely Agila, Corsa, Astra, Insignia i Zafira EcoFlex s nižší spotřebou

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Německý Opel představuje v Ženevě nové úspornější verze EcoFlex v modelových řadách Agila, Corsa, Astra, Insignia a Zafira.

Modely s nižší spotřebou mají pochopitelně také nižší emise CO2. Vylepšení se zdají být v absolutních měřítkách nevýznamná, nutno ovšem dodat, že v řadě západoevropských zemích jsou zejména malé vozy s nižšími emisemi daňově zvýhodňovány, což je pro zákazníky mimořádně samozřejmě zajímavé. Být ekologicky in tak například v Nizozemsku znamená, že na nákup nového malého automobilu dostanete bonus ve výši 700 eur, v Rakousku 300 a ve Francii 200 eur.

Agila

Nejmenší modelová řada německé automobilky, mikrovan Agila, má pod kapotou zážehový tříválec litrového objemu s výkonem 48 kW (65 k), který vyprodukuje 119 g CO2

na jeden kilometr. Čtyřválcová dvanáctistovka s výkonem 63 kW (86 k) má tento údaj o 10 g/km vyšší.

Corsa

Větší Corsa je ve verzi EcoFlex poháněná přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 1,3 CDTI s výkonem 55 kW, motor je již standardně vybaven filtrem pevných částic. Výkon je sice totožný jako u předchozího provedení, rychlostní skříň má ovšem delší stálý převod. Dále došlo k aerodynamické optimalizaci – světlá výška byla snížena o 20 mm. Tato Corsa jezdí také na užších pneumatikách s nízkým valivým odporem, nové jsou i kryty kol. Díky těmto úpravám klesla nejen hmotnost, ale také spotřeba, která činí v kombinaci 4,1 l/100 km.

Astra

Astra je nově k dispozici s motorem 1,7 CDTI o výkonu 81 kW, který nahrazuje menší agregát 1,3 litru. Turbodiesel je standardně vybaven filtrem pevných částic a přenos točivého momentu na přední kola zajišťuje šestistupňová přímo řazená převodovka. Kombinovaná spotřeba klesla na 4,5 l/100 km, zatímco u starší třináctistovky byla o 0,6 l vyšší. Zákazníci, kteří tento motor zvolí, budou moci vybírat ze tří karosářských variant – pětidveřové, třídveřové GTC a kombi Caravan.

Insignia

Verze EcoFlex je také v nabídce pro největší osobní automobil rüsselsheimské značky – Insignii, která se může pyšnit prestižním titulem evropského Automobilu roku 2009. I v tomto případě se jedná o turbodiesel, tentokrát s dvoulitrovým objemem a výkonem 118 kW (160 k). Ten disponuje točivým momentem 350 Nm/1750 min-1, přičemž jej lze díky funkci overboost krátkodobě zvýšit o dalších 30 Nm. Využívá systém CleanTech, který reguluje spalovací proces prostřednictvím elektroniky. Ta přizpůsobuje vstřikování nafty aktuálním parametrům v reálném čase. Piezoelektrické senzory tlaku ve válcích, vestavěné do žhavicích svíček, měří tlaky při spalování zvlášť v každém válci. Získaná data se přenášejí do centrální řídicí jednotky motoru, která potom adekvátně nastavuje objem a čas vstřikování paliva. Systém tak zabezpečuje, že motor vždy pracuje s optimální účinností. I Insignia prošla aerodynamickými úpravami a snížením světlé výšky, součinitel odporu vzduchu klesl na 0,26. Zákazníci se Insignie EcoFlex dočkají v létě.

Zafira

Minivan Zafira je v ekologické verzi poháněn přeplňovaným zážehovým motorem 1,6 litru o výkonu 110 kW, který spaluje stlačený zemní plyn (CNG). Točivý moment motoru vrcholí hodnotou 210 Nm/2300-5000 min-1. Při provozu na zemní plyn činí akční rádius až 370 km, automobil má také rezervní čtrnáctilitrovou benzinovou nádrž, díky níž se dojezd prodlouží o dalších 150 km. Zásobníky plynu jsou ve voze celkem čtyři a najdeme je pod podlahou. Nová verze Zafiry už se prodává v Německu, kde byla základní cena stanovena na 25.430 eur. Němečtí zákazníci mají také výhodu v již poměrně husté síti čerpacích stanic CNG. Ty jim navíc dokáže vyhledat i ve voze umístěný navigační systém.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)