Baojun RC-5 jako čínská alternativa pro Škodu Octavia
Baojun RC-5 je kompaktní novinka pro čínský trh, která bude nabízena jako liftback a kombi. Konkurovat tam bude mimo jiné Škodě Octavia.
Baojun je značka speciálně vyvinutá pro čínský trh, za kterou stojí americký koncern General Motors a jeho partneři z Číny, SAIC a Wuling. Vznikla v roce 2010 jako levnější alternativa k Chevroletu a Buicku, které v Říši středu také působí. Aktuálně představuje nejnovějšího zástupce své řady, který se jmenuje Baojun RC-5.
A přestože je značka Baojun určena pro čínský trh, její nejnovější dílo může zajímat i našince. Jedná se totiž o automobil, který bude chtít v Číně konkurovat i Škodě Octavia. Vedle kombíku totiž tento model nabídne karosářskou verzi liftback.
Auto přitom sází na originální vzhled s širokou maskou a vysoko usazenými nízkými světlomety, která kráčí v duchu současného designérského směru značky. Tvary působí vcelku prémiově, což souvisí s tím, že modely řady R jsou ty luxusnější v rámci nabídky Baojunu.
Kombi, oficiálně nazvané RC-5W, je dlouhé 4.685 mm. Praktičtější karoserie je tudíž o 35 mm delší než u výchozího liftbacku. Zároveň je pak i díky střešním ližinám o 27 mm vyšší, konkrétně výška činí 1.485 mm. Zbývající hodnoty - rozvor 2.700 mm a šířka 1.806 mm, zůstávají zachovány. Čínská novinka je tak prakticky stejně dlouhá jako nová Škoda Octavia Combi.
Baojun RC-5W: Srovnání rozměrů čínského kombíku se Škodou Octavia | ||
Model | Baojun RC-5W | Škoda Octavia Combi |
Délka (mm) | 4685 | 4689 |
Šířka (mm) | 1806 | 1829 |
Výška (mm) | 1485 | 1468 |
Rozvor (mm) | 2700 | 2686 |
Interiér je navržen podle aktuálních trendů, což znamená nejen rozměrnou obrazovku multimediálního systému, ale rovněž digitální přístrojový štít. Volant je mimochodem dvouramenný, podobně jako u nové Octavie. Celkově působí palubní deska uklizeně a moderně, středový tunel se pak jeví hodně vysoký.
Co se týče nabídky motorů, v případě kombíku Baojun RC-5W se podle předběžných informací počítá výhradně s přeplňovanou patnáctistovkou naladěnou na 108 kW, párovatelnou s manuální převodovkou, nebo příplatkovým CVT. Pro liftback je k dispozici také atmosférická patnáctistovka se 73 kW, které se kombík údajně nedočká. Poháněná jsou v obou případech přední kola.
Baojun RC-5 se na čínském trhu začne prodávat v druhé polovině roku 2020. Jako první do prodeje vstoupí liftback, kombi bude následovat s mírným zpožděním, do konce roku by to však měl do showroomů také stihnout.