Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

 
 

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul "Automobil roku 1991". Nejen toto ocenění, ale i celková kvalita Clia přispěly k tomu, že do konce roku 97 si Clio první generace koupilo přes 3.800.000 zákazníků.

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní "baculatá" část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem, která vůz odlišuje od šedi produkce jiných výrobců.

Interiéru vozu vévodí především kulaté tvary přístrojové desky a volantu (viz foto), se dvěma airbagy, navíc je možno přiobjednat si i boční airbagy, které jsou zabudovány v opěradlech předních sedadel. Po výborných výsledcích crashtestů u modelu Mégane si Renault vytyčil cíl dosáhnout podobných výsledků i u Clia II. Proto je střední část karosérie výrazně tužší a deformační zóny propracovanější. O montáži bočních airbagů jsem se již zmínil.

Mírné většení rozvoru o 5 mm na 2472 mm částečně prospělo i délce interiéru, který má nyní na zadních sedadlech o 20 mm více místa pro nohy než u Clia I. Firemně montovaná autorádia mají možnost ovládání přímo z volantu, dále ke zvýšení pohody při cestování přispívají determální skla se sníženou propustností slunečního záření. Zavazadlový prostor má objem 255 litrů, sklopením opěradel jej lze zvětšit až na 1100 litrů.

O pohon se budou starat čtyři zážehové motory a jeden vznětový. Základní motor 1,2 s výkonem 43 kW je nedávno inovovaný čtyřválec s dvouventilovou technikou známý z Twinga. Koho výkon tohoto motoru neuspokojí může si zvolit motor 1,4/55 kW nebo 1,6/66 kW. Pro příznivce sportovní jízdy je připravena šestnáctiventilová verze motoru 1,6 s výkonem 79 kW. S tímto motorem už můžete po dálnici upalovat rychlostí až 195 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit pod "magických" 10 sekund (9,6 s). Motory vyžadující naftu zastupuje "osvědčený" 1,9 D s výkonem 47 kW. Brzy k němu přibude moderní turbodiesel 1,9 dTi/55 kW (160 N.m) s přímým vstřikováním paliva. Je zajímavé, že někteří výrobci tvrdí, že bez čtyřventilové techniky u svých motorů by nebyli schopni plnit připravované přísné exhalační normy a u Renaultu ji používají jen u nejsilnější verze... Nerozumím tomu :-) Přesto všechny motory plní i budoucí emisní normy, které budou platné až po roce 2000 (EURO 2000). Ke slabší šestnáctistovce (66 kW) je možno místo standardní pětistupňové převodovky objednat i čtyřstupňový automat s tzv. fuzzy logikou, která přizpůsobuje řazení stylu jízdy řidiče. Podle kombinované metodiky spotřeby by automat neměl zvýšit spotřebu o více než 0,4 l na 100 km, což je zajímavý výsledek především pro ty, kteří dávají ve voze přednost pouze dvěma pedálům. Tabulka ukazující pokrok nového Clia II ve snížení spotřeby oproti Cliu I najdete v části technických údajů. Nespornou výhodou je povinost vyměňit motorový olej až po 20.000 km (dříve 15.000 km) u zážehových motorů a po 15.000 km u vznětových (dříve 7.500 km).

Investice do vývoje vozu odpovídají nadějím, které do nového Clia vedení Renaultu vkládá. Celková investice dosahuje částky 7,5 mld franků. Vývoj vozu trval dlouhých 40 měsíců a podílelo se na něm přez 600 vývojářů. Plánovaná denní produkce je okolo 2300 vozů denně.

Uvidíme zda nové Clio zasáhne do bojů o "Automobil roku 1999" jako jeho předchůdce a zda v tvrdé konkurenci evropských a asijských výrobců obstojí se ctí.

Technické údaje
Typ1,21,41,61,6 16V1,9D
válce / ventily4/84/84/84/164/8
zdvihový objem (cm3)11491390159815981870
Nej. výkon (kW) při ot43/525055/550066/525079/575047/4500
Nej. toč. mom. při ot.93/2500114/4250131/2500148/3750120/2250
Nej. rychlost (km/h)160170181 M/175 A195161
0-100 km/h (s)15,012,110,6 M/12,9 A--17,9
Komb. spotřeba (l/100 km)6,26,87,2 M/7,6 A--6,0
Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení

Poslanci Evropského parlamentu budou ve čtvrtek hlasovat…

Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu

Proces britského odcházení z Evropské unie se ještě více…

Macron chce zvýšit minimální mzdu, reaguje tak na demonstrace Macron chce zvýšit minimální mzdu, reaguje tak na demonstrace

V reakci na protesty hnutí takzvaných žlutých vest slíbil…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

 





 
Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Včera

Prelude vlastně patřila do střední třídy, stala se kultem a dodnes má po světě spoustu fanoušků. Dočkala se pěti generací.




Blesk.cz

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Netflix zveřejnil teaser video k třetí sérii sci-fi retro seriálu Stranger Things. Odhalil v něm názvy epizod,…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…