Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

 
 

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul "Automobil roku 1991". Nejen toto ocenění, ale i celková kvalita Clia přispěly k tomu, že do konce roku 97 si Clio první generace koupilo přes 3.800.000 zákazníků.

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní "baculatá" část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem, která vůz odlišuje od šedi produkce jiných výrobců.

Interiéru vozu vévodí především kulaté tvary přístrojové desky a volantu (viz foto), se dvěma airbagy, navíc je možno přiobjednat si i boční airbagy, které jsou zabudovány v opěradlech předních sedadel. Po výborných výsledcích crashtestů u modelu Mégane si Renault vytyčil cíl dosáhnout podobných výsledků i u Clia II. Proto je střední část karosérie výrazně tužší a deformační zóny propracovanější. O montáži bočních airbagů jsem se již zmínil.

Mírné většení rozvoru o 5 mm na 2472 mm částečně prospělo i délce interiéru, který má nyní na zadních sedadlech o 20 mm více místa pro nohy než u Clia I. Firemně montovaná autorádia mají možnost ovládání přímo z volantu, dále ke zvýšení pohody při cestování přispívají determální skla se sníženou propustností slunečního záření. Zavazadlový prostor má objem 255 litrů, sklopením opěradel jej lze zvětšit až na 1100 litrů.

O pohon se budou starat čtyři zážehové motory a jeden vznětový. Základní motor 1,2 s výkonem 43 kW je nedávno inovovaný čtyřválec s dvouventilovou technikou známý z Twinga. Koho výkon tohoto motoru neuspokojí může si zvolit motor 1,4/55 kW nebo 1,6/66 kW. Pro příznivce sportovní jízdy je připravena šestnáctiventilová verze motoru 1,6 s výkonem 79 kW. S tímto motorem už můžete po dálnici upalovat rychlostí až 195 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit pod "magických" 10 sekund (9,6 s). Motory vyžadující naftu zastupuje "osvědčený" 1,9 D s výkonem 47 kW. Brzy k němu přibude moderní turbodiesel 1,9 dTi/55 kW (160 N.m) s přímým vstřikováním paliva. Je zajímavé, že někteří výrobci tvrdí, že bez čtyřventilové techniky u svých motorů by nebyli schopni plnit připravované přísné exhalační normy a u Renaultu ji používají jen u nejsilnější verze... Nerozumím tomu :-) Přesto všechny motory plní i budoucí emisní normy, které budou platné až po roce 2000 (EURO 2000). Ke slabší šestnáctistovce (66 kW) je možno místo standardní pětistupňové převodovky objednat i čtyřstupňový automat s tzv. fuzzy logikou, která přizpůsobuje řazení stylu jízdy řidiče. Podle kombinované metodiky spotřeby by automat neměl zvýšit spotřebu o více než 0,4 l na 100 km, což je zajímavý výsledek především pro ty, kteří dávají ve voze přednost pouze dvěma pedálům. Tabulka ukazující pokrok nového Clia II ve snížení spotřeby oproti Cliu I najdete v části technických údajů. Nespornou výhodou je povinost vyměňit motorový olej až po 20.000 km (dříve 15.000 km) u zážehových motorů a po 15.000 km u vznětových (dříve 7.500 km).

Investice do vývoje vozu odpovídají nadějím, které do nového Clia vedení Renaultu vkládá. Celková investice dosahuje částky 7,5 mld franků. Vývoj vozu trval dlouhých 40 měsíců a podílelo se na něm přez 600 vývojářů. Plánovaná denní produkce je okolo 2300 vozů denně.

Uvidíme zda nové Clio zasáhne do bojů o "Automobil roku 1999" jako jeho předchůdce a zda v tvrdé konkurenci evropských a asijských výrobců obstojí se ctí.

Technické údaje
Typ1,21,41,61,6 16V1,9D
válce / ventily4/84/84/84/164/8
zdvihový objem (cm3)11491390159815981870
Nej. výkon (kW) při ot43/525055/550066/525079/575047/4500
Nej. toč. mom. při ot.93/2500114/4250131/2500148/3750120/2250
Nej. rychlost (km/h)160170181 M/175 A195161
0-100 km/h (s)15,012,110,6 M/12,9 A--17,9
Komb. spotřeba (l/100 km)6,26,87,2 M/7,6 A--6,0
Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili Zeman na Rhodu: Islamisté vytvořili "anticivilizaci", jsou jako kanibalové

Český prezident Miloš Zeman dnes označil takzvaný…

Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť Moskva obnoví privatizaci ropné firmy Bašněfť, prodá i pětinu gigantu Rosněfť

Rusko se rozhodlo znovu zahájit privatizaci středně velké…

Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější Merkelová: Brexit je varovný výstřel, EU musí být v očích občanů úspěšnější

Britské rozhodnutí opustit Evropskou unii je varování pro…

Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií Ruské bombardéry se vrátí na nebe nad Sýrií

Rusko posílilo svou leteckou základnu v Sýrii a dopravilo…

 
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie) Pátá generace Discovery: Bez rámu, ale s Wi-Fi (+galerie)

Během dnešního dne začaly internetem kolovat snímky…

Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie) Paříž živě: Nové Audi Q5 se nafouklo a dostalo vzduchový podvozek(+ galerie)

Nové Audi Q5 se nakonec ukázalo a my vám přinášíme první…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Štěpánce Haničincové (†68) by bylo 85 let! Upila se, nebo plánovala sebevraždu?

Štěpánce Haničincové (†68) by bylo 85 let! Upila se,…

Pětaosmdesáté narozeniny by oslavila legendární Štěpánka Haničincová (†68), moderátorka a všemi milovaná ikona…

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní světa. Je hluboká 404 metrů

Hranická propast je nejhlubší zatopenou jeskyní…

Hranická propast na Přerovsku je nejhlubší zatopenou jeskyní na světě. Potvrdil to v úterý výzkum česko-polské…

 

iSport.cz

Parádní gól jako svatební dar! Hlava to ani neplánovala, smál se Hrabal

Parádní gól jako svatební dar! Hlava to ani…

Třinecký obránce Josef Hrabal nastartoval parádním gólem svůj tým k triumfu nad dosud neporaženým Chomutovem…

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Bohemians 1905 0:2. Domácí se trápí i pod Bílkem

CELÝ SESTŘIH: Jihlava - Bohemians 1905 0:2. Domácí…

Fotbalisté Jihlavy zůstávají v ePojisteni.cz lize dál bez vítězství, nový kouč Michal Bílek si po dvou…

 

Reflex.cz

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Pokud jste z Aleppa, všechno je teď pro vás lepší než Asad

Co se vlastně děje v Sýrii? Není to jedna válka, ale několik válek. Proto ani nemůže existovat jedno mírové…

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová událost týdne nebude v kinech, ale na Netflixu

Čekání na Luka Cage: Nejvíc vyhlížená filmová…

Hranicí zábavy v českých kinech je tento týden originalita. Překvapivost. Jestli chcete vidět něco, co jste…