Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

 
 

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul "Automobil roku 1991". Nejen toto ocenění, ale i celková kvalita Clia přispěly k tomu, že do konce roku 97 si Clio první generace koupilo přes 3.800.000 zákazníků.

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní "baculatá" část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem, která vůz odlišuje od šedi produkce jiných výrobců.

Interiéru vozu vévodí především kulaté tvary přístrojové desky a volantu (viz foto), se dvěma airbagy, navíc je možno přiobjednat si i boční airbagy, které jsou zabudovány v opěradlech předních sedadel. Po výborných výsledcích crashtestů u modelu Mégane si Renault vytyčil cíl dosáhnout podobných výsledků i u Clia II. Proto je střední část karosérie výrazně tužší a deformační zóny propracovanější. O montáži bočních airbagů jsem se již zmínil.

Mírné většení rozvoru o 5 mm na 2472 mm částečně prospělo i délce interiéru, který má nyní na zadních sedadlech o 20 mm více místa pro nohy než u Clia I. Firemně montovaná autorádia mají možnost ovládání přímo z volantu, dále ke zvýšení pohody při cestování přispívají determální skla se sníženou propustností slunečního záření. Zavazadlový prostor má objem 255 litrů, sklopením opěradel jej lze zvětšit až na 1100 litrů.

O pohon se budou starat čtyři zážehové motory a jeden vznětový. Základní motor 1,2 s výkonem 43 kW je nedávno inovovaný čtyřválec s dvouventilovou technikou známý z Twinga. Koho výkon tohoto motoru neuspokojí může si zvolit motor 1,4/55 kW nebo 1,6/66 kW. Pro příznivce sportovní jízdy je připravena šestnáctiventilová verze motoru 1,6 s výkonem 79 kW. S tímto motorem už můžete po dálnici upalovat rychlostí až 195 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit pod "magických" 10 sekund (9,6 s). Motory vyžadující naftu zastupuje "osvědčený" 1,9 D s výkonem 47 kW. Brzy k němu přibude moderní turbodiesel 1,9 dTi/55 kW (160 N.m) s přímým vstřikováním paliva. Je zajímavé, že někteří výrobci tvrdí, že bez čtyřventilové techniky u svých motorů by nebyli schopni plnit připravované přísné exhalační normy a u Renaultu ji používají jen u nejsilnější verze... Nerozumím tomu :-) Přesto všechny motory plní i budoucí emisní normy, které budou platné až po roce 2000 (EURO 2000). Ke slabší šestnáctistovce (66 kW) je možno místo standardní pětistupňové převodovky objednat i čtyřstupňový automat s tzv. fuzzy logikou, která přizpůsobuje řazení stylu jízdy řidiče. Podle kombinované metodiky spotřeby by automat neměl zvýšit spotřebu o více než 0,4 l na 100 km, což je zajímavý výsledek především pro ty, kteří dávají ve voze přednost pouze dvěma pedálům. Tabulka ukazující pokrok nového Clia II ve snížení spotřeby oproti Cliu I najdete v části technických údajů. Nespornou výhodou je povinost vyměňit motorový olej až po 20.000 km (dříve 15.000 km) u zážehových motorů a po 15.000 km u vznětových (dříve 7.500 km).

Investice do vývoje vozu odpovídají nadějím, které do nového Clia vedení Renaultu vkládá. Celková investice dosahuje částky 7,5 mld franků. Vývoj vozu trval dlouhých 40 měsíců a podílelo se na něm přez 600 vývojářů. Plánovaná denní produkce je okolo 2300 vozů denně.

Uvidíme zda nové Clio zasáhne do bojů o "Automobil roku 1999" jako jeho předchůdce a zda v tvrdé konkurenci evropských a asijských výrobců obstojí se ctí.

Technické údaje
Typ1,21,41,61,6 16V1,9D
válce / ventily4/84/84/84/164/8
zdvihový objem (cm3)11491390159815981870
Nej. výkon (kW) při ot43/525055/550066/525079/575047/4500
Nej. toč. mom. při ot.93/2500114/4250131/2500148/3750120/2250
Nej. rychlost (km/h)160170181 M/175 A195161
0-100 km/h (s)15,012,110,6 M/12,9 A--17,9
Komb. spotřeba (l/100 km)6,26,87,2 M/7,6 A--6,0
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská majitelka si jí převzala bez poděkování a odměny

Češka v Brně našla kabelku plnou peněz: Slovenská…

Tomu se tedy říká „vděk.“ Slovenka, která dostala zpět svou kabelku s doklady, platebními kartami a 7 tisíci…

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se, jak jí to slušelo!

Drtikol Kratina vdal krásnou dceru! Podívejte se,…

V sobotu vdal jednu ze svých tří dcer herec Vladimír Kratina (66)! Dceru Dominiku (25), modelku a někdejší…

 

iSport.cz

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na golfovém US Open

První po 29 letech! Američan Koepka obhájil titul na…

Americký golfista Brooks Koepka dokázal jako první hráč po 29 letech obhájit titul na US Open. Turnaj kategorie…

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi nohy, popsal svědek

Extrémní tribuny na MS poprvé v akci. Klepaly se mi…

Sedí tam jako v divadle. Jen ta opona chybí. Montované tribuny vedle stadionu v Jekatěrinburgu, kde včera kopali…

 

Reflex.cz

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Když žít, tak naplno. To znamená v Benátkách

Jaké jsou dnešní Benátky? Navzdory všem řečem je to stále město, kde se dá prožít tisíc radostí, poznat tisíc…

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak ezoterici a léčitelé lžou, aby mohli krást

JXD je šnek! Podívejte se na vysvětlení toho, jak…

Předesílám: Nezbláznil jsem se, nepsal jsem text pod vlivem LSD, nedělám si ze čtenářů srandu a nemyslím si, že…