Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

 
 

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné pětky s novým názvem Clio, nikdo si netroufal říct, zda bude úspěchy Renaultu 5 následovat. Ale již o několik měsíců později přišlo první ocenění a hned to nejvýznamnější. Clio získalo prestižní evropský titul "Automobil roku 1991". Nejen toto ocenění, ale i celková kvalita Clia přispěly k tomu, že do konce roku 97 si Clio první generace koupilo přes 3.800.000 zákazníků.

Nové Clio II, je zcela nové konstrukce, ale designérům Renaultu se povedlo přes výrazné stylistické změny udržet siluetu karoserie tak, aby každý, kdo tento automobil zdálky uvidí neměl pochyb o tom, že jde o Clio. Mimořádně povedená je především zadní "baculatá" část vozu s výrazně zakulaceným oknem a čistě zabudovaným třetím brzdovým světlem, která vůz odlišuje od šedi produkce jiných výrobců.

Interiéru vozu vévodí především kulaté tvary přístrojové desky a volantu (viz foto), se dvěma airbagy, navíc je možno přiobjednat si i boční airbagy, které jsou zabudovány v opěradlech předních sedadel. Po výborných výsledcích crashtestů u modelu Mégane si Renault vytyčil cíl dosáhnout podobných výsledků i u Clia II. Proto je střední část karosérie výrazně tužší a deformační zóny propracovanější. O montáži bočních airbagů jsem se již zmínil.

Mírné většení rozvoru o 5 mm na 2472 mm částečně prospělo i délce interiéru, který má nyní na zadních sedadlech o 20 mm více místa pro nohy než u Clia I. Firemně montovaná autorádia mají možnost ovládání přímo z volantu, dále ke zvýšení pohody při cestování přispívají determální skla se sníženou propustností slunečního záření. Zavazadlový prostor má objem 255 litrů, sklopením opěradel jej lze zvětšit až na 1100 litrů.

O pohon se budou starat čtyři zážehové motory a jeden vznětový. Základní motor 1,2 s výkonem 43 kW je nedávno inovovaný čtyřválec s dvouventilovou technikou známý z Twinga. Koho výkon tohoto motoru neuspokojí může si zvolit motor 1,4/55 kW nebo 1,6/66 kW. Pro příznivce sportovní jízdy je připravena šestnáctiventilová verze motoru 1,6 s výkonem 79 kW. S tímto motorem už můžete po dálnici upalovat rychlostí až 195 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit pod "magických" 10 sekund (9,6 s). Motory vyžadující naftu zastupuje "osvědčený" 1,9 D s výkonem 47 kW. Brzy k němu přibude moderní turbodiesel 1,9 dTi/55 kW (160 N.m) s přímým vstřikováním paliva. Je zajímavé, že někteří výrobci tvrdí, že bez čtyřventilové techniky u svých motorů by nebyli schopni plnit připravované přísné exhalační normy a u Renaultu ji používají jen u nejsilnější verze... Nerozumím tomu :-) Přesto všechny motory plní i budoucí emisní normy, které budou platné až po roce 2000 (EURO 2000). Ke slabší šestnáctistovce (66 kW) je možno místo standardní pětistupňové převodovky objednat i čtyřstupňový automat s tzv. fuzzy logikou, která přizpůsobuje řazení stylu jízdy řidiče. Podle kombinované metodiky spotřeby by automat neměl zvýšit spotřebu o více než 0,4 l na 100 km, což je zajímavý výsledek především pro ty, kteří dávají ve voze přednost pouze dvěma pedálům. Tabulka ukazující pokrok nového Clia II ve snížení spotřeby oproti Cliu I najdete v části technických údajů. Nespornou výhodou je povinost vyměňit motorový olej až po 20.000 km (dříve 15.000 km) u zážehových motorů a po 15.000 km u vznětových (dříve 7.500 km).

Investice do vývoje vozu odpovídají nadějím, které do nového Clia vedení Renaultu vkládá. Celková investice dosahuje částky 7,5 mld franků. Vývoj vozu trval dlouhých 40 měsíců a podílelo se na něm přez 600 vývojářů. Plánovaná denní produkce je okolo 2300 vozů denně.

Uvidíme zda nové Clio zasáhne do bojů o "Automobil roku 1999" jako jeho předchůdce a zda v tvrdé konkurenci evropských a asijských výrobců obstojí se ctí.

Technické údaje
Typ1,21,41,61,6 16V1,9D
válce / ventily4/84/84/84/164/8
zdvihový objem (cm3)11491390159815981870
Nej. výkon (kW) při ot43/525055/550066/525079/575047/4500
Nej. toč. mom. při ot.93/2500114/4250131/2500148/3750120/2250
Nej. rychlost (km/h)160170181 M/175 A195161
0-100 km/h (s)15,012,110,6 M/12,9 A--17,9
Komb. spotřeba (l/100 km)6,26,87,2 M/7,6 A--6,0
Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva Lovci s obřími teleobjektivy: národním sportem Tchajwanců je focení ptactva

Vypadají jako skupina novinářů, která napjatě čeká před…

Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů Draghi: Eurozóna se pořád ještě neobejde bez levných úvěrů

Ekonomika eurozóny je stále závislá na levných úvěrech a…

ONLINE: Česko si připomíná 17. listopad. Drahoš: Zpochybňování hesla pravdy a lásky nechápu ONLINE: Česko si připomíná 17. listopad. Drahoš: Zpochybňování hesla pravdy a lásky nechápu

Tisíce lidí napříč Českem si v ulicích a na náměstích…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo…

 





 
Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Dnes 15:40

Dočkali jsme se! Tesla po několika odkladech konečně dostála slova a představila světu svůj první tahač. A rozhodně má čím zaujmout.




Blesk.cz

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával matce Emmy Smetany a utekl

„Ty p**o zatracená.“ Babišův muž v rozhlase nadával…

Vulgárním útokem přerušil předseda správní rady Babišova Institutu pro politiku a společnost Jan Macháček…

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

 

iSport.cz

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří bitky 10 zápasů stop

Staré dobré časy? Witkowski má za návrat do obří…

Hokejový útočník Luke Witkowski z Detroitu dostal v NHL automatický zákaz startu na deset zápasů. Byl potrestán…

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat jinak, přiznává Hubínek

V Bohemians skončil ve zlém. Všechno šlo udělat…

Jeho letní přestupová sága rozproudila dost zlé krve. „Celé je to jedna velká chyba,“ ohlíží se pár měsíců zpět…

 

Reflex.cz

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce se omluvil cestujícím

Vlak vyjel o dvacet vteřin dříve, japonský dopravce…

Japonská soukromá dopravní společnost se omluvila svým cestujícím. Vlak společnosti Tsukuba Express totiž vyjel…

Bill Gates, jeden z nejbohatších lidí světa, postaví v Arizoně vlastní supermoderní „inteligentní“ město

Bill Gates, jeden z nejbohatších lidí světa, postaví…

Bude se jmenovat Belmont, má mít necelých 200 tisíc obyvatel a má vyrůst na jihozápadě amerického státu Arizona.…