Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Azure T: Nejvýkonnější kabriolet z Crewe (373 kW a 1000 Nm)

Diskuze (10)
Písmeno T v hierarchii současných modelů Bentley značí exkluzivní verze orientované na výkon a řidičský požitek. Prvním takovým autem bylo kupé Continental T z roku 1996, následované v roce 2002 Arnage T. Nyní přichází kabriolet Azure T.

Bentley představil nový exkluzivní model – kabriolet Azure T upravený po vzoru výkonné limuzíny Arnage T.

Dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 6,75 litru dává v Azure T výkon 373 kW při 4200 ot./min a maximum točivého momentu 1000 Nm je dostupné při 3200 ot./min (90 % této hodnoty je dostupných v rozpětí 1800-3800 ot./min). Pro srovnání – standardní provedení Azure má výkon 336 kW a nejvyšší točivý moment 875 Nm. Každý motor je montován ručně a má černé sací potrubí s podpisem vedoucího pracovníka, který dohlížel na výrobu motoru.

Obrovský výkon na zadní kola přenáší šestistupňová automatická převodovka ZF, která má normální, sportovní a manuální režim řazení. I přes hmotnost 2,7 tuny zrychlí Azure T z klidu na 100 km/h za 5,5 s a sprint na 160 km/h trvá rovných 12 s. Nejvyšší rychlost je 288 km/h. Daní za to je kombinovaná spotřeba 19,5 litrů 98oktanového benzinu na 100 km.

Styk s vozovkou mají na starosti pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 255/40 ZR20 obuté na dvoudílné pětipaprsková kola z lehkých slitin. Brzdový systém může na přání obsahovat karbonové vrtané kotouče s průměrem 420 mm vpředu a 356 mm vzadu. Kromě výborného výkonu při brzdění a minimálního vadnutí tyto brzdy přinášejí také úsporu 8 kg neodpružené hmoty. Karbonové kotouče podle Bentley nebude potřeba vůbec měnit a brzdové destičky budou mít dvojnásobnou životnost.

Bentley Azure T - rozměry
Délka [mm]5410
Šířka [mm]1900
Výška [mm]1492
Rozvor [mm]3116
Rozchod (vpředu) [mm]1608
Rozchod (vzadu) [mm]1608
Objem zav. prostoru [l]310

Zvenku bude možné Azure T rozpoznat podle detailů jako jsou tmavě lakované výplně masky chladiče, větrací otvory v předním blatníku, hliníkový kryt palivové nádrže nebo kryty zpětných zrcátek v barvě karoserie. Logo „Flying B“ na masce chladiče je stejné jako u kupé Brooklands a je odkazem na model 8-Litre z roku 1930.

Zákazníci budou vybírat z široké nabídky 42 barev karoserie, 25 barev interiéru a různých druhů pravého přírodně zabarveného dřeva. Bohatá výbava zahrnuje například elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, zpětná zrcátka a sloupek řízení s pamětí, vícezónovou klimatizaci, osm airbagů (včetně bočních vzadu) nebo audiosystém s osmi reproduktory, měničem na 6 CD a slotem na SD kartu.

Možnosti příplatkové výbavy zahrnují již zmíněné karbonové brzdy, tmavě lakovaná kola, nebo 1100W audiosystém Naim for Bentley. V rámci programu Mulliner je pak možné mít například interiér ve stylu starších modelů Bentley nebo zcela podle přání zákazníka.

Bentley Azure - přehled modelové řady
ModelAzureAzure T
Zdvihový objem [cm3]67616761
Počet válců88
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]336/4100373/4200
Nejvyšší toč. moment [Nm/ot/min]875/18001000/3200
Max. rychlost [km/h]274288
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,95,5
Zrychlení 0-160 km/h [s]13,312,0
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]-19,5

Diskuze (10)
14. 11. 2008 13:18
Re: Posledny mohykan...
no, tesne bych to nenazyval, prvni na radu prijde Arnage na zacatku roku 2010. Dalsi s nejakym tim odstupem. A co se tyce nove generace, tak bude majestatnejsi, zaoblenejsi, postavena novem podvozku, ale stale stejny aristokrat jako soucasna generace.
14. 11. 2008 10:55
Re: Posledny mohykan...
Lenze prave Tebou zmienovane modely su uz tesne pred obnovou, a mozeme iba dufat, ze tie nove budu tou najlepsiou zmesou inovativnosti a elegnatnej aristrokratickosti... a v tomto pripade ten pomar ma byt podla mna 15:85... >:D
14. 11. 2008 00:03
Re: Posledny mohykan...
Osmičková řada stále zůstane pravým Bentley. I nový Arnage za dva roky bude stále ten pravý aristokrat. Narozdíl od Phantomu, což je auto pro americké rapery, Arnage, Azure i Brooklands mají srdce.
Avatar - Ricardo
13. 11. 2008 21:49
Re: Posledny mohykan...
:yes: :yes: :yes:
13. 11. 2008 17:14
Posledny mohykan...
Continental sem, Continental tam, toto je posledny mohykan anglickeho Bentleyizmu... Je to ako s Pele, kazdy druhy rok sa objavi ten "novy Pele", nakoniec sa ukaze, ze Pele uz nikdy nebude... Sice Bentley zije dalej, nehovorim, ze su horsie auta, ba, mozno aj preciznejsie, ale predsa to uz to prave Bentley nebude.