Bentley – Azure ve Frankfurtu 2005
Od uvedení posledního kabrioletu uplynulo již deset let, což je v superluxusní třídě doba vhodná na oživení výrobního programu.
Produkce Bentley Azure skončila v roce 2003. Novou studii kabrioletu s názvem Arnage Drophead Coupé automobilka přestavila na autoshow v Los Angeles tento rok a už za tři měsíce oznámila, že studii převede do sériové výroby – jak leží a běží i se stejným názvem. Měsíc před zahájením frankfurtského autosalonu nicméně marketingové oddělení změnilo názor a vypustilo zprávu, že místo nového jména zvolí raději staré dobré označení Azure.
Kabriolet Azure postavený na bázi limuzíny Arnage (model 2005) měří na délku 5411 mm, na šířku 1908 mm a má rozvor 3116 mm. Oproti Arnage bylo Azure sníženo asi o 35 mm, na čemž se podílí elegantnější profil střechy s výraznějším sklonem předního okna. Z Limuzíny Arnage pochází přední část vozu s inovovaným čelem (nové reflektory, maska), velmi dlouhou zádní část zakončují diodové svítilny ve stylu Continentalu GT.
I se zavřenou střechou působí silueta Bentley Azure reprezentativně. Sportovního ducha vozu připomínají šestipaprsková 19palcová kola s chromovaným povrchem. O pohon Azure se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný zážehový vidlicový osmiválec 6.75 l, který dává nejvyšší výkon 330 kW a točivý moment 875 Nm. S ním kabriolet zrychlí z 0 na 100 za 6,3 sekund, maximální rychlost činí fantastických 270 km/h.
Podvozek s lichoběžníkovými nápravami spolupracuje s ESP a adaptivními tlumiči, změnu převodů zajišťuje čtyřstupňový automat. Tuhost karosérie byla zvýšena implementací výztuh v podlaze a v oblasti A sloupku. Za zadními sedadly přibyly aktivní ochranné oblouky, automaticky vysouvané v případě převrácení vozu.
Třívrstvá "plátěná" střecha se ukryje do odděleného prostoru za sedadly 30 sekund po stisku tlačítka. V interiéru jsou nachystány položky jako duální klimatizace, satelitní navigace, elektricky nastavitelné sedačky a sloupek řízení a další.