Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Bentayga přijíždí s novým motorem. Očekávaný hybrid to ale není...

David Bureš
Diskuze (6)
Nově nabízený agregát poskytuje výkon 404 kW a točivý moment 770 N.m. Ty opulentní SUV rozpohybují z 0-100 km/h za 4,5 sekundy.

Bentley od příchodu SUV Bentayga postupně rozšiřuje jeho nabídku. Debutovalo s dvanáctiválcem, později dorazil i vznětový agregát. Nyní přichází třetí varianta, nikoliv však očekávaný plug-in hybrid, ale model s konvenčním pohonem, který má na starosti zážehový vidlicový osmiválec. Podle výrobce půjde o zatím nejsportovnější nabízenou variantu Bentaygy.

Pod kapotou novinky pracuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec twin-turbo, který už známe i z dalších aut koncernu VW Group jako Porsche Panamera nebo Lamborghini Urus. V případě Bentaygy je naladěn na 404 kW (550 koní) a 770 N.m, tedy na stejnou úroveň jako v Panameře Turbo, které jsou posílány na všechny čtyři kola prostřednictvím osmistupňového automatu od ZF.

Z hlediska výkonu jde tedy v současnosti o střed nabídky Bentaygy, přesto automobilka hovoří o dosud nejsportovnější verzi. Nejrychlejší však není, z 0-100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy a jede nejvýše 290 km/h. Bentayga W12 to má za 4,1 sekundy, respektive 301 km/h. Jde ale o nejlehčí variantu, s pohotovostní hmotností 2.395 kilogramů.

Bentley Bentayga – srovnání nabízených verzí
ModelBentayga V8Bentayga W12Bentayga Diesel
Motor4.0 V8 twin-turbo6.0 W12 twin-turbo4.0 V8 Diesel triple-charged
Pohon4x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]399659503956
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min]404/6000447/5000-6000320/3750-5000
Točivý moment [N.m/min]770/1960-4500900/1350-4500900/1000-3250
Převodovka8A8A8A
Max. rychlost [km/h]290301270
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,54,14,8
Komb. spotřeba [l/100 km]11,413,18,0
Pohotovostní h. [kg]239524402505

Sportovnímu charakteru má každopádně odpovídat brzdový systém, Bentayga totiž vůbec poprvé použije karbon-keramické brzdy. A jejich kotouče jsou opravdu obrovské, vpředu mají 440 mm a vzadu 370 mm, Bentley takhle velké ještě nikdy nepoužilo. Stejné ale mimochodem používá bratrské Lamborghini Urus, u něj jsou však standardem a ne za příplatek jako u britského SUV.

Novinkou jsou dále červeně lakované třmeny, využívající speciální tlak odolávající i vysokým teplotám. Ukrývají se za některými z 11 nabízených kol, mezi nimiž jsou i 22palcové disky v novém designu. V takovém případě jsou kola pětipaprsková a kombinují lesklý a lakovaný povrch.

Interiér je možné zvolit v čtyřmístné, pětimístné nebo sedmimístné konfiguraci, k dispozici jsou nové motivy zdůrazňující sportovní osobnost. Místo dřevěné dýhy si tak lze objednat obložení z karbonových vláken, zatímco kožené čalounění může být nově v barvě evokující barvu kriketového míčku.

Výbava pak odpovídá ostatním verzím, k dispozici je tak za příplatek pořídíte aktivní stabilizátory, hudební systém Naim nebo aktivní parkovací asistent. Vzduchové odpružení dostanete už v základu.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - Hammunasakra
15. 1. 2018 02:51
Re: Hybridy jsou hovadina
Díky za to Bravo [odkaz] :-)

Je smutný kolik lidí dodnes nechápe co to je hybrid a proč to je a co to má za plusy = třeba nižší těžiště nebo okamžitej plnej zátah v první vteřině je fantazie :yes: ;-)

Hybridy žeru [odkaz] [odkaz] [odkaz] :yes: :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2018 23:47
Re: Hybridy jsou hovadina
Si představ že tam nechali zmrznout TDI >:-[]

Jako obvykle se vyhýbáš podstatě na kterou reaguju = skoro všichni vývojáři aut došli k tomu co Toyota před 25 lety = hybridů bude přibejvat :-)

Do Bentaygy až tak moc ne = to je autobus = tam už klidně naftu = tam je správně ;-)

To ty :yes: a :no: během chvilky pěkně naskočily žejo >:D >:-[]
Avatar - white label
14. 1. 2018 23:27
Re: Hybridy jsou hovadina
Ad 1. odkaz:
"Podstatné je, že C-HR byla po konci testu schopna bez problémů vyjet z mrazáku vlastní silou. A protože podobná auta využívají k jízdě primárně elektřinu, !troufneme si odhadnout!, že vůz vyjel po vlastních na elektřinu, bez běžícího spalovacího motoru."

Čili možná/snad, ale nevíme to....a nevíme ani další podstatné věci:

"Co bohužel nevíme, je, jak to vypadalo s dojezdem na elektřinu před započetím testu a po jeho skončení - jak a zda vůbec se změnilo číslo, které vůz ukazoval na displeji."

Bravo Novinky, bravo Hamunovy nezpochybnitelné odkazy... >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 1. 2018 22:52
Re: Hybridy jsou hovadina
[odkaz] :-)

Po víc jak 20 letech výroby hybridů v době kdy většina výrobců od nejlevnějších [odkaz] po nejdražší [odkaz] je to celkem pozoruhodná neznalost a nepochopení ;-)
Avatar - speedfred
14. 1. 2018 21:48
Re: Hybridy jsou hovadina
vitaj medzi nami >:D