Bentley Bentayga přijíždí s novým motorem. Očekávaný hybrid to ale není...
Bentley od příchodu SUV Bentayga postupně rozšiřuje jeho nabídku. Debutovalo s dvanáctiválcem, později dorazil i vznětový agregát. Nyní přichází třetí varianta, nikoliv však očekávaný plug-in hybrid, ale model s konvenčním pohonem, který má na starosti zážehový vidlicový osmiválec. Podle výrobce půjde o zatím nejsportovnější nabízenou variantu Bentaygy.
Pod kapotou novinky pracuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec twin-turbo, který už známe i z dalších aut koncernu VW Group jako Porsche Panamera nebo Lamborghini Urus. V případě Bentaygy je naladěn na 404 kW (550 koní) a 770 N.m, tedy na stejnou úroveň jako v Panameře Turbo, které jsou posílány na všechny čtyři kola prostřednictvím osmistupňového automatu od ZF.
Z hlediska výkonu jde tedy v současnosti o střed nabídky Bentaygy, přesto automobilka hovoří o dosud nejsportovnější verzi. Nejrychlejší však není, z 0-100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy a jede nejvýše 290 km/h. Bentayga W12 to má za 4,1 sekundy, respektive 301 km/h. Jde ale o nejlehčí variantu, s pohotovostní hmotností 2.395 kilogramů.
Bentley Bentayga – srovnání nabízených verzí | |||
Model | Bentayga V8 | Bentayga W12 | Bentayga Diesel |
Motor | 4.0 V8 twin-turbo | 6.0 W12 twin-turbo | 4.0 V8 Diesel triple-charged |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 3996 | 5950 | 3956 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 404/6000 | 447/5000-6000 | 320/3750-5000 |
Točivý moment [N.m/min] | 770/1960-4500 | 900/1350-4500 | 900/1000-3250 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 290 | 301 | 270 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,5 | 4,1 | 4,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,4 | 13,1 | 8,0 |
Pohotovostní h. [kg] | 2395 | 2440 | 2505 |
Sportovnímu charakteru má každopádně odpovídat brzdový systém, Bentayga totiž vůbec poprvé použije karbon-keramické brzdy. A jejich kotouče jsou opravdu obrovské, vpředu mají 440 mm a vzadu 370 mm, Bentley takhle velké ještě nikdy nepoužilo. Stejné ale mimochodem používá bratrské Lamborghini Urus, u něj jsou však standardem a ne za příplatek jako u britského SUV.
Novinkou jsou dále červeně lakované třmeny, využívající speciální tlak odolávající i vysokým teplotám. Ukrývají se za některými z 11 nabízených kol, mezi nimiž jsou i 22palcové disky v novém designu. V takovém případě jsou kola pětipaprsková a kombinují lesklý a lakovaný povrch.
Interiér je možné zvolit v čtyřmístné, pětimístné nebo sedmimístné konfiguraci, k dispozici jsou nové motivy zdůrazňující sportovní osobnost. Místo dřevěné dýhy si tak lze objednat obložení z karbonových vláken, zatímco kožené čalounění může být nově v barvě evokující barvu kriketového míčku.
Výbava pak odpovídá ostatním verzím, k dispozici je tak za příplatek pořídíte aktivní stabilizátory, hudební systém Naim nebo aktivní parkovací asistent. Vzduchové odpružení dostanete už v základu.