Bentley Continental GT3 má 600 koní a 1300 kg
Britská automobilka Bentley se loni na autosalonu v Paříži pochlubila záměrem vrátit se k okruhovým závodům. Vždyť motorsport a Bentley k sobě neodmyslitelně patří – Angličané mají na kontě šest vítězství v Le Mans, z toho čtyři v řadě mezi lety 1927 a 1931. Připomínkou slavné minulosti jsou jména modelů jako Arnage a Mulsanne.
Teď ale dojde na současnost. Závodní vůz je realitou a už se prohání po okruhu – nejprve na tom v Goodwoodu v rámci Festival of Speed. Proti silničnímu provedení se radikálně odlehčil, hmotnost 1300 kg je o tunu lehčí než u sériového modelu. Z interiéru samozřejmě zmizely všechny luxusní prvky, Bentley ale přišel i o pohon všech kol, dostal kardanový hřídel z karbonu a místo klasického automatu má sekvenční převodovku Xtrac. S úpravami pomáhal specialista M-Sport, který proslul spoluprací s Fordem na rallyových tratích.
Motor 4,0 l V8 twin-turbo má maximální výkon 600 koní (441 kW), dostal řídící jednotku Cosworth a mazání se suchou skříní. Skutečný výkon motoru v závodě bude nižší, v závislosti na použitém restriktoru.
Poté, co vůz dostane homologaci, měl by se objevit ve vytrvalostních závodech FIA Blancpain Series. Bentley chce Continental GT3 nasadit do celé sezóny 2014.