Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GTC V8: Ženevská premiéra osmiválcového kabria

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Bentley to s novým osmiválcem z vývojových dílen Audi myslí vážně. Ženevská premiéra je sice jen evropská, tu světovou si kabriolet odbyl v Detroitu. Ale i tak stojí rozhodně za povšimnutí.

O čtyřlitrovém osmiválci se již popsaly stohy papíru. Přímovstřiková jednotka se dvěma turbodmychadly doplňuje větší 6,0 W12. Poskytuje největší výkon 373 kW (507 k)/6000 min-1. Točivý moment 660 Nm je k dispozici v rozmezí 1700-5000 min-1 a přenáší jej na všechna kola v poměru 40:60 osmistupňová samočinná převodovka. Pohon obou náprav využívá diferenciálu Torsen.

Přes 4,8 m dlouhý a 2470 kg těžký Conti GTC V8 zrychluje z klidu na 100 km/h za rovných 5 s a o 1 km/h dokáže překročit magickou třístovku. Pro jistotu dodejme, že původní W12, který se v řadě Continental objevil v roce 2003, dává aktuálně 471 (640 k).

Na spotřebu paliva musí myslet díky bruselskému diktátu i luxusní značka. Bentley tvrdí, že na jednu devadesátilitrovou nádrž ujede kabriolet s vidlicovým osmiválcem 800 km. Agregát má vypínání poloviny válců. Ložiska mají snížené tření, nechybí rekuperace brzdné energie, která dobíjí akumulátor. Konzumace benzinu asi nové majitele zajímat nebude, přesto udejme alespoň základní hodnotu dle evropských norem v kombinaci: 10,9 l/100 km. Bentley tvrdí, že byla snížena o 40 %, zřejmě oproti dvanáctiválci. U kupé se stejným motorem je totiž o 0,4 l nižší. Beztak jí při využití dynamických parametrů vozu nedosáhnete.

Mřížka chladiče i vstup vzduchu jsou na rozdíl od dvanáctiválcových modelů tmavší. Místo dvojice plochých koncovek výfuku mají V8 čtyři elipsy, každé dvě jsou spojeny dohromady. Kola jsou v základu dvacetipalcová, za příplatek o palec větší šestipaprsková, buď ve stříbrném nebo černém provedení. Středová konzola je kratší než u Continentalů W12. Samozřejmostí je nabídka dřevěných dýh i koženého čalounění ve čtyřech barvách, nechybí ani dvoubarevné kombinací. Laků karoserie je v nabídce sedm, kapotu motoru můžete mít v dalších třech odstínech.

Za devět let se po celém světě prodalo 50 tisíc Bentleyů Continental s dvanáctiválci ve všech třech karosářských variantách (kupé, kabrio i limuzína). To je dříve nevídané číslo. V roce 2011 si zákazníci po celém světě koupili 7.003 aut této značky obou aktuálních modelových řad, tedy včetně limuzíny Mulsanne.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)