Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley GT Coupé – další informace

Michal Razim
Diskuze (3)
Bentley zveřejnil další informace a fotografie o připravovaném superkupé GT...

Bentley zveřejnil další informace a fotografie o připravovaném superkupé GT.

Základními premisami při vývoji nového modelu byly špičkové jízdní vlastnosti využitelné celý rok při jakémkoliv počasí, výkonný dvanáctiválec s šestistupňovou automatikou a dostatečný prostor pro 4 osoby a jejich zavazadla.

Vůz má, jak známo, nový šestilitrový dvanáctiválec z VW Phaeton. Motor má ovšem dvě turbodmychadla s dvojitým chladičem stlačeného vzduchu, což vyžene výkon na 548 koní (403 kW) a točivý moment dosáhne 650 Nm. Poháněna budou všechna čtyři kola, aby se zaručilo bezpečné využití obrovského výkonového potenciálu za všech okolností při každodenním použití. Výkon bude přenášen prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky s ovládáním páčkami pod volantem.

Bentley chtěl zachovat relativně kompaktní rozměry nového Coupé a proto se konstruktéři museli při jeho vývoji poprat s omezeným prostorem pro motor, převodovku a ústrojí pohonu všech kol. Britové nekompromisně trvali na tom, že vůz musí mít kvůli stabilitě a rozložení hmotnosti krátký přední převis. Omezené místo pod kapotou znamená též komplikované chlazení přeplňovaného motoru a krátký převis obtížně absorbuje nárazy. Nakonec se ale všechno podařilo ideálně skloubit.

Silný motor katapultuje GT Coupe z 0 na 100 km/h za méně než 5 s a maximální rychlost přesáhne 290 km/h.

Coupé dostane vzduchové odpružení převzaté opět z Phaetonu a elektronicky řízené tlumiče. Zadní náprava využívá principu multi-link. Samozřejmostí je instalace ESP.

Vzhled GT Coupé je inspirován modelem Continental R z roku 1952 a spojuje tak klasické prvky s moderními detaily. Například v přední části vozu je brilantně zkombinována tradiční maska Bentley s futuristicky vyhlížejícími a technicky vyspělými bi-xenonovými světlomety. Zaujme též plná integrace nárazníku a masivního předního spoileru.

Zadní část vozu potom korunuje skvostné designerské dílo. Víko zavazadlového prostoru s výraznou odtrhovou hranou plynule přechází v nárazník a spojler. Celkově by hladký styling zadní části mohl připomínat některé luxusní americké automobily, avšak výrazné logo Bentley a čtyři koncovky výfuků ihned prozradí, že vidíte opravdu výjimečný automobil jedné z nejprestižnějších značek světa.

V iteriéru, který by měl být velmi prostorný a který by řidiči měl dokonce nabízet záměrně zvýšenou pozici vypůjčenou z vozidel typu off-road, naleznou cestujíci 4 samostatná křesla.

Byla též zveřejněna první skica designu interiéru. Dobrou zprávou je, že vnitřek vozu vyhlíží velmi originálně a rozhodně si nevypůjčil žádné díly z vozů VW či Audi. Za čtyřramenným volantem, který je možná až příliš velký a mohutný, vezmeme-li v úvahu, že jedná o supesportovní vůz, zaujmou hluboce zapuštěné přístroje po vzoru Jaguaru. Na středovém panelu nalezneme velký LCD displej navigačního systému. Středový tunel vykládaný leštěným dřevem plynule pokračuje až mezi zadní sedadla, kde jsou umístěny výdechy klimatizace. Proto je vůz pouze čtyřmístný.

Zavazadlový prostor pojme solidních 355 litrů nákladu. Devadesátilitrová nádrž nebyla umístěna, jak bývá u takovýchto vozů zvykem, mezi zadní sedadla a zavazadlový prostor, nýbrž do podlahy před zadními koly. Tento koncept umožňuje převážení lyží či snowboardů, které se protáhnou mezi zadními sedadly až do interiéru. Běžná věc v běžných vozech, avšak ve třídě vysokovýkonných kupé třídy GT relativně vzácná.

Michal Razim
Diskuze (3)