Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley připravuje produkční Continental GT s pohonem zadních kol

Jan Mička
Diskuze (0)
Produkční Bentley Continental GT nemusí být pouze ultraluxusní kupé s obrovskou hmotností. Chystá se jeho odlehčená verze s pohonem zadních kol!

Současná nabídka vozů Bentley ctí luxus, silné motory a minimum kompromisů. Minimum takové, že například kupé Continental GT, které je díky stovkám koní výkonu často stavěno vedle supersportů, váží silně přes dvě tuny. Lehounká, 1300 kilogramů vážící alternativa GT3 samozřejmě existuje, patří však na závodní okruh.

Nyní to vypadá, že lehká produkční verze skutečně přijde a dokonce bude mít pohon zadních kol. Podle šéfkonstruktéra značky Rolfa Freche prý již spousta fanoušků očekávala takový recept u Continentalu GT3-R, problém však byl s načasováním. Přihlédlo k vývoji závodního GT3, který pohon zadních kol má. Představa silniční zadokolky každopádně existuje a o dalších překážkách se nehovoří.

Prozatím nevíme, kdy se silniční Continental GT s pohonem zadních kol objeví a kolik bude stát, pod kapotou by však měl mít dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec původem od Audi, který používá třeba zmíněné GT3-R. Očekává se vyšší výkon než současných 426 kW/6000 min-1 a poposkočit by mohl také točivý moment 700 N.m.

Ono by ani tak nešlo o výkon, ale především hmotnost. Přestože GT3-R shodilo 100 kilogramů, stále váží 2,2 tuny a to je zatraceně hodně. Cílem Bentley je dostat se pod dvě tuny, přičemž velkou část „přebytků“ konstruktéři ušetří na pohonu všech kol.

Jan Mička
Diskuze (0)