Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 225xe Active Tourer: Plug-in hybrid za milion

Jan Mička
Diskuze (2)
BMW rozšiřuje nabídku plug-in hybridních modelů. Novinku v podobě 225xe Active Tourer uvidíme na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Zájemci o hybridní technologie mají v rámci automobilky BMW poměrně široké pole působnosti. K modelům i8, X5 xDrive40e a 740e a 330e (detailněji jej rozebereme později) se přidává MPV 225xe Active Tourer. Novinka sází především na nízkou kombinovanou spotřebu. Výroba začne na konci letošního roku a základní cena byla stanovena na 37.800 eur (asi 1,02 milionu korun).

Pohon BMW 225xe Active Tourer kombinuje tříválcovou patnáctistovku řady TwinPower Turbo (100 kW), elektromotor (65 kW) s lithium-iontovým akumulátorem o kapacitě 7,7 kWh. Daná koncepce umožňuje pohon předních kol, zadních kol (při jízdě na elektřinu) a elektrifikovanou čtyřkolku v případě, že oba hnací agregáty pracují společně. Převodovka je už ve standardu šestistupňová automatická, v rámci značky tedy žádná změna.

Automobilka u tohoto modelu uvádí kombinovanou spotřebu v rozmezí 2,0-2,1 l/100 km, což je vzhledem k systémovému výkonu 165 kW a točivému momentu 385 N.m velmi zajímavé. Je to dáno schopností vozu ujet až 41 kilometrů čistě na elektřinu rychlostí až 125 km/h, přičemž nabití akumulátoru z běžné domácí zásuvky zabere tři a čtvrt hodiny. S Wallboxem od BMW zabere akce o hodinu méně.

Zajímavostí je režim Safe Battery, který udržuje akumulátor nabitý minimálně z poloviny. Pokud kapacita spadne pod 50 procent, systém se postará o dorovnání hodnoty. V případě, že režim aktivujete se stavem akumulátoru vyšším než 50 %, hodnota se nesníží.

BMW 225xe Active Tourer - technická data
Zdvihový objem [cm3]1499
Válce/ventily3/4
Největší výkon [kW/min]100/4400
Točivý moment [N.m/min]220/1250-4300
Převodovka6A
Elektromotor [kW/min]65/4000
Elektromotor [N.m/min]165/0-3000
Maximální rychlost [km/h]202
Zrychlení 0-100 km/h [s]6.7
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]2,0-2,1
Základní cena [Kč]cca 1.021.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (2)
Avatar - PepaJ
4. 9. 2015 08:55
Hmm..
Mohl by to zajimavy kousek..zajimala by me realna spotreba a provozni charakter auto...pri dennim uzivani..pokud ma redakce nejake blizsi info..budeme za nej radi jeste pres navstevou IAA ..uz to mame za par...:)
4. 9. 2015 07:42
safe battery
Není nějak jasný způsob jak systém udrží těch 50% nabití. O generátoru není ani zmínka