Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW: 300 tisíc M za 30 let

Diskuze (12)
300 tisíc kusů a 30 let – to jsou jubilea, která právě slaví divize BMW M. Auto, které má pořadové číslo 300.000, je symbolicky M3 Coupé v barvě Alpinweiß a jeho budoucí majitel bydlí v Bavorsku.

Historie BMW M GmbH začala před 30 lety supersportovním modelem M1, který byl silniční verzí závodního speciálu. Toto zatím jediné BMW s motorem uprostřed se stalo závodní legendou a ikonou designu – jeho karoserie posloužila jako základ pro práci Andyho Warhola. Výroba M1 skončila v roce 1981 a následně se divize M změnila v to, čím je dodnes, tedy ve výrobce výkonných aut pro každodenní použití.

Už od konce 70. let se vyrábělo omezené množství první generace řady 5 s označením M. První M5 z roku 1985 pak v podstatně byla běžným pětkovým BMW s motorem z M1 a upraveným podvozkem. Řadový šestiválec 3,5 litru dosahoval 210 kW. V roce 1986 pak následovala první generace, tehdy ještě čtyřválcové, M3. Tento model byl velmi úspěšný a celkem vzniklo 17 tisíc kusů.

Do roku 1988 vyrobila BMW M GmbH celkem 35 tisíc automobilů. V roce 1994 už překročila roční produkce hranici deseti tisíc a od té doby je každý nový model úspěšnější než předchozí generace.

V loňském roce mělo logo M zhruba jedno procento všech prodaných BMW. Největší odbytiště jsou USA, Velká Británie, Německo a Itálie. Současné portfolio zahrnuje devět modelů – Z4 M Coupé a Z4 M Roadster s řadovým šestiválcem 3,2 l (252 kW), dále M5, M5 Touring, M6 Coupé a M6 Cabrio s motorem V10 5,0 l (373 kW) a M3, M3 Coupé a M3 Cabrio s motorem V8 4,0 l (309 kW). Všechny tři motory opakovaně dosahují na nejvyšší příčky v anketě International Engine of the Year.

Diskuze (12)
Avatar - marek.g
19. 6. 2008 13:26
Re: M
M :yes: ja mam ale osobne radsi bramboráky od Alpiny :yes:
Avatar - King
19. 6. 2008 12:07
Re: M
No, abyste se samým blahem nerozplynuli. ;-) >:D >:-[]
19. 6. 2008 07:37
Re: M
Klidně mě ukamenujte, ale mě se například Z-4 (nebo co to je za typ na titulním obrázku ani trochu nelíbí,tolik samolibých a zbytečných křivek jsem už dlouho neviděl,stejně jako se mi nelíbí překulacená Z-3...Ach jo,kde je starý dobrý střizlivý BMW design... :-(
Avatar - da_b0mb
18. 6. 2008 20:44
Motorsport
I kdyz se vam nelibi X5, nebo X6 povazujete za zbytecnou...i kdyz se vam nelibi Bangluv styl...I tak musite pred eMkem sklopit zrat. Tyhle auta nejde neMilovat!
18. 6. 2008 20:05
Re: M
:yes: souhlas, podepisuju

Vrchol techniky, ovladatelnosti a radosti z jízdy ... motor, podvozek, řízení, zpětná vazba, odezva ovládacích prvků, styl interiéru ... řidičská nirvána.

Divizi M se v tomto směru máloco (z běžné produkce) vyrovná.

Uznávám na druhou stranu že mnohé to nechává chladnými a oslovuje je přesný opak.