Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 720i: Mnichovská sedmička možná dostane benzinový čtyřválec

David Bureš David Bureš 27. 1. 2014 • 03:03
73
Nejmenším motorem pro mnichovskou řadu 7 je aktuálně třílitrový šestiválec. V blízké době se to však změní.

BMW 7 čeká v blízké době rozšíření nabídky motorizací. Novinkou se má stát přeplňovaný benzinový čtyřválec, který bude nabízen s obchodním označením 720i.

Informace o příchodu nové verze vyplývají z webových stránek německého zastoupení, kde se varianta 720i objevila mezi nabízenými variantami. Po čase ale 720i z nabídky zmizela, což naznačuje, že se na webu objevila omylem, ještě před oficiálním odhalením tohoto provedení.

S ohledem na označení se pod kapotou 720i s největší pravděpodobností objeví dvoulitrový benzinový čtyřválec o výkonu 135 kW a točivém momentu 270 N.m. Takto silný agregát s takovým názvem je již nabízen pro šest ostatních modelů značky, mimo jiné pro kupé řady 2, řadu 5, SUV X3 nebo roadster Z4.

V dnešní době už ani tolik nepřekvapí, že BMW chce nabídnout čtyřválcovou sedmičku. Za vznikem takové verze stojí snaha o snížení flotilových emisí mnichovské značky. Slabá verze navíc bude cenově dostupnější pro zákazníky.

O příchodu čtyřválcové řady 7 se mluvilo již v roce 2012. Tehdejší zprávy tvrdily, že taková sedmička bude hybridem.

Aktuálně je řada 7 nabízena s šestiválci, osmiválci a dvanáctiválcem. Nejslabší benzinovou jednotkou byl donedávna třílitrový šestiválec 730i o výkonu 190 kW a točivém momentu 310 N.m. V nabídce už není, mohl by tedy být nahrazen čtyřválcem 720i.

Nejslabší a nejlevnější sedmičkou tedy v současnosti je provedení 730d, pod jehož kapotou pracuje třílitrový naftový šestiválec o výkonu 190 kW a točivém momentu 560 N.m. Na českém trhu se prodává za 1.982.500 korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

V Německu si určitě kupce najde
| 29. 1. 2014
Á propos, dal jse si teď tu práci a kouknul "do prospektu", jaký krouťák nabízí 740i. Usmolených 450 Nm. Dle tvé logiky srovnávání kouťáku na klice zadupe s250 sedumsetčtyřicítku do země. A 750i bude jen nepatrně rychlejší, jelikož nabízí pouze 600 Nm, což je vlastně zanedbatelný rozdíl, ne? A to jsou už všechno foukané motory. Nebo mám najít údaj nějakého atmo 8válce, který bude mít na klice trapných 400 Nm a na stovce bude o 2 vteřiny dřív než s250?
V Německu si určitě kupce najde
| 29. 1. 2014
Tak teď už nevím. Je úplně putna, kolik máš na klice, když můžeš mít v obou případech na kole 4000 Nm. A to je právě ta síla, které žene auto vpřed (nebo vzad), údaj na klice je hezký v prospektu. Takže ano, říkám, že 270 Nm na klice báva si s váhou auta poradí úplně stejně, ne-li ještě líp, než 500 Nm na klice merglu.
Avatar - Deathstar
V Německu si určitě kupce najde
| 28. 1. 2014
Ještě jednou,to co píšeš je pravda,ale neříkej,že si 270Nm poradí s váhou auta stejně jako 500Nm..
728i
| 28. 1. 2014
Az raz bude r4 v sedmicke tak to bude 728i 2.0 190kw 310nm
720i je iba novinarska kacica
V Německu si určitě kupce najde
| 28. 1. 2014
Ještě jednou. To, co zmiňuješ (500 vs. 270), je moment na klice. Na kole je moment mnohonásobně větší u obou (žádnej nic neztrácí). U konrétně tohoto benzínu třeba 12krát větší, u této nafty třeba 7krát větší (vycucnuté z prstu, závisí na kvaltu a stálém převodu v rozvodovce).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku