BMW 760i s novým motorem 6,0 V12 (400 kW, 750 Nm) a osmistupňovou převodovkou
Nejprve čísla. Nové BMW 760i dostalo zcela nový motor o výkonu 400 kW při 5250 min-1, točivý moment 750 Nm je k dispozici v pásmu 1500 až 5000 min-1.
Z naznačených otáček, resp. jejich rozsahů lze odhadovat, že motoráři BMW vsadili na přeplňování, stejně jako u šestiválců a osmiválců. Je to opravdu tak. Pod jménem TwinPower Turbo Technology je klasické přeplňování výfukovými turbodmychadly, které je kombinováno s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva (High Precision Injection, 200 bar) a dvojitým plynule variabilním časováním ventilů VANOS. BMW využívá optimální uspořádání V12 s úhlem řad válců 60°, které zajišťuje přirozeně vyvážený chod prostý vibrací. S pomocí přeplňování mohl být zvýšen výkon motoru, aniž by byl nutný výrazný nárůst zdvihového objemu.
Ani v nejnovějším vysokovýkonném motoru BMW nechybí sada opatření snižující spotřebu paliva, pojmenovaná EfficientDynamics. Motor plní standard EU5 i ULEV II (v USA).
Nové BMW 760i vs. Mercedes-Benz S600L | |||
Model | BMW 760i | BMW 760Li | Mercedes-Benz S600L |
Motor | 6,0 V12 | 6,0 V12 | 5,5 V12 |
Zdvihový objem [cm3] | 5972 | 5972 | 5513 |
Válce/ventily | 12/4 | 12/4 | 12/3 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 400/5250 | 400/5250 | 380/5000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 750/1500-5000 | 750/1500-5000 | 830/1800-3500 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,6 | 4,6 | 4,6 |
Komb. spotřeba benzin [l/100 km] | 12,9 | 13 | 14,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2030 | 2100 | 2135 |
Novinkou je také nasazení automatické převodovky s osmi stupni pro jízdu vpřed. BMW tvrdí, že je s novým uspořádáním planetových soukolí schopno dosáhnout většího převodového rozsahu než u jakékoliv jiné šestistupňové automatické převodovky, přičemž rozměry, hmotnost a účinnost osmistupňového automatu zůstávají právě na úrovni starší a dnes standardní konfigurace. Nová převodovka, jejíž dodavatelem je firma ZF, využívá 4 jednoduchá planetová soukolí a 5 řadicích prvků.
Ústrojí je připraveno pro další rozšíření mimo vlajkovou loď mnichovské automobilky, je kompatibilní s pohonem všech kol a zástavbou pomocného elektrického stroje. BMW potvrdilo příchod sériové verze BMW 7 Active Hybrid s touto osmistupňovou převodovkou ještě na rok 2009.