Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 760i s novým motorem 6,0 V12 (400 kW, 750 Nm) a osmistupňovou převodovkou

Ondřej Láník
Diskuze (102)
Po příchodu přeplňovaných osmiválců se obavy o budoucnost ušlechtilé kombinace uspořádání V12 začaly stupňovat. BMW ale své nejcennější zákazníky nezklame a i v nové generaci řady 7 nabídne špičkový dvanáctiválec.

Nejprve čísla. Nové BMW 760i dostalo zcela nový motor o výkonu 400 kW při 5250 min-1, točivý moment 750 Nm je k dispozici v pásmu 1500 až 5000 min-1.

Z naznačených otáček, resp. jejich rozsahů lze odhadovat, že motoráři BMW vsadili na přeplňování, stejně jako u šestiválců a osmiválců. Je to opravdu tak. Pod jménem TwinPower Turbo Technology je klasické přeplňování výfukovými turbodmychadly, které je kombinováno s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva (High Precision Injection, 200 bar) a dvojitým plynule variabilním časováním ventilů VANOS. BMW využívá optimální uspořádání V12 s úhlem řad válců 60°, které zajišťuje přirozeně vyvážený chod prostý vibrací. S pomocí přeplňování mohl být zvýšen výkon motoru, aniž by byl nutný výrazný nárůst zdvihového objemu.

Ani v nejnovějším vysokovýkonném motoru BMW nechybí sada opatření snižující spotřebu paliva, pojmenovaná EfficientDynamics. Motor plní standard EU5 i ULEV II (v USA).

Nové BMW 760i vs. Mercedes-Benz S600L
ModelBMW 760iBMW 760LiMercedes-Benz S600L
Motor6,0 V126,0 V125,5 V12
Zdvihový objem [cm3]597259725513
Válce/ventily12/412/412/3
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]400/5250400/5250380/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]750/1500-5000750/1500-5000830/1800-3500
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,64,6
Komb. spotřeba benzin [l/100 km]12,91314,3
Pohotovostní hmotnost [kg]203021002135

Novinkou je také nasazení automatické převodovky s osmi stupni pro jízdu vpřed. BMW tvrdí, že je s novým uspořádáním planetových soukolí schopno dosáhnout většího převodového rozsahu než u jakékoliv jiné šestistupňové automatické převodovky, přičemž rozměry, hmotnost a účinnost osmistupňového automatu zůstávají právě na úrovni starší a dnes standardní konfigurace. Nová převodovka, jejíž dodavatelem je firma ZF, využívá 4 jednoduchá planetová soukolí a 5 řadicích prvků.

Ústrojí je připraveno pro další rozšíření mimo vlajkovou loď mnichovské automobilky, je kompatibilní s pohonem všech kol a zástavbou pomocného elektrického stroje. BMW potvrdilo příchod sériové verze BMW 7 Active Hybrid s touto osmistupňovou převodovkou ještě na rok 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (102)
Avatar - Pierro
14. 4. 2009 13:52
Re: SUPER!
to sa ešte uvidí, nijak zatial na nové auto neponáhlam.. ;-)
Avatar - Pierro
14. 4. 2009 13:47
Re: Brutus orgastus!
Volvo??? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2009 21:59
BEZ přehánění ...
... to bych CHTĚLA (pro začátek "VYZKOUŠET" :yes: )
PS: Doufám že ten MOTOR (časem) dorazí do něčeho budoucího "cupkoidního" ... nějaké... Z9 či tak něčeho ;-) :yes:
Hezké Velikonoce :-)
10. 4. 2009 21:23
Re: Brutus orgastus!
Osmikvalt to je jina liga :-! :-! :-!
10. 4. 2009 17:37
Re: V 12
No, místní JZD je moje a tam už se dneska nějaký šunky nepečou. Traktor bez klima, to je jako holiny s dírama. >:D