Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 760i s novým motorem 6,0 V12 (400 kW, 750 Nm) a osmistupňovou převodovkou

Ondřej Láník Ondřej Láník 9. 4. 2009 • 09:51
45
102
Zobrazit náhledy (45)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Po příchodu přeplňovaných osmiválců se obavy o budoucnost ušlechtilé kombinace uspořádání V12 začaly stupňovat. BMW ale své nejcennější zákazníky nezklame a i v nové generaci řady 7 nabídne špičkový dvanáctiválec.

Nejprve čísla. Nové BMW 760i dostalo zcela nový motor o výkonu 400 kW při 5250 min-1, točivý moment 750 Nm je k dispozici v pásmu 1500 až 5000 min-1.

Z naznačených otáček, resp. jejich rozsahů lze odhadovat, že motoráři BMW vsadili na přeplňování, stejně jako u šestiválců a osmiválců. Je to opravdu tak. Pod jménem TwinPower Turbo Technology je klasické přeplňování výfukovými turbodmychadly, které je kombinováno s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva (High Precision Injection, 200 bar) a dvojitým plynule variabilním časováním ventilů VANOS. BMW využívá optimální uspořádání V12 s úhlem řad válců 60°, které zajišťuje přirozeně vyvážený chod prostý vibrací. S pomocí přeplňování mohl být zvýšen výkon motoru, aniž by byl nutný výrazný nárůst zdvihového objemu.

Ani v nejnovějším vysokovýkonném motoru BMW nechybí sada opatření snižující spotřebu paliva, pojmenovaná EfficientDynamics. Motor plní standard EU5 i ULEV II (v USA).

Nové BMW 760i vs. Mercedes-Benz S600L
ModelBMW 760iBMW 760LiMercedes-Benz S600L
Motor6,0 V126,0 V125,5 V12
Zdvihový objem [cm3]597259725513
Válce/ventily12/412/412/3
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]400/5250400/5250380/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]750/1500-5000750/1500-5000830/1800-3500
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,64,64,6
Komb. spotřeba benzin [l/100 km]12,91314,3
Pohotovostní hmotnost [kg]203021002135

Novinkou je také nasazení automatické převodovky s osmi stupni pro jízdu vpřed. BMW tvrdí, že je s novým uspořádáním planetových soukolí schopno dosáhnout většího převodového rozsahu než u jakékoliv jiné šestistupňové automatické převodovky, přičemž rozměry, hmotnost a účinnost osmistupňového automatu zůstávají právě na úrovni starší a dnes standardní konfigurace. Nová převodovka, jejíž dodavatelem je firma ZF, využívá 4 jednoduchá planetová soukolí a 5 řadicích prvků.

Ústrojí je připraveno pro další rozšíření mimo vlajkovou loď mnichovské automobilky, je kompatibilní s pohonem všech kol a zástavbou pomocného elektrického stroje. BMW potvrdilo příchod sériové verze BMW 7 Active Hybrid s touto osmistupňovou převodovkou ještě na rok 2009.

Témata
Avatar - Pierro
14. 4. 2009 13:52
Re: SUPER!
to sa ešte uvidí, nijak zatial na nové auto neponáhlam.. ;-)
Avatar - Pierro
14. 4. 2009 13:47
Re: Brutus orgastus!
Volvo??? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2009 21:59
BEZ přehánění ...
... to bych CHTĚLA (pro začátek "VYZKOUŠET" :yes: )
PS: Doufám že ten MOTOR (časem) dorazí do něčeho budoucího "cupkoidního" ... nějaké... Z9 či tak něčeho ;-) :yes:
Hezké Velikonoce :-)
10. 4. 2009 21:23
Re: Brutus orgastus!
Osmikvalt to je jina liga :-! :-! :-!
10. 4. 2009 17:37
Re: V 12
No, místní JZD je moje a tam už se dneska nějaký šunky nepečou. Traktor bez klima, to je jako holiny s dírama. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku