Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 840d xDrive Cabrio – Osmička, kabrio a nafta. Lepší nápad, než se zdá

Martin Machala Martin Machala 23. 10. 2019 • 13:10
49
64
Zobrazit náhledy (49)
BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio

Asi to bude znít zvláštně, ale naftová kabrio osmička se mi líbila víc než kupé M850i xDrive.


Design, interiér


U testu kupátka jsem měl titulek „The osmičce něco chybí“. Stoprocentně mě dostal úžasný osmiválec, jinak se poměrně často vyskytovaly rozpaky – vzhledem k zamýšlenému exkluzivnímu postavení na samotném vrcholu mnichovské produkce docela překvapivé zjištění. Nesvůj jsem byl hlavně z vnějšího designu, což se mi bohužel u nejnovějších bavoráků stává dost často, čímž nutně nemyslím jen obří ledviny (už někdo přišel na to, proč vypadá trojka zezadu jako lexus?). Ani uvnitř osmičky jsem nenabyl dojmu, že tohle by mělo být úplně nejvíc, daleko líp jsem se cítil v pětce, která je pro mě mimochodem aktuálním bavorským stropem. Mimořádně povedené auto. M850i xDrive nepřesvědčila ani jízdním projevem – jako by se u BMW nemohli rozhodnout, jestli bude osmička spíš sportovní, nebo víc cestovní. Výsledné gran turismo s opravdu M motorem, které navíc umí pohodit zádí, nakonec nebylo tak sportovní jako Porsche 911 a ani tak pohodlné jaké eskové kupé od Mercedesu. Oběma vozům by však mnichovští podle vlastních slov rádi konkurovali. 


A teď je tu otevřená osmička s nafťákem, což by mohlo značit ještě větší průšvih (bude se to kroutit a nafta v kabriu???). Bylo to naopak.


Pořád to není ono, ale dejme tomu


Ne, ani z otevřené verze mi nespadla brada, design osmičky je i v tomto případě dost nevyvážený. Na jedné straně máme zakulacenou příď, vzadu pak agresivnější, komplikovanější a těžkopádnější tvary. I když je fakt, že kabrio si vzadu polepšilo, kouká se na něj o dost líp. Proč ale spodní část nárazníku pořád připomíná dílko nějakého méně šikovného úpravce, to nevím. Proti kupé tedy jednoznačně pár bodů k dobru, pořád se ale nemůžu zbavit dojmu, že BMW prošvihlo možnost udělat plakátové auto, které by uhranulo jak zákaznickou většinu, tak i minoritní autonadšence. To by bylo celkem fajn, ne? Sranda by to asi nebyla, spojit tyhle dva pohledy, ale copak se vyložená designérská avantgarda Chrise Bangla prodávala špatně? Na tu se samozřejmě taky hlavně zpočátku nadávalo, s postupem času to jsou ale stále větší klenoty. Jak říká Martin Vaculík, Bangleho design viděl za roh. Nepsal jsem to někde už?


No nic, třeba je zastánců designu aktuální osmičky víc a v BMW si můžou potřásat tužkami. Ale kolik existuje na světě lidí, kterým se líbí digitální štít BMW? Z dokonalosti štítu s obroučkami, který byl úžasně čitelný, vypadal luxusně a taky jste si na něm mohli promítat kde co, BMW přepnulo na cosi zoufale nepřehledného, co připomíná spíš lowcostový pokus o digitální modernu. Nepochopím. Z naprostého vrcholu se BMW posunulo někam, kde by nemělo být.


Jinak platí to, co jsem napsal už u kupé – design přístrojovky je za mě málo výlučný a až moc se celkovým stylem a vyzněním přibližuje trojce. Zvlášť v testované komplet černé kombinaci, kterou oživuje vlastně jen skleněný volič samočinné převodovky. Za mě rovněž problematický prvek, ale i v naší redakci se najdou zastánci křišťálu. 

BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio


Objektivně problematická je pak prostornost nové osmičky, což je u kupátka také již zmíněný fakt. Zadní sedačky častěji zmizí pod větrolamem, než aby je někdo skutečně používal. Možná tak ještě pro odložení drobností (přijde vhod, kufr totiž nabídne 280 až 350 litrů, podle polohy plátěné střechy). Rozhodně doporučím připlatit si nějakých dvacet tisíc za speciální vzduchový límec, který žene na krk předních cestujících teplý vzduch. Známá věc i z jiných otevřených modelů, pokaždé parádní záležitost. 

Motor, jízdní vlastnosti



Stačí patnáct vteřin, klidně můžete jet rychlostí až 50 km/h, a plátěná střecha se schová do zavazadlového prostoru. A i tehdy, klidně hned po nastartování, máte jen minimální šanci, že naftu poznáte. Možná bezprostředně po zmíněném nastartování a se složenou střechou byste si s hodně nastraženýma ušima mohli všimnout, že je ten třílitrový šestiválec s výkonem 235 kW opravdu vznětový, za jízdy bych si ale troufal říct, že je identifikace původu jednotky skoro nemožná. Ano, někdo by si možná mohl postesknout, že to bez charakteristického projevu zážehového osmiválce prostě není ono, objektivní výtka stran zvukového projevu nafťáku se však nekoná. 


A už vůbec ne stran dynamiky. Když máte na plynu skoro 700 N.m ještě pod dvěma tisíci otáček, těžko budete hledat jízdní situaci, z níž byste s přehledem nevyvázli. Jednoduše jenom šlápnete na plyn. Zátah plně odpovídá tomu, co si představíte pod 700 N.m, ještě víc než obvykle však musím vychválit spojení s osmistupňovým automatem od ZF. V poslední době se kvůli emisním limitům naučily převodovky různým zlozvykům, vybavím si třeba Audi A6 s třílitrovým naftovým šestiválcem nebo nedávno testovaný Volkswagen Multivan s dvoulitrovým TDI. S těmi auty se bez přehánění nedalo plynule rozjet, podobné to bylo i za jízdy – nejprve prodleva po přidání plynu, pak zmatečné podřazení o několik stupňů a těžko kontrolovatelná akcelerace. Pro BMW 840d xDrive něco nepředstavitelného. Žádné nesmyslné podtáčení, divoké podřazování, prodlevy… Nic. Když to není potřeba, využije převodovka jednoduše sílu motoru, nepodřadí a kabrio plynule zrychlí. Vím, zní to triviálně. Takto by akcelerace s dostatečně potentním motorem měla vypadat standardně. Viz příklady výše je to ale bohužel stále méně rozšířený jev. 


Dvojitě přeplňovanému vznětovému šestiválci opravdu můžete vyčítat jenom to, že je vznětový. A že se jako takový do kabria nehodí. Může být. Taky si úplně neumím představit, že bych přišel do showroomu BMW, ukázal na osmičku kabrio a řekl, „dejte mi to v naftě“. Důvod bych k tomu ale žádný neměl – 840d jede skvěle, má příjemný nenaftový zvuk a jezdí za osm litrů. Přičemž spotřeba nijak výrazně nekolísá. Kochačka se střechou dole může znamenat průměry pod sedm, na druhou stranu se však budete muset snažit, abyste se dostali nad deset. Velmi, velmi dobrý motor. A jak jsem už napsal, nebývale dokonalé sladění s převodovkou. Nechte si odmontovat označení modelu a budete spokojení. 


Teď už spokojenost


Co byste měli chtít po velkém kabriu? Za mě tuhou karoserii, komfortní podvozek, a pokud by se přidala i troška agility, nezlobil bych se. Přece jenom jde o BMW. Odfajkoval jsem vše. 


Nejdřív lehké srovnání s eskovým kabriem – to je loď, která se neustále pohupuje, takové blaho asi nepamatuju. Osmička je tužší, pochopitelně, viz výše, je to BMW. Ani na dvacetipalcových kolech však netluče, naladění podvozku je hlavně v komfortním režimu vlastně perfektní. Vůbec jsem neměl potřebu volit cokoliv sportovnějšího, takto jsem byl naprosto spokojený. 

BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio


BMW hlásí, že proti kupé se tuhost karoserie snížila o pouhá dvě procenta, čemuž dojem z jízdy jednoznačně odpovídá. Jednoduše jsem si nevšiml, že by osmička v tomto směru jakkoliv zaváhala, zavrzala… Agilitu ve stylu BMW pak podporovalo standardní aktivní řízení a taky natáčení kol zadní nápravy. Obojí pracuje prakticky neznatelně, což považuju za největší přednost. V začátcích aktivního řízení jsem si často nebyl jistý, jak moc BMW zatočí, bývala to občas trochu loterie. A že umí být natáčení zadních kol velmi nevyzpytatelné, to zase dobře víme díky Meganu R.S. Osmička zkrátka „jenom“ dobře funguje. 


Asi to bude hlavně placebo jízdy s otevřeným vozem a taky fakt, že jsem kabrio neždímal tak jako kupé, od volantu mi však 840d xDrive přišlo vlastně docela lehké, dvě tuny bych do něj neřekl. 


Ano, „zadání“ splnila otevřená osmička na pochvalu – pohodlí, tuhá karoserie, víc než dobrá agilita. Odfajfkováno.

Závěr



S otevřenou osmičkou mám jenom dva problémy, musím ale uznat, že osobní. Nelíbí se mi design karoserie, od interiéru bych čekal větší exkluzivitu a digitální přístroje jsou divný úlet. Tedy tři věci, vlastně. Pokud se mnou však v tomto nesouhlasíte, těžko budete mít výtek. Jako já v dalších oblastech.


Spojení kabria s naftovým motorem je možná nezvyklé a asi každý by si přál pod kapotou spíš benzinový osmiválec, objektivně však proti dvojitě přeplňovanému třílitrovému šestiválci s výkonem 235 kW nejde říct vůbec nic. Naftový projev je eliminován tak, jak je to jen možné, dynamika obstojí prostě vždy, spotřeba se pohybuje kolem osmi litrů a kombinace s osmistupňovým automatem je snová. 


Za prakticky dokonalé bych považoval i naladění podvozku, s kabriem se mi blbnout nechtělo, daleko víc jsem ocenil víc než příjemný komfort a agilitu na solidní úrovni. A ještě velmi tuhou karoserii. 


Jenom drobná poznámka pod čarou. Nevím, kde vznikl přelud, že kabriolety se hodí na léto. V prázdninových třicítkách jsem bez střechy málem umřel a po pár kilometrech střechu zase natáhl. A pustil klimatizaci. Aktuální babí léto by mi vyhovovalo víc, jenom bych potřeboval tři miliony. V konkrétní testované specifikaci pak ještě půl milion navrch. 

BMW 840d xDrive Cabrio BMW 840d xDrive Cabrio




Nejlevnější verze modelu 2.736.500 Kč (BMW 840i/250 kW Cabrio)
Základ s testovaným motorem 2.915.900 Kč (BMW 840d/235 kW xDrive Cabrio)
Testovaný vůz bez příplatků 2.915.900 Kč (BMW 840d/235 kW xDrive Cabrio)
Testovaný vůz s výbavou 3.477.426 Kč (BMW 840d/235 kW xDrive Cabrio)

Plusy

  • Spojení motoru a převodovky funguje skvěle
  • Parádní dynamika při nízké spotřebě
  • Nenaftový zvuk
  • Velmi slušný jízdní komfort i agilita v zatáčkách
  • Přece jenom vyváženější design než u kupé, ale jenom trochu


Minusy

  • Málo výlučný interiér
  • Nepřehledný digitální přístrojový štít

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
BMW 840d xDrive Cabrio
Cena základní sestavy 2 915 900 Kč
Výbava základní sestavy Devatenáctipalcová litá kola, alarm, automatické ovládání dveří zavazadlového prostoru, bezklíčkový vstup, adaptivní LED světlomety včetně LED světel pro odbočování, asistent dálkových světel, Driving Assistant, parkovací asistent, vyhřívání předních sedaček, ConnectedDrive Services – přístup na BMW Online portál a integrace aplikací, paket Connected Professional, bluetooth handsfree a bezdrátové dobíjení, integrované aktivní řízení včetně natáčení kol zadní nápravy. Kč
Cena testované sestavy 3 477 426 Kč
Výbava testované sestavy Dvacetipalcová litá kola (+47.536 Kč), ventilace předních sedaček (+27.874 Kč), skleněné prvky interiéru (+29.938 Kč), M bezpečnostní pásy (+9847 Kč), paket Heat Comfort pro přední sedačky (+11.136 Kč), vzduchový límec (+21.298 Kč), nezávislé topení (+46.242 Kč), Driving Assistant Professional (+61.001 Kč), laserové světlomety (+61.316 Kč), Parking Assistant Plus (+16.737 Kč), digitální příjem rádia (+13.779 Kč), exteriérový paket M Carbon (+116.402 Kč), černé vysoce lesklé okenní lišty BMW Individual (+16.076 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 235 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 680 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.4 / 5.4 / 6.2
Emise CO2: 161
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 350
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2030 / 530
Rozměr pneu: 245/35 R20, 275/35 R20
BMW 840d xDrive Cabrio
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4843
b) šířka (mm): 1902
c) výška (mm): 1339
d) rozvor (mm): 2822
e) rozchod vpředu (mm): 1627
f) rozchod vzadu (mm): 1642
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - _beta
Vzrušujúce vozidlo
| 2. 11. 2019
Vysmiaty redaktor, bujné kadere mu vlajú vo vetre a on sa ticho a pokojne šinie krajinou ...
Re: Re: Re: Re: Re: 8er áno, ale so 40i
| 28. 10. 2019
Podle me, je 8er temer dokonale GTcko / kabriolet.
Kdyby nebylo dieselu a tech budiku. :-)

Uprimne nechapu, jak si muze nekdo koupit cabrio v dieselu.

Na druhou stranu do dieselu jit clovek nemusi.
A myslim, ze by casem mohli udelat nejakej SW update / individualizaci tech budiku.
Avatar - Machýrek
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8er áno, ale so 40i
| 27. 10. 2019
Jj tipuju to podobne, facelift bude asi dost brutalni.
Avatar - Machýrek
Re: Re: Re: Re: Re: 8er áno, ale so 40i
| 27. 10. 2019
Hm. Nic moc. Moje ma dorazit v prosinci. Ale treba co mam GLC, tak pri kazdym update byla nejaka zlepseni v grafice navigace, tak treba u BMW to casem taky nejak softwarove poladi.
Avatar - white label
Re: Re: Re: 8er áno, ale so 40i
| 25. 10. 2019
Je to přesně tak, jak píšeš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku