Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Concept ActiveE: Mnichovští také chystají elektromobil

18. 12. 2009 • 03:58
35
14
Zobrazit náhledy (35)
BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1 BMW řada 1
Dosud byl jediným počinem BMW Group na poli elektromobilů Mini E. I mateřská automobilka ale tento sledovaný segment nenechává stranou svého zájmu a v lednu v Detroitu předvede Concept ActiveE.

Základem studie elektromobilu BMW Concept ActiveE je řada 1 Coupé. Zvenčí se koncept liší jen minimálně – nebýt futuristicky tvarovaných kol a jiného designu zpětných zrcátek, elektrický pohon se prozradí jen modrými polepy a maskou chladiče stejné barvy. Interiér se vyznačuje čalouněním, které reflektuje barevné schéma exteriéru. Systém iDrive byl upraven pro potřeby elektrického pohonu, na místě otáčkoměru se nachází modře podsvícený výkonoměr.

Synchronní elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu 120 kW a maxima točivého momentu 250 Nm. To jsou parametry prakticky shodné s benzinovým dvoulitrem v modelu 120i Coupé (120 kW, 210 Nm). V souladu s tradicemi BMW pohání agregát i u elektromobilu kola zadní nápravy.

Z 0 na 100 km/h akceleruje Concept ActiveE za necelých 9 sekund (0-96 km/h za 8,5 s). Na rozdíl od asynchronních elektromotorů má synchronní agregát BMW vysoký točivý moment i ve vyšších otáčkách s křivkou podobnou spalovacím motorům a při zvýšené zátěži klesá moment postupně. Díky tomu je akcelerace plynulá (z 0 na 60 km/h trvá 4,5 s, čili polovinu doby akcelerace na 100 km/h) a pokračuje až do 145 km/h, kdy zasáhne omezovač.

Dojezd při plném nabití je přibližně 160 km. Baterie vyvíjí automobilka ve spolupráci s firmou SB LiMotive, která je společným podnikem Bosch a Samsungu. Jedná se o lithium-iontové články, které se v Evropě nabijí za 3 hodiny. V USA, kde bude mít koncept premiéru, dává rozvodná síť proud 32 A místo evropských 50 A, v tomto případě nabití potrvá zhruba 4,5 hodiny.

Baterie mají vlastní kapalinový chladící okruh, který zajišťuje optimální provozní teplotu akumulátoru a tím i malé kolísání skutečné kapacity. Články jsou rozděleny do několika modulů, které využívají volné prostory v karoserii kupé – nacházejí se v motorovém prostoru, na místě palivové nádrže a především ve středovém tunelu. Elektromotor je společně s převodovkou kompaktně zastavěn u zadní nápravy.

Provozní hmotnost je přibližně 1800 kg. Concept AcitveE se díky rozložení důležitých komponent může pochlubit nízkým těžištěm a pro BMW typickým rozložením zátěže mezi nápravy téměř ideálních 50:50. Zavazadlový prostor není alternativním pohonným ústrojím příliš dotčen. Hodnota 200 litrů je sice menší než u sériového 1 Coupé, překonává však kabriolet řady 1.

Premiéru bude mít Concept ActiveE na lednovém autosalonu v Detoritu. S odpovídajícím produkčním modelem bychom se měli začít setkávat v roce 2015.

Témata
Avatar - T613
19. 12. 2009 16:25
Re: Zima?
ve své podstatě jsi byl zcela mimo, ale to je jedno.. Cena zlata vyletěla na dvojnásobek, cena barelu stoupla z 13USD na 40.
19. 12. 2009 16:06
Re: Zima?
Uff, to je dost podrobne. Diky. V podstate som mal pravdu.
O co mi ale islo od zaciatku , tam nie je - Ci to malo dopad na cenu/mnozstvo ropy alebo presnejsie, ci to malo dopad na elektromobilizaciou Europy (BMW, Peugeot 205,...) a USA (GM EV1,Toyota RAV, Honda,...)
Avatar - T613
18. 12. 2009 22:36
Re: Zima?
- Kuvajt spolu se Saudskou Arábií požadoval splácení půjček, které si od ní vzal Irák během Irácko-iránské války
- Irák tyto dluhy odmítl uznat (dluhy se platit přeci nemusí)
- Irák obvinil Kuvajt, že těží ropu na jeho území
- Irák obsazuje Kuvajt a hrozí invazí do Saudské Arábie
- Rada bezpečnosti OSN (myslím, že včetně SSSR a Číny) vyzvala Irák k okamžitému stažení jednotek z Kuvajtu.
- Saudská Arábie jako největší arabský spojenec USA požaduje od USA vojenskou pomoc.
- George Bush zde přesouvá vojenské jednotky a žádá o to samé i ostatní členské státy OSN. A to protože Irák měl tehdy čtvrtou největší armádu na světě. Celé se to jmenuje operace Pouštní štít.
- OSN pověřuje USA velením celé operace
- USA dává Iráku ultimatum, kterému se Husajn vysmívá. Den po vypršení ultimata se irácký ministr vysmívá USA, že se bojí. Netuší, že mezitím již letí vrtulníky AH-64 a CH-53 zničit klíčovou radarovou stanici poblíž iráckých hranic. Začala operace Pouštní bouře. Do pohybu se dalo 300tis. spojeneckých vojáků celého světa, včetně protichemické jednotky Československé armády.
- Irák napadá střelami SCUD Izrael, který se v konfliktu nijak neangažoval. Husajn doufal, že Izrael proti němu vojensky zasáhne a tím rozloží podporu arabského obyvatelstva vojskům OSN. USA jsou si toho vědomy a vyzývají Izrael, aby vojensky nezasahovali. Ti souhlasí, ale požadují maximální ochranu proti střelám SCUD. US Army okamžitě rozmisťují v Izraeli střely Patriot, které se osvědčují. Spojenecké letectvo začíná prioritně vyhledává a napadá mobilní odpalovací rampy SCUD.
- po zhruba dvou měsících byl Kuvajt osvobozen. USA chtějí Husajna svrhnout, ale k tomu nemají mandát OSN a odrazují jej také i arabští spojenci, včetně Saudské Arábie

Na straně Iráku zahynulo 25-75 tis. vojáků (nejmenší odhad je 1500, největší 200tis). Mezi civilisty se ztráty odhadují na několik tisíc možná až 35tis. Spojenci ztratili 400 vojáků a 1000 vojáků zraněných. Do zajetí padlo 71tis iráckých vojáků. Rozdílu ztrát bylo dosaženo díky získání absolutní vzdušné převahy. Její vybojování trvalo pět dní, a Spojenci měli solidní ztráty, až několik desítek letounů. Iráckému letectvu se dokonce povedlo těžce poškodit (potopit?) jednu americkou bojovou loď.

Demýtizace:
- Pohyb "neviditelných" F-117 v blízkosti sovětských hranic byl monitorován sovětskými radary. Potvrzeno i americkou stranou.
- Minimum iráckých tanků bylo zničeno tankovými jednotkami Spojenců. Odhaduje se to na 5-10%. Přes 70% tanků bylo zničeno letectvem a dělostřelectvem. O zbytek se postarala pěchota a BVP.
- irácké tanky T-72 nejsou srovnatelné s tanky T-72 zavedenými v Československé armádě, a už vůbec ne s těmi zavedenými v armádě SSSR. Rozdíl mezi nimi je jako mezi základní verzí BMW 3 (Irák), 335 (ČSLA) a M3 (SSSR).
- Tanky Abrams měli velké problémy s pískem. Motory se každou chvilku museli čistit (ten problém trvá dodnes)
- Dle odhadů bylo 80 tanků Abrams zničeno, USA to nikdy nepřiznali, ale fotky vrakoviště z té doby existují. Velký počet neopravených tanků Abrams vzniklo během jediné velké tankové bitvy mezi oběma stranami. fotky najdete na www.militaryphotos.net
- střely Patriot měly pouze teoretickou schopnost zničit balistické rakety. Na rozdíl od sovětského ekvivalentu S-300 to vyzkoušeli až v praxi.
- spojenečtí piloti prodělali intenzivní výcvik v Německu, kde se seznamovali s leteckou technikou bývalé NDR. Setkání s nejnovějšími verzemi MiGu-23 a MiGu-29 bylo pro ně velkým překvapením, a pro piloty F-16 dosti nepříjemným. Kdo má zájem, ať si vyhledá porovnávačku izraelského letectva na kvalitu těchto letounů. Lidé žijící v masírce médií asi zažijí šok,
18. 12. 2009 21:52
Re: Zima?
No presne. Mi sme skoncili v rychliku ktory preletel 1945-1989.
1991 uz som studoval iba v spravach na MTV, ked skoncila rokova hitparada. Take som mal vtedy zaujmy.
Ale rad sa necham poucit, ako to bolo. Zijem v tom, ze Sadam napadol Kuvajt a Amici ho prisli branit, tak som to zjednodusil na Amici napadli Irak.
Avatar - Ricardo
18. 12. 2009 19:06
Re: Zima?
Když ono se na ZŠ většinou v dějepise tak daleko nedojde...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku