Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Concept Car Mille Miglia 2006: vzpomínka na zlatý věk

BMW Concept Car Mille Miglia 2006
BMW Concept Car Mille Miglia 2006
BMW Concept Car Mille Miglia 2006
BMW Concept Car Mille Miglia 2006
14 Fotogalerie
Diskuze (24)
Historie automobilky BMW stále ještě není stoletá, ale každý historický milník automobilka sobě i jejím příznivcům připomíná. Koncept Mille Miglia 2006 je dalším příkladem.

Historie automobilky BMW stále ještě není stoletá, ale každý historický milník automobilka sobě i jejím příznivcům připomíná. Koncept Mille Miglia 2006 je dalším příkladem.

Slavný závod Mille Miglia, který se ve dvacátých až padesátých letech minulého století jezdil na Apeninském poloostrově, patřil k těm nejtěžších automobilovým zkouškám své doby. 1600 kilometrů zvládl v roce 1940 ze všech nejrychleji automobil BMW 328 a průměrná rychlost této posádky 166 km/h zůstane pravděpodobně navždy absolutním rekordem této tradiční tratě. Legendární kupé se letos dočkalo oslavy v podobě studie BMW Concept Car Mille Miglia 2006.

Automobil ručně postavený na podvozku BMW Z4 M je podle výrobce pouhým připomenutím práce inženýrů, kteří v desítky let vzdálené době začali tvořit vše, co dodnes dělá značku BMW výjimečnou. Nejde tedy o studii, která by se měla jednou dostat do výroby.

Přestože hlavní designérská retrovlna již pominula, BMW se letos nechalo inspirovat slavným modelem a připravilo s pomocí moderní techniky repliku, hodnou dnešní doby. Proudnicově tvarovaná karoserie má charakteristické rysy vozů dvacátých a třicátých let: malý převis vpředu, dlouhou kapotu, zakrytovaná zadní kola a předlouhý barokně tvarovaný zadní převis. Patrné jsou také rysy moderních banglovských BMW. Viditelné díly vyrobené z plastu vyztuženém uhlíkovými vlákny jsou připevněny na nosný prostorový rám, do kterého jsou uchyceny komponenty podvozku a hnacího ústrojí.

Zajímavým detailem je asymetricky tvarovaná záď, světelná technika z LED prvků i kola o průměru 20 palců.

Pod kapotou je řadový zážehový šestiválec 3246 cm3 z BMW Z4 M o výkonu 252 kW při 7900 ot./min, s maximálním točivým momentem 365 Nm při 4900 ot./min, s pozměněným sacím a výfukovým traktem.

Vstoupit do diskuze (24)