Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8S: Až 600 koní a stovka za 3,5 s

Michal Fokt
Diskuze (0)
Máme nové informace i výkonnější verzi hybridního sporťáku i8. Jmenovat by se kromě i9 mohl také i8S a stát bude až o třetinu více, než výchozí model.

Vše zatím nasvědčuje tomu, že sportovnější a výkonnější verze BMW i8 nakonec opravdu bude. BMW se nechalo obměkčit a ostřejší i8 chystá ke 100. výročí existence firmy. Zatímco dosud se spekulovalo o označení i9, které mělo zohledňovat nejen nárůst výkonu, ale také výraznější modifikace vzhledu karoserie včetně nárůstu rozměrů, Automobile Magazine nyní přichází s informací, že by se vůz mohl jmenovat i8S a upřesňuje i další podrobnosti.

Podle nich by nemělo být změn vnějšího vzhledu tolik, jak se doposud proslýchalo, vůz má vizuálně vycházet z i8 a má pouze působit sportovněji díky použití speciálních dílů, jako jsou nárazníky, nástavce prahů a další "tuningové" komponenty.

Na rozdíl od i8 má být i8S pouze dvoumístné, přičemž získaný prostor navíc poslouží k uložení většího motoru. BMW prý momentálně zvažuje, zda půjde o dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem zhruba 320 koní (235 kW) nebo rovnou o oturbený třílitrový šestiválec se 480 koňskými silami (353 kW).

Spalovací motor bude roztáčet kola zadní nápravy a o pohon těch předních se postará elektromotor. I v tomto případě jsou v Mnichově na vážkách, zda použít slabší 110k (81 kW) nebo silnější 200k (147 kW). V případě, že se pořádně "rozšoupnou", by tedy i9/i8S mohlo mít výkon kolem 600 koní (441 kW) a mělo by zvládnout zrychlení na stovku za 3,5 s. V nejhorším to pak může být "jen" kolem 400 koní. Vypadá to však, že i v případě nejsportovnějšího "íčka" bude BMW lpět na elektronicky omezné maximální rychlosti 250 km/h.

Michal Fokt
Diskuze (0)